MasterTommy
MF veteraan
Ik heb hier een viercilinder staan (Honda CBR 919RR) die volledig onder handen is genomen. Heb hier o.a. een K&N, open pijp en een dynokitje ingezet, met andere naalden, sproeiers en veren. uiteraard de carburateurs even schoongemaakt.
Nou geeft het wphb op dat de basisafstelling van de mengselschroeven 1,5 slag uit moet zijn. heb dit na montage van de jetkit op 2 gezet (alle 4 de schroeven).
Nadat ik de carburateurs synchroon had gesteld, stationair toerental heb geregeld en de motor warm was, liep de motor niet mooi rond en had ik ongeveer 1% CO. Schroeven alle 4 nog een slag extra uitgedraaid (3 slagen uit) en toen liep de motor mooi rond. (+- 4% CO)
Komt de vraag;
Ik ben gewend dat er bij een carburateurmotor met mengselschroeven gewoon voor iedere cylinder individueel een meetpunt is op iedere uitlaatbocht. Dat is bij deze niet het geval, en dat is nieuw voor mij. Weet iemand hoe ik die mengselschroeven goed en gelijk afgesteld krijg?
Nou geeft het wphb op dat de basisafstelling van de mengselschroeven 1,5 slag uit moet zijn. heb dit na montage van de jetkit op 2 gezet (alle 4 de schroeven).
Nadat ik de carburateurs synchroon had gesteld, stationair toerental heb geregeld en de motor warm was, liep de motor niet mooi rond en had ik ongeveer 1% CO. Schroeven alle 4 nog een slag extra uitgedraaid (3 slagen uit) en toen liep de motor mooi rond. (+- 4% CO)
Komt de vraag;
Ik ben gewend dat er bij een carburateurmotor met mengselschroeven gewoon voor iedere cylinder individueel een meetpunt is op iedere uitlaatbocht. Dat is bij deze niet het geval, en dat is nieuw voor mij. Weet iemand hoe ik die mengselschroeven goed en gelijk afgesteld krijg?
Laatst bewerkt: