mening over diefstal

Status
Niet open voor verdere reacties.

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
hallo,
IK vroeg mij af stel je woont in DenHaag
en je kan je motor of motorscooter nergens anders vast binden dan voor de deur aan een anker met een alarm en track en trace ben je dan veilig ?

dus ALARM
track en trace
en Goed slot aan een vast voorwerp gebonden zoals een muur
 
Veilig ben je nooit.
Als ze iets willen hebben, doen ze er alles aan om het te krijgen!
Maar als ze de keus hebben tussen een slecht beveiligde motor en eentje die alarm heeft en vast zit, nemen ze de meest makkelijke.
 
Het is heel simpel, als ze iets willen hebben, dan nemen ze het gewoon. Is het niet voor je deur met alle tierelantijnen er op, dan wel een keer als je 'm ergens anders hebt staan. Maar hoe lastiger je het ze maakt, hoe beter. Met name voor de gelegenheidsdief. Vast zetten aan een object is in elk geval goed, alarm en track & trace altijd mooi meegenomen, maar geeft geen garantie dat ie dus voor de deur blijft staan. :) Kwestie van proberen, dus. En goed verzekeren.
 
Het is heel simpel, als ze iets willen hebben, dan nemen ze het gewoon. Is het niet voor je deur met alle tierelantijnen er op, dan wel een keer als je 'm ergens anders hebt staan. Maar hoe lastiger je het ze maakt, hoe beter. Met name voor de gelegenheidsdief. Vast zetten aan een object is in elk geval goed, alarm en track & trace altijd mooi meegenomen, maar geeft geen garantie dat ie dus voor de deur blijft staan. :) Kwestie van proberen, dus. En goed verzekeren.
jaa ik wil een tmax kopen met ingebouwde track en trace oftewel mytmax connect. alleen woon ik in denhaag en kan ik het niet ergens opbergen want het is voor dagelijks gebruik. enige tips ?
 
Ik had vroeger in Den Haag een motorscooter voor de deur staan. Die heb ik na 5 diefstalpogingen ingeruild voor een Honda SLR650, een zeer weinig gewild object bij dieven. Daarna heb ik nergens last meer van gehad.
 
Mijn GS500e kon ik in Den Haag overal neerzetten, terwijl 2 oude fietsen wel werden gestolen.

In de Indische (achter)buurt van Amsterdam heb ik de Suzuki zelfs niet op slot gezet (in de hoop dat...).
 
Een t-max in Den Haag... Die mag je wel in een kluis opbergen!
ik kan niet de enige zijn met een tmax in denhaag ik bedoel wat willen ze doen als het aan deur vast is gebonden aan een muur met alarm en track en trace hoe willen ze dat doen dan ? kijk buiten ergens begrijp ik . ik heb het puur voor de deur zetten
 
Als ze Echt willen nemen ze hem mee. De gelegenheidsdief houd je wel tegen maar iemand die echt wil niet. De meeste sloten beloven van alles, maar iemand met kennis en ervaring krijgt de meeste in een paar minuten open. Check maar eens het YouTube kanaal van lockpickinglawyer.
 
Maar wat voor antwoord verwacht je nu te krijgen eigenlijk? Niemand kan toch zeggen hoe je gegarandeerd geen diefstal zal meemaken. Ik zou zeggen investeer in een goed slot, alarm, wandbeugel etc. Eventueel misschien zelfs een soort kast die op slot kan (zie je vaak voor scootmobielen enzo).

Of het uiteindelijk gebeurd en waar ( je bent tenslotte ook wel is niet thuis maar onderweg met het apparaat) weet je niet van te voren.
 
ik kan niet de enige zijn met een tmax in denhaag ik bedoel wat willen ze doen als het aan deur vast is gebonden aan een muur met alarm en track en trace hoe willen ze dat doen dan ? kijk buiten ergens begrijp ik . ik heb het puur voor de deur zetten
Je maakt een denkfout,..als zo,n ding gewild is ben je hem gewoon kwijt. Vertrouw niet teveel op gadgets .
 
Beste wat je kan doen is meerdere soorten sloten; elk slot heeft andere tools nodig en daarmee verklein je de kans dat ze alles bij zich hebben om hem mee te nemen.

Track en trace klinkt leuk, maar ik kan mij niet voorstellen dat een beetje prof dat echt als een probleem ziet. En de amateur ziet niet dat het er op zit voordat ze m mee nemen.

Risico op diefstal heb je altijd. Al helemaal in den haag. Beste oplossing is niet in den haag wonen (overigens op veel fronten een goede tip).
 
  • Leuk
Waarderingen: M14
Beste oplossing is niet in den haag wonen (overigens op veel fronten een goede tip).

Dit slaat natuurlijk nergens op. Den Haag is groot en kent meer (mooie en veilige) plekken dan alleen een binnenstad en achterbuurten. Maar goed 😉 verder is diefstal iets wat je niet kan voorkomen maar hooguit onaantrekkelijk kan maken, en dat gegeven is woonplaats-onafhankelijk
 
er is letterlijk niks op 2 wielen gewilder dan een techmax van 19000 euro dus daar zit ik dan .
Is een fatsoenlijke verzekering geen optie? Mocht je peperduur gepimpte gloednieuwe motor dan toch van je portaal geplukt worden, ben je niet letterlijk alles kwijt?

Als je geen goede stallingsmogelijkheid hebt, zou ik een andere overweging maken dan bijna 20k uit te geven aan een motor.
 
Is een fatsoenlijke verzekering geen optie? Mocht je peperduur gepimpte gloednieuwe motor dan toch van je portaal geplukt worden, ben je niet letterlijk alles kwijt?

Als je geen goede stallingsmogelijkheid hebt, zou ik een andere overweging maken dan bijna 20k uit te geven aan een motor.

Ik las eerst ook VMax, maar er staat TMax.
 
Dit slaat natuurlijk nergens op. Den Haag is groot en kent meer (mooie en veilige) plekken dan alleen een binnenstad en achterbuurten. Maar goed 😉 verder is diefstal iets wat je niet kan voorkomen maar hooguit onaantrekkelijk kan maken, en dat gegeven is woonplaats-onafhankelijk
Behalve dan dat 16% van alle gestolen motoren in 2019 in Den Haag gestolen zijn. Meer dan in hele regios van het land.

Bron: https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjADegQIDBAH&usg=AOvVaw2iVum0puiYLuGs6Y4GHhro

Maargoed, genoeg offtopic want ik snap natuurlijk ook wel dat TS hier niets aan heeft.
 
Vast aan een paal of anker in het zicht is op zich prima. Natuurlijk kan dat geforceerd worden maar dat maakt lawaai en trekt aandacht. Daar houden ze niet van maar dat betekent niet dat je 100% garantie hebt.

Een alarm of GPS is voor achteraf. Dan zijn ze al bezig geweest. Als die eenmaal gejat is wil je de motor waarschijnlijk niet terug. Het is niet zo dat ze deze vol liefde en passie meenemen. Die krijg je terug met krassen, kapotte dit, kapotte dat.

Een diefstalverzekering en een kettingslot welke je vastmaakt aan een anker werkt het beste :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan