Meningen, feiten & ervaringen Dunlops D208

ValeRossi

Die hard MF'er
2 mrt 2004
548
0
Barendrecht
Hallo mede motorrijders.

Voor diegene die het nog niet weten. Ik heb een CBR600RR gekocht van een jaartje oud met 2700km erop.

Nou zitten er Dunlops onder de D208. Wou ff weten wat ik hiervan kan verwachten.

Heb al met de zoekfunctie gezocht op 'Dunlops D208 ' maar wordt hier niet wijzer van.

Ik rij met een D208 achter. Tot dusverre geen klachten. Lekker gauw op temperatuur. Motor houdt strak z'n lijnen en rechtuitstabiliteit vind ik ook niet slecht.
Van mij is wel een 190/50, bij jou zal er wel een 180/55? op zitten

Onder mijn ZX-12R zitten ze ook: voor 120/70 en achter 200/50. Heb met deze motor nooit met andere banden gereden dus heb geen vergelijking. Bovendien heb ik er nog maar een paar duizend km mee gereden.

Vind ze persoonlijk heel goed bevallen. Plakken prima en heb hoe plat ik ook ga, nooit het idee dat ze niet gaan doen wat ik wil. Gekozen lijnen gaan als vanzelf.

Heb ze eerder gehad onder mijn CBR 600f, zowel voor als achter.. Prima bandjes.. plakken lekker als ze op temperatuur zijn en nooit slippertjes gehad of iets dergelijks..

<edit>

Hiervoor had ik trouwens macadams dus ik weet niet of mijn mening wel opjectief is want vergeleken met dat is alles beter :) :+

</edit>

Mooi! Goed spul dus... Nou me motor nog ophalen. Rond 10 juni is ie klaar. Heb een vriend al bereid gevonden me te brengen. Dan kan hij met m'n auto terug en ik op mijn z.g.a.n. CBR600RR!!!! :} Kan er geen genoeg van krijgen, maar het gaat dus echt gebeuren! :]

Toch wel leuk weer eens wat anders op z'n tijd.

Mooi! Goed spul dus... Nou me motor nog ophalen. Rond 10 juni is ie klaar. Heb een vriend al bereid gevonden me te brengen. Dan kan hij met m'n auto terug en ik op mijn z.g.a.n. CBR600RR!!!! :} Kan er geen genoeg van krijgen, maar het gaat dus echt gebeuren! :]

Toch wel leuk weer eens wat anders op z'n tijd.

Wilde een R1 uit Duitsland halen ja. Toch nog even over nagedacht en proefgereden, maar is voor nu toch echt nog teveel voor mij.

Over een jaartje kijk ik wel weer.

wijze beslissing! het is geen kwestie van die vele pk's "durven" te beheersen maar "kunnen" beheersen, niet?
PS: is mijn mening he, anderen denken daar anders over, heb ik alle respect voor.

heb hem achter onder mijn Bandit 1200.

heb op assen, zandvoort en lelystad gereden met deze band, en hij bevalt mij uitstekend. Wel duurd het op zandvoort echt 2 ronden voor ie op temperatuur is en gaat plakken. als ie koud is, blijft de band wat hard aanvoelen.

Ik ben het met de meesten eens: als ze warm zijn dan is er niets op aan te merken. zolang de buitentemperatuur dus ook een beetje meewerkt.
Als dat niet zo is zou ik maar uitkijken, bij mij komen ze er dus never nooit meer onder, ik ben echt helemaal klaar met die troep.
Vorige week savonds even aan het rijden geweest. later op de avond werd het wat kouder en na even stilgestaan te hebben reed ik weer weg, achter een vriend aan (hij op bridgestones) bij het verlaten van een rotonde ben ik onderuit gegaan.
echt geen enkele waarschuwing ofzo, gewoon meteen liggen en glijden over het asfalt. en ik deed echt rustig aan, niet schuin door de bocht ofzo, niet veel gas. Dus mijn 600rr van ruim een jaar oud heeft nu ongeveer 3500 euro schade.
Ik reed met pirelli diablo's, maar omdat ik die achter laatst lek had gereden had ik de dunlop er tijdelijk opgezet, die originele band had ik nog liggen.
inmiddels is de schade bijna weer hersteld en zitten er voor en achter weer pirelli's op. :)

Ik rij nu ook met 208's, bevallen aardig. Maar ik heb toch liever Diablo's (zaten onder mijn oude Mille) eerlijk gezegd!

Mmmm, das lekker dat ze koud dus niet echt goed blijven. Probleem is wel, dat ik nog maar weinig rijervaring heb. Zou dit een probleem worden denken jullie?

Ik rij wel altijd met gezond verstand op 110% en doe nooit gekke dingen zoals plat door de bocht ofzo, maar gewoon normaal wel een beetje sportief niet met knietje op de grond.

Zou het ook lullig vinden als ik zometeen me 600RR op haal en ik ga vrij vroeg op me snuffert. Dag nieuwe motor. :(

Edit: hij is 'maar' WA verzekerd.

Mmmm, das lekker dat ze koud dus niet echt goed blijven. Probleem is wel, dat ik nog maar weinig rijervaring heb. Zou dit een probleem worden denken jullie?

Ik rij wel altijd met gezond verstand op 110% en doe nooit gekke dingen zoals plat door de bocht ofzo, maar gewoon normaal wel een beetje sportief niet met knietje op de grond.

voor zo'n rijstijl zijn alle banden wel goed dan ;)
heb nu zelf nog de originele banden op m'n 600RR (D208 dus) en ben deze morgen rond 7u30 naar het werk gereden met de bike. het was dus nie echt warm, maar heb een paar lekkere bochtjes genomen (daardoor nu bijna geen schaamrandjes meer) en alles ging toch vlotjes. :P
dus denk dat die wel goed zitten, hoewel op m'n vorige diablo's zaten welke toch voor een beter stuurgedrag zorgden en beter kleefden.

voor zo'n rijstijl zijn alle banden wel goed dan ;)
heb nu zelf nog de originele banden op m'n 600RR (D208 dus) en ben deze morgen rond 7u30 naar het werk gereden met de bike. het was dus nie echt warm, maar heb een paar lekkere bochtjes genomen (daardoor nu bijna geen schaamrandjes meer) en alles ging toch vlotjes. :P
dus denk dat die wel goed zitten, hoewel op m'n vorige diablo's zaten welke toch voor een beter stuurgedrag zorgden en beter kleefden.

Jaja... kijk ik ben gewoon zuinig op mijn nieuwe aanwinst. Wat niet wil zeggen, dat mijn rijstijl niet sportiever wordt. Integendeel. Wil sowieso de schaamrandjes helemaal wegbochten! :} Maar dus wel met beheersing en in mijn achterhoofd 'je bent WA verzekerd... je bent WA verzekerd... je bent WA verzekerd....' })

Jaja... kijk ik ben gewoon zuinig op mijn nieuwe aanwinst. Wat niet wil zeggen, dat mijn rijstijl niet sportiever wordt. Integendeel. Wil sowieso de schaamrandjes helemaal wegbochten! :} Maar dus wel met beheersing en in mijn achterhoofd 'je bent WA verzekerd... je bent WA verzekerd... je bent WA verzekerd....' })

:) yep, heb een soortgelijk gevoel, nieuwe fiets, vele spaarcentjes...
maw bochtenwerk opbouwen, elke 100km beetje meer :9

Heb nu ook de Dunlops op al 5800 km.

Nooit iets op aan te merken gehad, dat verhaal van die val op die rotonde is zwaar k***e maar heb nooit iets gelijkaardigs meegemaakt.

Als je je bandjes tot aan de rand wil oprijden op een CBR600RR zal je toch deftig plat moeten hoor :) anders kom je niet in de buurt van de rand.

Enige minpuntje : na circuitdagje (Croix) gingen ze toch wel oprullen en die sporen dragen ze nog.

Moet dringend wat deftige bochten gaan nemen om die randjes terug proper te krijgen.

Die Michelins krijgen idd unaniem goede commentaar maar ik heb ze er nog niet op gehad.

Ik heb ze momenteel ook er op liggen, maar de volgende worden geen 208 meer. Levensduur is veel te beperkt. Op 2000 km voorband weg, midden nog goed maar zijkant zat ik er bijna door. Moet wel zeggen dit na Croix en een weekje Ring. Achterband spint te veel door en glijdt als hij te warm wordt in de bochten.

Oja, motor is gixxer750

Wel 'vreemd' dat de een er goed over te spreken is en de ander weer niet. Heeft natuurlijk te maken met hoe iemand rijdt en in welke omstandigheden. Denk dat als je er rustig mee rijdt, zoals ik dus in het begin dan moet het wel goed komen.

Terug
Bovenaan Onderaan