mening over diefstal

Status
Niet open voor verdere reacties.
die mong**l kan niet eens normaal een flex beet houden , laat staan goed slijpen . dat ding heb je er in 40 seconden af met 1mm schijfjes . of een reprozaag op accu met een goed metaal blad erin
anyway , ik ben blij dat ik hier in friesland woon , zelfs hier vind ik het te druk dus later wil ik echt graag buitenuit wonen waar geen mens of auto komt .
we hebben hier ook wel dorpjes daar staan de deuren altijd open / nooit iets op slot , mooi dat dat nog kan hier . maar bah in den haag wonen zal ik nooit willen
Ook jij kijkt kennelijk geen opsporing verzocht. Woningovervallen, mishandeling, verkrachtingen, gijzelingen, niet in de Randstad, altijd in de buitengebieden. Om nog te zwijgen over de kwekerijen en laboratoria. In de Randstad zit je veilig. Tenminste als je geen foute vrienden of een scooter hebt.
 
Niet helemaal on topic maar wat ook heel wat mensen doen is op sociale media zoals facebook en instagram pronken met mooie vakantiefotos en een heel verhaal neerschrijven over hoe geweldig het ontbijt in hun hotel is....
De dieven lezen mee en er worden meer en meer auto’s/motors gestolen en inbraken gepleegd bij mensen die zulke dingen online zetten.

Verder denk ik inderdaad dat de nodige tips hier al hebt gekregen maar weet je ook dat een haakse accu slijper snel zen werk doet ....

Beste optie = binnen zetten indien mogelijk.
Mijn motor stond binnen,in een goed afgesloten garage motor met slot en ketting,voor de garagedeur stond een bus ,resultaat bus opengebroken en verplaatst,garage deur opengebroken en motor meegenomen.
 
Mijn motor stond binnen,in een goed afgesloten garage motor met slot en ketting,voor de garagedeur stond een bus ,resultaat bus opengebroken en verplaatst,garage deur opengebroken en motor meegenomen.

Zo is het gewoon ja. Als ze echt iets willen zullen ze het meenemen ook, jammer genoeg.
 
Zo is het gewoon ja. Als ze echt iets willen zullen ze het meenemen ook, jammer genoeg.
Inderdaad en dat allwa terwijl ik lekker lag te knorren,niks van gemerkt,gelukkig wel goed verzekert,
maar alleen al het idee word je niet vrolijker van.
 
Mijn motor stond binnen,in een goed afgesloten garage motor met slot en ketting,voor de garagedeur stond een bus ,resultaat bus opengebroken en verplaatst,garage deur opengebroken en motor meegenomen.
dan wisten ze ook dat die er stond , maar goed verzekerd ? moderne motoren zullen me weinig doen als je gestolen worden , je krijgt zo weer een andere van de verzekering .
stel dat mijn terrot wordt gejat , die krijg je dus echt nooit weer , en de verzekering krijg je oud ijzer prijs .
 
Ook jij kijkt kennelijk geen opsporing verzocht. Woningovervallen, mishandeling, verkrachtingen, gijzelingen, niet in de Randstad, altijd in de buitengebieden. Om nog te zwijgen over de kwekerijen en laboratoria. In de Randstad zit je veilig. Tenminste als je geen foute vrienden of een scooter hebt.

:^
Als er hier iemand vrij woont, dan ben ik dat wel. Toch is dat echt geen vrijwaring van criminaliteit.
 
380, als je dat al hebt, mag je er inderdaad niet op zetten. Effe in de mierenneuk modus: je kan met een driefasenaansluiting maar 1 fase aansluiten. Dus geen 380 maar 220.

Wat wel mag is hoogspanning met een begrensde stroom. Probeer maar met een -ouwe- bobine, een wisselstroomadaptertje van 6 volt op de primaire wikkeling geeft een heel leuk schrikdraad effect.
Hoospanninggsystemen worden standaard weel toegepast bij bijvoorbeeld autodealers, zoek maar eens op "Ecotax"

Storingsgevoelig kutsysteem iedere vrijdagmiddag om 1700 geheid storing
 
hallo,
IK vroeg mij af stel je woont in DenHaag
en je kan je motor of motorscooter nergens anders vast binden dan voor de deur aan een anker met een alarm en track en trace ben je dan veilig ?

dus ALARM
track en trace
en Goed slot aan een vast voorwerp gebonden zoals een muur

Ik zou er voor en achter een wielklem aanhangen dan kunnen ze 'm ook niet wegrijden.
Die heb je niet zomaar los van een wiel in tegenstelling tot een ketting.
Hij staat voor je deur dus je gooit ze in je gang en je kan weg.

Bv:

https://motorklem.nl/wielklem-compact-buffalo-motortrailer.html#descriptionhttps://www.amazon.nl/OKLEAD-wielklem-slot-wiel-diefstal-trailers/dp/B07SL3KHY5
 
Laatst bewerkt:
Vraagje ,
Stel je heb je eigen motorfiets achter huis staan , met 380volt op de remhandels /frame met een bordje 'PAS OP , HOOGSPANNING' en stel een 'dief' pakt de remhandel beet en krijg zon lel dat hij opslag dood is , ben je dan nog steeds aansprakelijk ? het is op eigen terrein en met een waarschuwing ?

Niet als je, zodra die kerel dood is de stroom eraf haalt, en alles netjes opruimd. Die extra electra bedoel ik dan.. ;)

Dat is (helaas) strafbaar, weet ik vanuit de familie.
Mijn oom reed vroeger een 741-tje die (toen kon dat nog) voor de deur stond.
Kroegtijgers kwamen "even zitten" en vaak vond mijn oom de motor 'smorgens plat op de grond.
Een stroomdraad uit een lantaarnpaal deed wonderen, na een nachtelijke ijzelijke gil kwam de dag erna politie aan de deur meldden dat zo'n vorm van beveiliging verboden was...

Wel doeltreffend.

Volgens mij hebben jullie ook alle afleveringen van de strip Ogi (by Paul Sample) gelezen.
 
Zolang de pakkans nihil is gaat het alleen maar erger worden. Ik word zo langzamerhand een voorstander van het klauwen afhakken bij diefstal en het land uitschoppen voor degenen die zich hier niet kunnen gedragen.

En als de hond vannacht aanslaat en er is er een bezig in de garage met het jatten van mijn motor, dan krijgt hij een katana in zijn nek.
 
Zolang de pakkans nihil is gaat het alleen maar erger worden. Ik word zo langzamerhand een voorstander van het klauwen afhakken bij diefstal en het land uitschoppen voor degenen die zich hier niet kunnen gedragen.

En als de hond vannacht aanslaat en er is er een bezig in de garage met het jatten van mijn motor, dan krijgt hij een katana in zijn nek.

1100 of 750?
 
Zo lang je er niet letterlijk op zit zal er altijd wel een kans zijn dat ‘ie gestolen kan worden. De mijne staat in een box waar 24/7 beveiliging/camera’s zijn, je door 3 deuren heen moet met allerlei codes en nog een slot op de laatste deur. Kans is klein dat ‘ie gestolen wordt, maar helemaal verzekeren kan toch nooit.

Zoals je ziet doe ik er nogal wat aan dat het beestje niet gestolen wordt... je moet het er maar voor over hebben :P
Maar, persoonlijk zou ik hem nooit ik de buitenlucht stallen.
 
Zolang de pakkans nihil is gaat het alleen maar erger worden. Ik word zo langzamerhand een voorstander van het klauwen afhakken bij diefstal en het land uitschoppen voor degenen die zich hier niet kunnen gedragen.

En als de hond vannacht aanslaat en er is er een bezig in de garage met het jatten van mijn motor, dan krijgt hij een katana in zijn nek.
in de islam is dat zo. drm heb je zo weinig dieven daar
 
Ze mogen helemaal niet weigeren... Je bent verplicht om verzekerd te zijn, dan zijn ze verplicht om je te verzekeren, tenzij....

Dat geldt voor een WA verzekering. Maar het ging om een dure motor op taxatiewaarde allrisk(of diefstal?) te verzekeren. En het lijkt me terecht dat een verzekering dit kan weigeren wetende dat de kans dat een dergelijke motor wordt gejat 1 is. Alleen WA verzekeren zullen ze vast prima vinden.

Late reactie, I know ;)

Ik ben blij dat ik in een boeren dorp woon en m'n motoren gewoon binnen neer kan zetten. En dat voor een prijs waar je in de randstad amper een studentenkamer voor kunt kopen :-p.
 
die mong**l kan niet eens normaal een flex beet houden , laat staan goed slijpen . dat ding heb je er in 40 seconden af met 1mm schijfjes . of een reprozaag op accu met een goed metaal blad erin
Gelukkig, iemand anders ziet het ook. Youtube staat vol met informatie, maar ook een hoop onzin.
 
Een goeie buitenlamp die aanspringt op beweging en een camera goed in het zicht .Vinden ze niet leuk.
 
De islam is toch gewoon hier?
nee er zijn moslims die zich niet aan de regels van de islam houden dat is wat anders. hier zijn europese regels we leven niet in een islamitishe land. Ik weet wat iedereen hier ongeveer denkt dat de islam is. maar geloof me als iedereen zich eraan hield konden we onze deuren open houden al hadden we daar stapels geld liggen. ik kan gaan stelen in de naam van sinterklaas dat betekent niet dat het de schuld is van sinterklaas. Kijk wat verder dan je neus lang is, en laat je niet wijs maken door de Media die laten je geloven wat zei willen dat je gelooft.
 
Volgens mij moeten ze zich houden aan de regels van het land waar ze wonen, niet meer en niet minder. En volgens mij mag ook iedereen daar een eigen mening over hebben zonder op de vingers getikt te worden. Heeft ook niets met het topic te maken, het gaat over diefstal, niet over dieven...
 
Ach, als je diefstal dermate 'efficient' aanpakt als een zekere vladimir (the impaler), kun je prima een gouden drinkbeker 10 jaar op de lokale markt laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan