Mening over Yamaha R6 2002

MrKeys

Rookie
12 mei 2020
4
0
Wil een Yamaha R6 kopen uit 2002, als jullie deze advertentie zien, wat is jullie mening?

Verkoopprijs: € 1.500,-
Kilometerstand: 90.000 km
Bouwjaar: 06/2002
 
Ik zou even zoeken op het forum op yamaha r6 cilinderwand

edit: als ik het goed begrijp is dat op het model van 99-02 nogal een probleem geval...
 
Ik zou even zoeken op het forum op yamaha r6 cilinderwand

edit: als ik het goed begrijp is dat op het model van 99-02 nogal een probleem geval...
als ie al 90dkm heeft gereden, zal die het dan nog krijgen?
 
Kan een goeie fiets zijn, met 90k op de klok heeft iemand er tenminste een hele tijd goed voor gezorgd. Ik zou kijken of alle slijtage delen nog goed zijn ketting, remmen, ophanging etc. Waarschijnlijk ga je de komende 1-3 jaar ook minstens 1500 euro aan onderhoud moeten uitgeven om dat ding goed en rijdend te houden, misschien meer mochten er problemen ontstaan. De vraag is of jij dat het waard vind om dat te doen op deze 17 jaar oude fiets met bijna een ton op de teller?
 
Laatst bewerkt:
Ik had een 2000 R6 met slechte compressie, iemand bood een donorblok aan wat "gegarandeerd goed!" was, mijn compressiemeter zei toch wat anders :X Ik denk dat het meer als incidenteel is bij dit type.
 
Ik had een 2000 R6 met slechte compressie, iemand bood een donorblok aan wat "gegarandeerd goed!" was, mijn compressiemeter zei toch wat anders :X Ik denk dat het meer als incidenteel is bij dit type.

En dat bedoel ik dus ;)
Maarja er zijn er zoveel van verkocht, zouden deze uiteindelijk dan allemaal kapotte cilinderwanden moeten hebben:?
 
Tja, op zich is 90.000 km niet gek voor een motor van die leeftijd. Daarbij kunnen de meeste motoren een dergelijke km stand prima aan.

Aan de andere kant denk ik dat je met een dergelijke motor de laatste eigenaar wordt / de eigenaar wordt die er heel weinig voor terug gaat krijgen. Daarnaast kun je met een dergelijke km-stand best wat groter onderhoud tegen gaan komen. Dat bij elkaar optellen kan er voor zorgen dat het alsnog een prijzig gebeuren wordt. En dan is een paar 100 euro doorsparen en iets jongers / met minder km kopen ineens de betere keuze.

En dat is dan nog afgezien van het cilinderwand probleem zoals hierboven geschreven. Al ken ik ook R6jes die het niet hebben.

Keuzes, keuzes, keuzes....

Ga in elk geval niet alleen kijken, maar neem iemand mee, 2 ziet meer dan 1

En check even waarom hij aan de ene kant veel meer stickertjes heeft dan aan de andere kant...
 
Ik heb de 2000 versie gehad tot begin mei dit jaar, die had er geen last van wel van het wel bekende schakelveertje wat kan breken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan