mening over diefstal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Koosje die voorkomt dat onze motoren gestolen worden. Maar of dat in Den Haag gaat werken? Mag je eigenlijk een hond aan je motor binden? Bij ons loopt Koosje in de tuin en de motoren staan in het tuinhuis.
Koosje is gewoon een Bouvier van 70 cm en hij waakt supergoed. Hij heeft ook het gereedschap (de tanden) om het elke inbreker/dief ten zeerste af te raden om ons te bezoeken.
Overigens heeft mijn motor HISS dus als ze hem jatten is het enkel voor onderdelen... En die zijn op internet in overvloed te vinden.
 
Zo dacht een autodealer in de buurt er ook over en die liet zijn honden 's nacht over het terrein lopen. Totdat hij ze 's ochtend vergiftigd aantrof en een paar auto's verdwenen waren. Zijn die beesten de dupe... En HISS zegt helemaal niets, het internet staat vol met slotensets met bijbehorende ECU's te koop voor een paar honderd euro's. En denk vooral niet dat de dieven zelf rijk worden van het stelen van een motor, het gaat vooral om het volume. De mensen die ze weer aan particulieren verkopen worden er wel rijk van.
 
Nogmaals: het helpt allemaal helemaal niets... koop iets moois, twee dagen later is het weg. Wat een leven hebben jullie :r
 
Als je echt iets moois hebt gaat er weinig helpen tegen degene wiens werk het is om dingen te stelen. Ze weten exact hoe je alarm werkt, zijn met 2 man en zijn voorbereid op een eventuele komst van de eigenaar. In Dordt werden 180cc Runners gewoon gevolgd.
 
Ook jij kijkt kennelijk geen opsporing verzocht. Woningovervallen, mishandeling, verkrachtingen, gijzelingen, niet in de Randstad, altijd in de buitengebieden. Om nog te zwijgen over de kwekerijen en laboratoria. In de Randstad zit je veilig. Tenminste als je geen foute vrienden of een scooter hebt.

Ik kijk het vaak. En ook in de randstad zit je niet veilig voor de zaken die jij noemt.
 
Ofwel overal ben je veilig. Het is maar hoe je het bekijkt en wat je opzoekt of uitlokt
inderdaad. en nog maals meeste tmaxen xmaxen die worden gejat hebben geen alarm of gps tracker erin. DE MEESTE. waarom zou een dief al die risico nemen in een drukke straat met al dat geluid ik bedoel iemand gaat toch wakker worden of niet.
 
Dieven boeit een alarm niet en ook niet waar ze stelen, druk of niet druk. Belangrijkste is dat ze snel de benen kunnen nemen. De Brutale van mijn vriendin werd op klaarlichte dag op een camping voor een stervensdruk terras bijna gestolen. Wij zaten op 20 meter afstand. Toen het alarm ging reageerde niemand en werd het met de afstandsbediening uit en weer aan gezet. Bij de tweede keer is mijn vriendin er naar toe gelopen. Tegelijkertijd reed een motor weg met 2 gasten erop. Het contactslot van de Brutale was eruit getrokken. Het was overduidelijk dat er een alarm opzat, het ledje zat naast het contactslot. Ze gokken gewoon erop dat iemand maar van armoe het alarm afzet en niet meer aanzet. Ik kan me ook nog de presentatie van de Suzuki TL1000S herinneren, daar werd , ondanks de drukte en onder het oog van camera's een demo gestolen tussen de proefritten in.. En een GPS tracker ... sorry hoor maar GPS jammers zijn gewoon op internet te koop..
 
Laatst bewerkt:
GPS jammer zijn idd gewoon op internet te koop.
Motoren ook! Dus waarom die gejat worden?

Ook maar geen slot erop? Slijptol of betonschaar koop je ook op internet!
 
GPS jammer zijn idd gewoon op internet te koop.
Motoren ook! Dus waarom die gejat worden?

Ook maar geen slot erop? Slijptol of betonschaar koop je ook op internet!
idd watn onzin koevoet koop je ook op internet hoef je deur niet dicht te doen
 
Het zal altijd iets helpen, beter dan niets. En als er een keus is gaan ze voor de makkelijkste. Maar hier wordt de indruk gewekt dat dieven zich laten afschrikken door bepaalde zaken en dat is helaas niet zo.. De meesten kunnen en doen niets anders en hebben weinig te verliezen. Zeker als je weet hoe hoog de pakkans is in Nederland... en de daarbij behorende straf ...
 
Het zal altijd iets helpen, beter dan niets. En als er een keus is gaan ze voor de makkelijkste. Maar hier wordt de indruk gewekt dat dieven zich laten afschrikken door bepaalde zaken en dat is helaas niet zo.. De meesten kunnen en doen niets anders en hebben weinig te verliezen. Zeker als je weet hoe hoog de pakkans is in Nederland... en de daarbij behorende straf ...
waarom is de pakkans zo laag
 
Omdat de diefstal tijdig opgemerkt moet zijn voorneen heterdaadje, te weinig motoren uitgerust zijn met een tracker, het nauwelijks prioriteit heeft bij de politie en.. en..
jij kan er toch zelf heen lopen als je je alarm hoort of niet
 
iemand enige ervaring met een opslag ruimte in denhaag ?
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen forum van FvD of de PVV. Doe eens normaal
Zolang de pakkans nihil is gaat het alleen maar erger worden. Ik word zo langzamerhand een voorstander van het klauwen afhakken bij diefstal en het land uitschoppen voor degenen die zich hier niet kunnen gedragen.

En als de hond vannacht aanslaat en er is er een bezig in de garage met het jatten van mijn motor, dan krijgt hij een katana in zijn nek.
ik ben er ook een voorstander van. en terug naar hun eigenland gaat ook niet helpen sinds de nederlanders in denhaag effe erg als de buitenlanders zijn.
ik had de sleutels erin kunnen laten als het ECHTE moslims waren ipv moslim bij naam.
 
Waarom uberhaupt de positieve tralala over "echte" moslims in dit topic betrekken.
Is een "echte" moslim dan meer als een "echte"christen of een eerlijke atheist??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan