Mening van instructeur tijdens examen

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
kan je eigen instructeur effect hebben op de uitslag van het examen?
ik kreeg namelijk de vorige keer een beetje het id dat de examinator en instructeur een beetje 2 handen op een buik waren, en ondanks de kutreden waarom ik gezakt was, de instructeur het wel leuk en aardig vond. om zo weer wat lessen bij hem te nemen...
 
instructeur wil denk ik liever dat je slaagd, hij moet ook denken aan zijn slagingspercentage.

heb juist wel het idee dat het je kan helpen als een instructeur goed met examinator overweg kan.
als een "leerling" bijvoorbeeld een minder examen rijdt terwijl hij in de lessen bewezen heeft het wel te kunnen, kan het de doorslag geven als je instructeur dit even aan de examinator laat weten.

ook kan een istructeur volgens mij in protest gaan tegen de beslissing van een examinator om je te laten zakken... hij kan dat natuurlijk niet doen als je terecht gezakt bent want dan zou hij zijn geloofwaardigheid verliezen en dat zal hem op volgende examens natuurlijk tegenwerken.
 
Mening van instructeur tijdens examen maakt niks uit: als je goed rijdt slaag je, als je niet goed rijdt zak je...

Uiteraard wil de instructeur graag dat je slaagt - maar ook dat is erg verschillend - er zijn immers instructeurs die soms net ff iets meer hart voor de zaak hebben...
 
Nou ik spreek ff niet voor de motor.. Maar bij mijn auto examen ben ik dus wel geslaagd door mijn instructeur.. Door moest ik alvast naar binnen en gingen mijn instructeur en de examinator nog ff overleggen... IK denk dat als de examinator nog "twijfel" heeft dat je instructeur wel een doorslag kan geven..
 
En sommige instructeurs hebben gewoon een erg goede naam bij het CBR, dus als ze zelf zien dat je les van hen hebt gehad, dan heb je al het voordeel van de twijfel. Bij mijn auto-examen reed mijn instructeur mee, en die heeft een hele goede naam bij het CBR. Hij en de examinator hebben ook de hele weg zitten lullen over van alles en nog wat (vakantie, vrouwen, kinderen etc. etc.) Voelde me net zo'n taxi-chauffeur die de weg niet wist :+

"Links bij stoplichten"
Ja, lekker naar Frankrijk, twee weekjes met vrouw en kinderen <bla bla bla>
"Rechts op rotonde"
<insert bla bla bla>
"Tweede stoplichten links"
<insert bla bla bla> etc etc.

En tijdens mijn motorexamen ving ik tijdens de aanwijzingen in mijn oortje ook flarden van verhalen op. Dus ik denk dat (mits je een goede hebt) het meerijden van de instructeur zeker kan helpen.

Je moet ook niet onderschatten dat het voor een examinator ook leuk is als hij af en toe iemand bekends ziet. Je rijdt per slot van rekening de hele dag met andere mensen, die allemaal zenuwachtig zijn. En voor de helft ben je ook nog eens de lul die hem/haar laat zakken. Het zou mijn job niet zijn. Dus als ze tijdens een ritje een leuk gesprek hebben is de sfeer al goed, de stemming goed en dat lijkt me een lekkere basis om te beslissen :)

Laatst zei een instructeur trouwens tegen me, dat je het examen eigenlijk niet moet zien als een test voor jou, maar als een kwaliteitscontrole van je instructeur. Als hij zijn werk goed gedaan heeft, dan slaag jij. Het lullige alleen is dat de consequenties voor jou zijn :(
 
Natuurlijk kan het zo zijn dat de instructeur wordt geraadpleegd als de examinator twijfeld,
maar ik denk niet dat wanneer de examinator ernstig twijfelt je je stempeltje ontvangt. :?

Bij mijn motorrijexamen was het zo dat er voor mij een meisje moest afrijden
die (vond ik) beter reed dan ik, mijn instructeur was ook heel erg positief over haar. Zei is toen gezakt en ik geslaagd, we hadden dezelfde examinator. *D
 
Dankzij mijn instructeur ben ik geslaagd (kostte me wel een fles goeie whisky :9 ). Nou hielp het wel dat ik de hele tijd perfect reed.

Ik reed op 500 mtr voor het CBR door rood heen (stond al wel eerst een tijdje stil) doordat het licht naast mij op groen ging en niet het stoplicht dat voor mij stond |( .
De examinor zei dat ie mij eigenlijk moest laten zaken; hierop begon mijn instructeur dus alle positieve dingen op te noemen, plus dat het de 2e keer was en ik student was (en dus geen geld had), etc.

Resultaat geslaagd :) .
 
Mijn instructeur was zo aan de praat geraakt met de examinator dat ze soms te laat waren met het geven van instructie's, dus het heeft ook nadelen ;)
 
Mening van instructeur tijdens examen maakt niks uit: als je goed rijdt slaag je, als je niet goed rijdt zak je...

Uiteraard wil de instructeur graag dat je slaagt - maar ook dat is erg verschillend - er zijn immers instructeurs die soms net ff iets meer hart voor de zaak hebben...
:^ *D
 
De 19e december a.s. mag ik gaan afrijden ... Gewoon een uurtje ofzo lekker rijden, en voor de rest zie ik het allemaal wel :)
 
hhmmmm mijn instructeur twijfelde, terwijl de examinator me liet slagen *D
Zelf had ik wel een goed gevoel, dusssss.

Denk wel dat het helpt als je instructeur en examinator door een deur kunnen
 
hhmmmm mijn instructeur twijfelde, terwijl de examinator me liet slagen *D
Zelf had ik wel een goed gevoel, dusssss.

Denk wel dat het helpt als je instructeur en examinator door een deur kunnen

Dat herken ik ja, ik was blij en mijn instructeur erg verbaasd :9
Had niet zo'n heel goede dag, maar toch in 1x :]
 
De instructeur die ik tijdens mijn examen had, had ik pas 1 uur van tevoren voor het eerst gezien |( Mijn eigen instructeur kon die dag niet dus stuurde hij zijn jongere broer. Daar was ik niet echt blij mee.

Het enigste wat wel een gelukje was dat ik tijdens dat ene uurtje voor het examen mijn bv op een voor mij vreemd parkeerterrein moest oefenen. Laat ik nou op dit parkeerterrein mijn bv moeten tonen. Nou ja, eind al goed, ik ben in 1x geslaagd. Maar had de examinator aan mij getwijfeld, deze instructeur wist helemaal niet hoe ik normaal gesproken (dus zonder examenzenuwtjes)motor reed en zou hem dat dus niet kunnen vertellen B|
 
Mijn examinator vond eigenlijk dat ik te "woest" reed, maar mijn instructeur zei toen dat ik de vorige keer gezakt was omdat ik te rustig reed. De goede man begreep het en ik kon m'n roze papiertje ophalen :}
 
Mijn instructeur was zo aan de praat geraakt met de examinator dat ze soms te laat waren met het geven van instructie's, dus het heeft ook nadelen ;)

Dit kan ook een test zijn of je meerdere dingen goed tegelijk kan. Mijn instructeur doet het bij mij ook omdat als ik in tijdnood kom nog wel eens fouten ga maken vandaar

bounty
 
Ik moest dus mijn examen de volgende dag (zonder extra betaling natuurlijk) over doen omdat de spiegel van de motor pleurde (nee, niet mijn schuld) en ik werd ff behoorlijk boos omdat ik al 45 min had gereden (ik had et vrij goed gedaan voor mijn gevoel). Mijn instructeur was het ook met mij eens, maar je kunt niks beginnen tegen die lui van et cbr. Zoals mn instructeur al zei "die lui hebben alle macht en hoeven niet te luisteren naar rijschoolhouders".

Maargoed volgende dag toch nog fijn geslaagd en met een complimentje van de (andere) examinator. :)
 
zal ik eens fijn reageren in mn eigen topic :+

het maakt niet uit. de eerste keer had ik een koude lul van een examinator, die soms eens een examentje doet.
2e keer had ik een hele vriendelijke 50-er, inclusief indiana jones hoed, landrover, en wandelstok :)
deed vanaf het begin heel vriendelijk enzo, terwijl die eerste heel kil deed. dat was ook niet echt bevordelijk voor mn zenuwen
 
Het maakt wel DEGELIJK uit. Ik ben namelijk op mijn 3e :X examen bijna gezakt geweest. De instructeur heeft de examinator toch om kunnen praten door te zeggen dat ik "nog wel 20 lessen zou kunnen nemen maar dat ik er niet nog beter door zou gaan rijden. Hij is nogal snel zenuwachtig en zakt vooral ook daarop, want bij de lessen doet hij het wel goed" (Iets van die strekking, ik was er zelf niet bij toen hij dat zei, maar dat vertelde hij mij dus achteraf). :}

Gelukkig ook maar, anders was ik WEER dankzij mijn zenuwen gezakt. Ik zat namelijk op het randje. Het was NET niet goed genoeg volgens de examinator. De instructeur heeft hem toen het voorgaande gezegd en toen was het wel goed :} :} :}

Groetjes :]
KawaNinja
 
Zelf werk ik bij een rijschool die ook motor rijles geeft.
Er zijn wel degelijk omstandigheden die van invloed zijn. Een paar maanden geleden was de situatie zo dat een onoplettende examinator een leerling met de auto heeft laten zakken. Dit was echter niet rechtvaardig. Wanneer de papieren ingevuld zijn, wordt de uitslag nooit veranderd. Zodoende is de uitslag niet aangepast en is de leerling gezakt.
De eerste volgende leerling die via dezelfde instructeur en dezelfde examinator examen deed, weliswaar op de motor, was wél geslaagd. Vreemd als je bedenkt dat deze jongen GEVALLEN was tijdens zijn examen. Een goedmakertje vanuit het CBR???

Om de uitslag positief te laten beinvloeden, raad ik je aan je instructeur niet mee te laten rijden op je examen. Op die manier is er namelijk niemand die de examinator kan controleren en kan hij je ondanks dat je fouten hebt gemaakt toch laten slagen... :)
 
Kan dat dan? Motor-examen zonder je instructeur die meerijdt? Lijkt me verwarrend opeens een andere stem in je oor...zeker in de buurt van het CBR waar ze nogal eens op dezelfde frequentie zitten...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan