Mening gevraagd; naked/koppel of pk's (vermogen)?

maar wat als je motormaten geen naked rijden kan je dan goed mee in de groep??

optrekken lijkt me geen probleem maar de snelheid en plat liggen gaan beetje moelijk denk ik!! Heus niet dat we nou alleen maar knallen enz, maar beetje jammer als ze mij als blok aan been gaan zien?!?!?! :?

Hoe ligt een naked in de bochten? sturen gaat wel makkelijker dat weet ik maar blijft natuurlijk een lichtere fiets = werken??? :]
Schijnt geen probleem te zijn. Een kameraad van ons rijdt een zr1200x met klein stuurkuipje. Je rijdt hem echt niet weg op de stuurweggetjes, B-wegen met 160+ rijdt hij net zo makkelijk en zelfs een rit van Hengelo naar Bad Oeynhausen in één stuk (156km) is probleemloos voor hem en dan rijden we wel 180 km.
 
Mijn X4 heeft een koppel van 125Nm en gaat bij de 2000rpm al over de 100Nm heen.
Ik geef toe de triumph rocket III heeft iets meer :P
Maar de echt dikke nakeds hebben een koppel waar een sportfiets lang niet aan komt.

Ahum, mag ik even: Mijn sportfietsje: 134Nm, 190Pk. Tis natuurlijk waar je mee gaat vergelijken. :9

Dan stuurt de mijne nog een beetje lichter, accelereert een stukkie sneller, wheelies wanneer je maar wilt. Stoppie als je wilt. Alles met een draaitje aan het gas of een knijpje in de rem. OK, wel jammer van de begrenzer bij 300km/u

})

En de Rocket heeft inderdaad nog wel wat meer

:o :+
 
Vanwegen het feit je geen lange stukken kan rijden op snelweg (vakantie), vanwege de vele wind die je vangt, en door de wind (schudden) ook niet lekker kan gaan knallen lijkt mij??

Zit ik er naast of juist niet wat is jullie mening??? *D

wat een onzin zeg...
laatst nog vanuit de eifel in een ruk door naar huis gereden (den helder).
was gewoon goed te doen. continue 140-160 gereden.
ook toertochten van +/- 600 km op een dag zijn te doen. kom ik echt niet gebroken thuis ofzo. ik zal het wel gewend zijn denk ik. :)
 
wat een onzin zeg...
laatst nog vanuit de eifel in een ruk door naar huis gereden (den helder).
was gewoon goed te doen. continue 140-160 gereden.
ook toertochten van +/- 600 km op een dag zijn te doen. kom ik echt niet gebroken thuis ofzo. ik zal het wel gewend zijn denk ik.

Komt dat door de zit houding van een naked dat je het lang vol kan houden.

Want op de zx6r kan je lekker liggen op de tank, kan bij naked niet, wat doe je dan??
 
Ahum, mag ik even: Mijn sportfietsje: 134Nm, 190Pk. Tis natuurlijk waar je mee gaat vergelijken. :9

Dan stuurt de mijne nog een beetje lichter, accelereert een stukkie sneller, wheelies wanneer je maar wilt. Stoppie als je wilt. Alles met een draaitje aan het gas of een knijpje in de rem. OK, wel jammer van de begrenzer bij 300km/u

})

En de Rocket heeft inderdaad nog wel wat meer

:o :+
wat heb jij allemaal veranderd aan je fiets???
standaard komt die zx aan krap 155 echte achterwiel pk's bij zon 108 nM.
de waarde's die jij opgeeft zijn voor een standaard zx12 absoluut niet haalbaar en dan zelfs niet eens op de krukas.
ik kom met enige regelmaat oa bij mobu motors(die toch wel enige ervaring hebben)en ook daar komt er geen een standaard "zx" boven de 160 pk toen ik in hun database keek.
de zx12 van mijn buurman ging samen met mijn x11 destijds ook op de dyno bank en de kawa kwam toen ook niet verder dan 154 pk.....wat precies hetzelfde was als alle voorgaande kawa's die erop waren geweest.

samen zijn we toen ook naar v.d Biggelaar geweest om daar de motoren eens te testen op een dynostar bank en om eventuele verschillen te meten...tis een hele andere bank namelijk.
uitkomst was wederom een 155 pk aan het wiel van de kawa.
ik geloof dat er veel te veel vermogensbanken hier in nederland zijn die de pk's zomaar uit de lucht vangen om de klant met een nog lekkerder gevoel naar huis te sturen....190 pk.....ga eens langs bij mensen die er echt verstand van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan