Mening gevraagd; naked/koppel of pk's (vermogen)?

kawasnol

MF veteraan
23 aug 2004
5.760
0
omgeving Gouda
Met kawasaki dag heb ik op de nieuwe ZX6r en door aandringen van een van de jongens van kawasaki club, heb ik uiteindelijk ook de Z1000 gebrobeerd.
(ik had er zelf nooit voor gekozen)

Wat een fiets is dat, die Z1000 echt helemaal super te gek gaaf

full


Nooit gedacht een naked te willen rijden, maar na zo'n rit is mijn mening helemaal bijgedraaid.

Waarom dan de vraag koppel of pk's (vermogen)?

Ik ben denk namelijk dat een naked = koppel fiets op den duur gaat vervelen!!

Vanwegen het feit je geen lange stukken kan rijden op snelweg (vakantie), vanwege de vele wind die je vangt, en door de wind (schudden) ook niet lekker kan gaan knallen lijkt mij??

Daar in tegen vindt ik de Z1000 fantastich sturen!!
(de ZX6r stuurt natuurlijk ook al veeel beter dan mijn "ouwe" ZXR750)

Zit ik er naast of juist niet wat is jullie mening??? *D
 
tja als ik een goed gevulde portemonee zou vinden, zou ik geen keuze hoeven te maken maar helaas ik heb er geen......
 
Ik heb echt geen last van wind op snelweg als ik lange stukken rijd hoor. Gewoon iets naar achter gaan zitten, en dan iets meer liggen dan heb ik nergens geen last van. Ik rijd gemiddeld op snelweg tussen de 130 en 160.

Bovendien vind ik een naked mooier voor mezelf, maar dat is en blijft persoonlijk.
 
Je went snel aan winddruk, vooral op een dergelijke fiets waar je niet al te rechtop op zit: Voor je het weet kruis je urenlang met 140+.
Heb pas op mijn Buell (alleen een strookje plastic over de km-teller) tijdens vakantie 1300 km op 1 dag gedaan, en dat was geen probleem. Snel vervelen?: Mijn Buell is de eerste naked motor die ik ooit had, niet bepaald de snelste / meest perfecte / meest whatever motor (heb 14 motoren gehad en paar dozijn andere gereden toen ik nog instructeur was bij de "plissie"), maar beslist wel met afstand "de minst saaie" ;)
 
onzin. Als je 200 rijd ja, dan heb je last. Maar tot de 140 gaat het vaak nogwel (Fz6). Motorrijden doe je ook niet op een rechte snelweg, maar op leuke achterweggetjes, en dan is zo'n ding super. Vooral als het warmer wordt, kun je je motorkleding aan zonder weg te smelten (luchtkoeling :+ ) Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus uit naar Naked Bikes.

Nadeel van supersports vind ik, juist door het hoge vermogen, en weinig winddruk, dat je heel erg snel de neiging krijgt om heel veel te snel te rijden, waardoor je heel vaak te hard genaaid wordt door de mannen en vrouwen in blauw, en das ook niet leuk. Gewoon Naked dus.
 
Motorrijden doe je ook niet op een rechte snelweg, maar op leuke achterweggetjes, en dan is zo'n ding super.

Ben ik helemaal met je eens maar vaak moet ik een stuk rijden over snelweg om ergens leuke weggetjes te vinden en zeg nou eerlijk zoveel leuke weggetjes heeft Nederland niet. Niet als je vaak in Buiteland rijd zoals wij :]
 
Kopen die naked, lekker van onderuit wegtrekken, lekker de bochten uitblaffen, gewoon kopen dus.
En na twee jaar ruil je hem gewoon weer in voor een sportfiets want dat ga je wel missen.
En na twee jaar ruil je hem gewoon in voor een naked.....
En na twee.......
En..
 
Kopen die naked, lekker van onderuit wegtrekken, lekker de bochten uitblaffen, gewoon kopen dus.
En na twee jaar ruil je hem gewoon weer in voor een sportfiets want dat ga je wel missen.
En na twee jaar ruil je hem gewoon in voor een naked.....
En na twee.......
En..

Wie wil mij sponseren dan??
 
Tja kawalul bestaat wel maar is bezig zichzelf te sponseren voor een zx9r uit 2001 dus ja ik heb het nakijken!! :o

nee hoor onzin maar het duurt wel ff voor we weer geld hebben voor een nieuwe(re) moto voor mij want die oude ZXR 750 doe ik echt nooit weg!!!! :(

dus moet veel geld sparen voor een nieuwe(re) duurt wel effies gok ik.
"Maar alle donaties zijn welkom" ;)
 
Ik zou naked gaan. ;)

En helemaal als ik een Z1000 had! :9~

[EDIT]Mopper rijdt al jaren naakt op een ouwe Honda die best wel snel wil[/EDIT]
 
Vanwegen het feit je geen lange stukken kan rijden op snelweg (vakantie), vanwege de vele wind die je vangt, en door de wind (schudden) ook niet lekker kan gaan knallen lijkt mij??

Je kan wel lange stukken rijden op de snelweg. Maar waarom zou je dat zo graag willen?
Die rijwind maakt het juist spannender. Als je nu in de "rijbewijskwijt" zone rijdt, dan krijg je er tenminste een kick van.

Allemaal hypothetisch daar ik pas woensdag 22 september motorrijder zal zijn O-)
 
Naked.....

Vanaf 140 begint het wat vermoeiender te worden, maar als je je positie een beetje aanpast gaat het weer probleemloos. Vind persoonlijk ook gewoon een stuk lekkerder rijden.
 
zou dat veel uit maken een miniruitje ???
Denk het wel, dan wordt de wind al gebroken in plaats van dat jij alles opvangt. En zo'n ruitje ligt een stil platter dan jij meestal.

[me]Freaky Maus heeft ook een Rickman kuip nodig.. ;) [/me]
 
Mijn mening? naked=koppelfiets=licht overdreven ;)

Ehhh,meeste echte nakeds hebben er een dik blok onderhangen met een koppel waar je u tegen zegt.
Mijn X4 heeft een koppel van 125Nm en gaat bij de 2000rpm al over de 100Nm heen.
Ik geef toe de triumph rocket III heeft iets meer :P
Maar de echt dikke nakeds hebben een koppel waar een sportfiets lang niet aan komt.

Het rijden op de snelweg is goed te doen,ik ben laatst naar een treffen vlakbij tjechie geweest en geen probleem.
Natuurlijk vang je meer wind dan een sportfiets,maar een klein ruitje of kuipje scheelt een hoop.
 
maar wat als je motormaten geen naked rijden kan je dan goed mee in de groep??

optrekken lijkt me geen probleem maar de snelheid en plat liggen gaan beetje moelijk denk ik!! Heus niet dat we nou alleen maar knallen enz, maar beetje jammer als ze mij als blok aan been gaan zien?!?!?! :?

Hoe ligt een naked in de bochten? sturen gaat wel makkelijker dat weet ik maar blijft natuurlijk een lichtere fiets = werken??? :]
 
een FZ6 Fazer is wel leuk. Lekker ligt en wentbaar, en toch een klein schermpie en 98PK tussen de benen. Met wat stevig onderhandelen kun je die wel voor de 7000 a 7500 kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan