mening gevraagd ,kleur motorblok YZR 500 OW70

3 jan 2019
53
29
graag een mening wat hier een voorkeur zou hebben
op mn RD 500 blok, betreft het koppelings deksel
origineel is het zwart
maar na aanpassingen is het nu kompleet blank
dit zo laten , of zoals 1 van de toenmalige fabrieks blokken YZR 500 , in de groenige kleur, of dit ooit magnesium was weet ik niet zeker , maar dat groene komt nu nog op sommige delen voor, is wel zo mooi mi.
zie de 2 voorbeelden, waarbij het eerste blokje van mij is, en het andere niet te betalen
elke mening is er 1
 

Bijlagen

  • IMG_1694.JPG
    IMG_1694.JPG
    55 KB · Weergaven: 10
  • OW70.JPG
    OW70.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 14
Ligt aan het totaalplaatje.. en zou bedenken of praktisch gezien er een voorkeur is. Heel grof gestraald maakt lastiger schoon dan gladde afwerking enz.

Dat matte spul dat je ziet op racers en knappe carburateurs ziet er ook gaaf uit. Kun je misschien de factory look meer benaderen, mocht je willen..
 
Persoonlijk vind ik een zwart blok altijd wel gaaf staan, maar dan moet het wel passen bij de rest. Maarre, zo'n RD500 heeft toch complete race fairing? Dan zie je niet zo veel aan het blok.

Of ga je 'm naked houden en/of een streetfighter van maken? Als dat zo is, hoe is de kleurstelling van de rest van de motor?
 
nee is geen rd 500 meer, is een R5 geworden, maar blok moest even uit elkaar om een droge koppeling er in te maken
en had een klemmer
maar we zijn nu toch bezig,
IMG_9158.JPG

moet ook wel zeggen dat bij blanke delen ,je lekkages ed. eerder opspoort en ziet
maar zoals gezegd ,elke mening is er 1
 
Terug
Bovenaan Onderaan