meningen over welke motor ik zal rijden

wslyyy

MF veteraan
14 jan 2008
1.380
0
oost-souburg
mede rijders!!...
ik heb een vraag aan jullie... ik rij nu ongeveer 4maanden op n diversion600 25kw..
en het begint me aardig te vervelen... zo erg zelf, dat ik overwogen heb om hem te verkopen.. -O-
uiteraard komt er een andere voor in de plek, het was altijd nog een idee...
totdat ik deze tegenkwam op marktplaats! (ben er nog 2 gelijke tegen gekomen, zon soort model iig)

ik ben in de financiele staat (na verkoop deze uiteraard) in de staat om deze te kopen, alles mooi officieel 25kw...
heb al gevraagd naar km stand en onderhoudsboekjes/rekeningen

ik wil graag jullie mening horen hierover...
kopen(particulier)?
of deze (bij de dealer gekochte diversion) houden

mvg wesley :)...
 
nah, ik vind het een opgeknapte crossmotor. Niet mijn ding. Maar dat is ook weer het mooie: jij bepaald zelf wat je lekker vindt rijden en wat je mooi vindt!!
 
Als je een fiets met veel karakter zoekt (lees: enorm moeilijk te starten soms) en graag sleutelt... doen! En als je geen comfort zoekt en alleen kleine afstanden wilt afleggen zonder snelwegen enzo....
 
Laatst bewerkt:
Ligt er totaal aan hoeveel en waar je allemaal rijd. Weet niet of je veel op de snelweg te vinden bent? Dan is een supermoto toch een stuk minder lekker aangezien je totaal geen windbescherming of wat dan ook heb.
Heb je al eens op een supermoto gereden of is het gewoon interesse? Een proefritje maken kan je natuurlijk altijd doen, jij bent degene die uiteindelijk beslist en niet wij.
Tja en die diversion.. heb dr zelf ook één gehad op 25 kw en inderdaad het gaat na een tijdje wel wat vervelen maar dat is maar net hoe je rijstijl is. Heb nu een Honda cb600f hornet en ook deze heeft met 25kw nog best wat vermogen en rijd een stuk beter.
 
die motor van de link is maar een voorbeeld wat ik zsm kan vinden...
het gaat om zoiets.. maar aangezien veel mensen het afraden... :)
mijn rijstijl is tog meer bwegen dan snelwegen... korte-bochtenwerk / smijtwerk vind ik uitermate geweldig... (kan allemaal neit snel genoeg van links naar rechts gegooid worden)...
moet er echt zowveel aan geklust worden aan zown ktm?
 
jij weet zelf wat je wilt en dan moet je niet een mening van een ander vragen dat werkt niet .
als jij denkt dat die div 600 niet je ding meer is en die off road wel dan moet je daar voor gaan simpel zatjes.
 
En hoe hard gooi jij je huidige div-je dan van lings naar rechts? Want met een simpele motor kan je al aardig zieke staaltjes techniek en scheurwerk doen.

Kortom, vertel eens wat jouw stijl van rijden is. Rotondes meerdere keren rond en dan steeds sneller? Beetje hangen in de bochten of gewoon lekker rotondes die het toelaten met 50 nemen? Kom maar, kom maar, kom maar! :P

Ik rijd een Honda CB400T brik, maar scheuren kan je zeker met zo'n ding. Je moet alleen niet bang zijn om 'm stuk te maken. Neer leggen doe ik dan weer niet aan (behalve in het gras), maar verder steur ik 'm in de stad over alles heen. Stukje stoep van 30cm breed, huppa, d'r op en naar voren d'r mee. Hooligan style 8-) . Of vind je dat te gek worden met je huidige Div?
 
Laatst bewerkt:
krijg je dan het verf blik erbij?

Die moet je gewoon altijd in je binnenzak proppen want deze KTM kan blijkbaar niet zonder hulpje op de standaard staan.

Wat betreft die 25kw, het staat dan op het kenteken, maar voor zover ik weet heeft deze geen 2e typegoedkeuring en moet het dus een import motor zijn. Dus in het buitenland omgezet naar 25kw en dan geimporteerd. Nadeel is dat je 'm dan ook als 25kw moet verkopen (maar daar is genoeg animo voor, dus eigenlijk geen nadeel).
Kan ook zijn dat deze gewoon als 6kw op kenteken staat en dus vol vermogen is, maar dat de verkoper zegt dat hij dus geschikt is voor het 25kw rijbewijs, maar wel 50 a 60pk heeft. Goed navragen dus en op de kentekendelen kijken!

Je kan zeker wel goed gooien en smijten met zo'n motor. Tussen de files bijv. door ben je op een offroad VEEL wendbaarder. Waar sportmotoren moeite hebben om langs vrachtwagens en auto's te komen als het heel vol is, kom je er met een offroad slingerend lekker doorheen! :}
 
Zo'n ding is mooi voor erbij... ;)
:^

En hoe hard gooi jij je huidige div-je dan van lings naar rechts? Want met een simpele motor kan je al aardig zieke staaltjes techniek en scheurwerk doen.

Kortom, vertel eens wat jouw stijl van rijden is. Rotondes meerdere keren rond en dan steeds sneller? Beetje hangen in de bochten of gewoon lekker rotondes die het toelaten met 50 nemen? Kom maar, kom maar, kom maar! :P

Ik rijd een Honda CB400T brik, maar scheuren kan je zeker met zo'n ding. Je moet alleen niet bang zijn om 'm stuk te maken. Neer leggen doe ik dan weer niet aan (behalve in het gras), maar verder steur ik 'm in de stad over alles heen. Stukje stoep van 30cm breed, huppa, d'r op en naar voren d'r mee. Hooligan style 8-) . Of vind je dat te gek worden met je huidige Div?
'''

rijstijl: kan maar niet snel genoeg door die s bochten heen komen... rotonde met 50? zo langzaam O-) hoe sneller hoe beter, hoe platter hoe beter...
heb alleen met deze div (omdat hij zo mooi in de lak staat etc etc) het gevoel dat ik niet egt durf te rijden.. omdat ALS ik val gelijk vele kosten heb,...
val je met een ktm, nieuw stuur, nieuwe pedaaltjes en voor 200euro kan je weer verder scheuren... met een naked/racer niet...
dusja... ik heb trouwens mn conclusie gemaakt... ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden... en over 1,5jaar maar gwn ene motor kopen die ik ECHT wil...
 
mede rijders!!...
ik heb een vraag aan jullie... ik rij nu ongeveer 4maanden op n diversion600 25kw..
en het begint me aardig te vervelen... zo erg zelf, dat ik overwogen heb om hem te verkopen.. -O-
uiteraard komt er een andere voor in de plek, het was altijd nog een idee...
totdat ik deze tegenkwam op marktplaats! (ben er nog 2 gelijke tegen gekomen, zon soort model iig)

ik ben in de financiele staat (na verkoop deze uiteraard) in de staat om deze te kopen, alles mooi officieel 25kw...
heb al gevraagd naar km stand en onderhoudsboekjes/rekeningen

ik wil graag jullie mening horen hierover...
kopen(particulier)?
of deze (bij de dealer gekochte diversion) houden

mvg wesley :)...

Maak er gewoon eens een testritje op want zo'n supermotard is toch ff iets anders dan wat je nu hebt!

Die KTM ziet er echt super vet uit :Y :Y :9~ :9~

Succes met je keuze :W
 
Laatst bewerkt:
zo KTM, kan je al goed strak straatje keren dan met je Div?

Ik bedoel, je wilt toch wel een beetje acte de presence geven met de KTM?

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan