Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hello,
Ik heb deze week een ktm 250 exc gekocht die meestal gebruikt zal worden in supermoto.
Nu wat is de mengverhouding van een sm. Dealer zei dat ik best de sproeiermaat vergrote en smeer op 1:40.
Ik gebruik denicol syn 100.
Groeten, Paul
zelf net mijn eerste sm gekocht, maar ik moet zeggen... dit is toch ook wel errrrug... lekker!
nog iets, de motor loopt heel goed en rijdt ook heel goed, gaat mooi in toeren...maar vooral als ik hem net gestart hebt hoor je soms , heel onregelmatig, een tok. net nadat je even gas hebt gegeven en terug laat zakken naar idle, doet ie een luide tok
is moeilijk om uit te leggen, maar is dit normaal aan het karakter van een 2T?
verder rijdt ie prima!
edit: motor heeft +-47uur en +-1800km
Waarschijnlijk een kantelende zuiger, iets grotere maat Vertex of Wössner zuiger monteren en laat je cilinder meten, vooral net boven en onder de uitlaatpoort of het nicasil alis weggedrukt in het aluminium.
nog iets, de motor loopt heel goed en rijdt ook heel goed, gaat mooi in toeren...maar vooral als ik hem net gestart hebt hoor je soms , heel onregelmatig, een tok. net nadat je even gas hebt gegeven en terug laat zakken naar idle, doet ie een luide tok
is moeilijk om uit te leggen, maar is dit normaal aan het karakter van een 2T?
verder rijdt ie prima!
edit: motor heeft +-47uur en +-1800km
Nou dat is geen kantelende zuiger hoor ... als een zuiger is gekanteld dan is er ook wel een hap uit je cilinderwand en is ie wel overleden ..... volgens boomh. rijd hij goed , dus dit klint mij zeer onwaarschijnlijk in de oren.
Ook nooit uit jezelf een overmaat zuiger monteren zonder je zuiger en cilinder te hebben opgemeten met een micrometer , zuiger mag er best krap in maar heeft ook nog wel wat ruimte nodig hoor.
Het beste is als je een gebruikte crosser heb gekocht om meteen een verse zuiger te plaatsen , je weet nooit hoelang hij er al inzit , nu kan je zelf je uurtjes bij houden ..... wel zo handig , kun je meteen ff kijken of er speling in je big end krukas zit .
ps bij een 125 na 10 uur vervangen en 250 bij 20 uur vervangen , zou langer mee kunnen maar gaat om de metaal moeheid .... cilinder lassen en nicasil wand plaatsen kost niet weinig kan je wel een paar zuigertjes voor plaatsen ... verder succes met je brommert...
Als de zuiger kantelt bij een poort ben je 2cm wand kwijt hoor .... geloof me heb er ervaring mee
@ boomh.
Je schrijft dat de fiets 47 uur gelopen heeft en dat de org.zuiger er nog in zit .....
Hmm snel een nieuwe in gaan zetten , met een 250 kan je hem het best eruit halen met 20 , 25 uur , je fiets blijft dan scherp en je neemt geen onnodig risico om kapot te lopen .... wat aanzienlijk meer kost.
serieus? op noppenforum claimen ze allemaal 100uur
wel geen cross, enkel enduro.
De mijne is ook een enduro.
Nu ok, het staat ook op mijn lijstje van 'to do'.
Dan nog een vraag, er zit nu een 165 main jet in, de dealer zei dus dat ik met 5 mag vergroten voor SM, dus een 170 erin monteren.
Zijn hier eventuele (dure) nadelen aan verbonden?
Ik had nog iets gelezen in het boek van een auxilery spring, wat moet je daarmee doen?
even een andere vraag: ik heb de olie eens afgelaten omdat hij soms slecht schakelde van 2 ---> 3.die olie is grijswit.
[afbeelding]
dit hing er aan de magneet:
[afbeelding]
normaal of €€€?
Pakking lek en ik vind het geen normale hoeveelheid slijpsel , als ik olie ververs zit er geen snipper in hoor ......
Zit misschien een stukje kopp plaat bij je schakelwals / vorkjes .... ff kijken of je geen stuk plaat mist.