mening over Guzzi Nevada

mieke

MF'er
13 apr 2004
70
0
alkmaar
Ik denk er over om een Moto Guzzi Nevada te kopen en wil graag van (ex)rijders weten wat hun ervaringen zijn.
 
Hoi,

Mn pa heeft toendertijd overwogen om de Nevada te kopen. Na een proefrit bleek het ding toch wat te ligt te zijn... Uiteindelijk is het een Cali 1100 geworden.

Ik zou zeggen ga eens naar Theo Lamers in Nijmegen en maak een proefrit op de Nevada.


Succes,


Stan
 
Theo Lamers zelf zit nu in "down under" ja..

Maar zijn zaak bestaat nog steeds! *D

Ben benieuwd hoe de Nevada gaat bevallen..


Stan
 
Een jaar of 6-7 geleden heb ik overwogen een Nevada te kopen.
In de showroom ziet die er fraai uit maar ik vrees het ergste als die aan het nederlandse weer blootgesteld wordt.

Verzinkte remschijven tegen roesten , na 2 keer remmen is de zink eraf en gaat het toch roesten. Verchroomde stalen uitlaten ipv rvs.
Verder heb ik niet echt meer gekeken.
Verder had ik interesse in de centaur, maar daar is het niet meer van gekomen.
 
Moto Guzzi Griso rules :Y


Vriend van me heeft na een jaar of vijf op een Moto-Guzzi California EV te hebben gereden een nieuwe Moto Guzzi Griso gekocht. Een naked bike die wordt afgeleverd met Pirelli Supercorsa's :9~
 
Mijn god zeg.
Acht reacties , waaronder wel 1 nuttige.
Voor de rest soms wel iemand die er zelfs op gezeten heeft!
En iemand die bij het bekijken van zo'n type en bij het zien v.d. verchroomde uitlaten en de (gietijzeren) remschijven al niet meer verder keek.

Ik zou net als Stanmen langs 'n Guzzi-dealer gaan maar in jouw geval langs Motortoer in Amsterdam.

ja ik weet het.
Mijn reply gaat ook niet over ervaringen met de Nevada(behalve dan 'n kennis die 'm om dezelfde reden wegdeed als Stanmen al zei)maar ........
Groet,Fred.
 
De mensen die ik gesproken heb zijn er enthousiast over (ook winter-rijders), maar ik ben juist nieuwsgierig naar ook andere, minder positieve meningen om me een goed beeld te vormen. Ik denk dat ik bij dealers geen objectieve mening krijg.
 
De mensen die ik gesproken heb zijn er enthousiast over (ook winter-rijders), maar ik ben juist nieuwsgierig naar ook andere, minder positieve meningen om me een goed beeld te vormen. Ik denk dat ik bij dealers geen objectieve mening krijg.

Dat is heel moeilijk om "minder positieve dingen" over een Guzzi te zeggen, het is gewoon een goede motor. Zwak punt is wel de elektra, zoals bij alle Guzzi's en daar is de nevada geen uitzondering in. De Nevada is wat lichter en kleiner maar als je zelf ook niet al te groot bent dan gaat dat perfect, dat zul je het beste zelf weten denk ik. Ik denk dat je een hele goede aankoop doet zo.

Niet geheel onbelangerijk: Ik heb hele goede ervaringen met de dealer in amsterdam, Motortoer!
prima service en ze weten waar ze het over hebben.
 
ik ben nu 1 jaar in het bezit van een nevada 750 van 1995 en heb er nu 3500 km mee gereden.
Tot nu bevalt hij prima en is een fijne motor om mee te rijden.
Het is wel een motor voor kleine mensen.
Als je een guzzi koopt moet je wel een liefhebber zijn , het rijdt toch anders dan bv een japanner ( is niks mis mee).
Hij stuurt goed ,maar het motor karakter is wat ruiger, je voelt de motor echt werken.
Als je daar van houdt kan ik em wel aanraden.

Even iets over mijzelf , ik ben een heropstapper en heb ongeveer 23 jaar niet gerden .
Daarvoor heb ik allerlei motoren gereden, als laatste een moto guzzi le mans 2,vandaar dat ik weer een guzzi gekocht heb.
 
Even iets over mijzelf , ik ben een heropstapper en heb ongeveer 23 jaar niet gerden .
Daarvoor heb ik allerlei motoren gereden, als laatste een moto guzzi le mans 2,vandaar dat ik weer een guzzi gekocht heb.
over de nevada kan ik je niets zinnigs vertellen, ik weet wel dat guzzirijder gelijk heeft, eenmaal guzzi, dan ben je verkocht :Y

motortoer in amsterdam of nesville in wervershoof
 
Terug
Bovenaan Onderaan