Meningen Sevior, dynamo revisie en motor elektro

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.567
36.075
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Ik doe het niet vaak maar ik vind dat deze beste man een topic verdient! Vele Aprilia rijders weten hem al te vinden en zullen waarschijnlijk mijn mening onderstrepen maar voor de mensen die hem niet kennen en misschien dynamo problemen hebben... zoek niet verder, hier is de oplossing!

Sevior is een bedrijf dat uit hobby is ontstaan en is nog steeds een hobby van expert Hans Belt naast zijn normale baan. Een uiterst enthousiaste man die graag met je meedenkt in oplossingen en je zoveel mogelijk tegemoet zal komen om je probleem op te lossen. Bij hem komt het ene na het andere verhaal onder het genot van een lekkere kop koffie in zo'n heerlijk ouderwetse werkplaats.
Hans weet echt waar hij over praat en daarom dan niets van lof van mijn kant!

Bij mijn racer bleek het probleem een niet bij elkaar horende rotor en stator te zijn waardoor er simpelweg geen stroom opgewekt werd. Ja dan kan je proberen wat je wil maar dat word hem niet en een andere stator vinden is een kleine kans.
2F967BB9-4A40-46AF-A5DC-62F75B9C9EB2.jpeg



Bij deze nog even wat knippen en plakken:
www.sevior.nl
Sinds 1980 is Sevior specialist in dynamo-revisie & motor elektro. Ons bedrijf specialiseert zich in het overwikkelen en verbeteren van alternators en rotors van motorfietsen.

Heeft u problemen met het bijladen van uw accu van uw motorfiets, dan lossen wij dat voor u op! Bij bestaande alternators (d.i. de dynamo van motorfiets met permanente magneet) zoeken wij het probleem uit waardoor deze is stuk gegaan. Deze problemen worden bij het overwikkelen verholpen.

Wij geven maar liefst 2 jaar garantie op deze alternators! Een gereviseerde dynamo is niet alleen goedkoper dan een nieuwe, maar ook betrouwbaarder!

Wij reviseren dynamo's voor bijna alle motorfietsmerken, ook oldtimers! Wij reviseren dynamo's voor zowel motorfietsbedrijven als particulieren. Indicatie van revisie-prijzen meest voorkomende merken*
  • Vulcan € 150,00
  • Shadow € 150,00
  • BMW rotor € 106,00
  • Guzzi rotor € 106,00
  • Honda bold 'or rotor € 130,00
  • Yamaha xs 650 rotor € 130,00
  • Honda cx500 (+ ontsteking) € 175,00
  • Nighthawk € 175,00
  • XR 600 € 150,00
  • Goldwing 1500 € 175,00
  • Ducati € 175,00
  • Triumph € 160,00
  • Goldwing 1100 / 1200 € 175,00 (3 jr garantie)
  • aprilia RSV / Tuono € 175,00 (3 jr garantie)
  • Pan european / ST1100-1300 € 255,00
*alle prijzen zijn inclusief BTW & exclusief verzendkosten, aan de prijzen kunnen geen rechten worden ontleend

Dynamo's kunnen per post naar ons toegestuurd worden. Of zij kunnen bij ons bedrijf worden afgeleverd. Klik op contact voor het maken van een afspraak.

Spoedklussen kunnen voorrang krijgen!
Twijfelt u over uw zaak? Of denkt u een probleem te hebben met het bijladen van uw accu? Neem dan contact met ons op voor een afspraak dan sporen wij het probleem kosteloos voor u op. (U dient hiervoor langs te komen met uw motorfiets zodat wij deze door kunnen meten).

Bij nieuwkoop bedraagt de gemiddelde garantie van rotors & alternators 3 maanden. Wij bieden 2 jaar garantie op al onze overgewikkelde produkten! En dit zonder kilometer-beperking. Het aantal rotors en altenators dat na overwikkeling bij ons terugkomt is dan ook zeer laag.
 
Laatst bewerkt:
Hans is inderdaad een topper! Hij wikkelt al jaren dynamo's voor mij en het is altijd goed.

Ook krijg je vaak een begeleidend schrijven met de oorzaak van het defect en hoe het in de toekomst te voorkomen.
 
Hoop dat die man die bij man bijt hond was, ook ff reageert. Of beter nog, z’n vrouw :+
 
Rijdende rechter bedoel je?
Ja dat verhaal vertelde hij ook, ik ken weliswaar maar 1 kant maar hoe Hans overkwam leek het me duidelijk en logisch dat hij in het gelijk werd gesteld.

Oja, was idd de rijdende rechter. En ik zou ook zo mijn spullen bij Hans brengen om te laten reviseren.
 
Ook al mijn lof voor Hans, echt een vakman en ronduit prettig persoon. Top kwaliteit, service en vakmanschap. Je kunt het onderdeel opsturen, langs brengen en of terug laten sturen of ophalen. Hij geeft je les in hoe het moet met een bakje koffie erbij en enthousiaste verhalen. Er zit altijd tekst en uitleg bij wat je beter wel moet doen of juist laten of hij doet het voor je.
Hij is immer correct en een man van z'n woord. Ik heb stukken van de rijdende rechter bekeken en wat hij daar tegenover zich heeft staan spreekt voor zich!

Hans, bedankt voor je goede service, geleverde kwaliteit en inzichten. Je bent een aanwinst voor onze wereld. Chapeau!!:}:}:}
 
Heb vaker dingen laten repareren door Sevior en er is altijd prima werk geleverd! Kan mij ook totaal niet vinden in het verhaal van die gast bij de rijdende rechter :r
 
Fijn dat er nog echte vakmensen zijn zoals Hans, die repareren kunnen ipv alleen vervangen, de tijd voor je nemen en volledig open en eerlijk zijn. Zo iemand ken ik ook (op een totaal ander gebied) en ik baal er nu al van dat hij ooit met pensioen gaat.

En wat jammer dat er ook onder motorrijders zulke irritante, zichzelf zo ontzettend goed voelende zeikerds zijn, die koste wat kost gelijk zullen krijgen. En daar desnoods over liegen of overdrijven. Die lopen nu nog te piepen om zo een goede vent in een kwaad daglicht te stellen.

Dank voor de tip. Het wikkelbedrijf dat bij mij in de buurt zat, is er volgens mij mee opgehouden na 60 jaar ofzo. Goed om een alternatief te hebben.
 
Tja dat is het moeilijke als klanten het zelf wel even zullen monteren,je heb zo als reparateur geen overzicht wat die klant wel
of niet goed gedaan heeft tijdens de montage,daarnaast kan er altijd wat mis gaan met een onderdeel zelfs met een nieuwe,
dan moet je de reparateur de kans geven dat te onderzoeken en niet gelijk moord en brand gaan schreeuwen en tv programma's er bij
halen die er gelijk maar wat extra sensatie van maken omdat het goed is voor de kijkcijfers.
 
Ik hoor dan weer in die uitzending dat je met je motor om moet gaan als met je vrouw. Ik zag die vrouw en ik dacht arme dynamo.
Zou die man door die vrouw zo zijn geworden,of was ik getuige van karma?

Ik wet het niet.

Hans, je deed het erg goed in de uitzending. Rustig, duidelijk sprekend ,je niet uit de tent laten lokken.
Heel goed.

Gewoon jammer dat mijn dynamo nooit stuk gaat. Ik zou daarom bijna een Harley gaan rijden
 
Ik hoor dan weer in die uitzending dat je met je motor om moet gaan als met je vrouw. Ik zag die vrouw en ik dacht arme dynamo.
Zou die man door die vrouw zo zijn geworden,of was ik getuige van karma?
Velen kennen denk ik wel zo’n stel. Hij was wel soort van ok, enigszins teleurgesteld in wat het leven (niet) gebracht heeft, maar kwam als 20-er een tang tegen die overal tegen is en de broek aan heeft. Vol van afgunst en problemen met de halve familie en buurt. Heeft altijd gelijk en de rest van de wereld is fout. Heeft niet door dat zij de gemeenschappelijke factor is. Neemt iedereen de maat, want zij deugt en staat overal boven, op zijn Alexander Pechtold’s, zeg maar.
Dan word je als hobby-ondernemer de TV op gesleurd en moet je je gaan verdedigen tegen zo’n pratende doos die zegt dat ze “verbolg’n” is en zelfs smartegeld eist. Ik vind het bijzonder knap dat je dan zó rustig en correct blijft. Ik zou me niet kunnen inhouden, maar geduld is dan ook niet mijn sterkste kant en ik kan niet tegen dit soort ongelofelijke zeikerds.

Als je je motor moet behandelen zoals die vrouw, stond die van mij al tijden -zonder slot- buiten te roesten. Niemand nam haar mee, je vraagt je af waarom...
Zo, dat lucht effe heerlijk op :)
 
De fout lijkt me nogal duidelijk hij heeft bij zijn eigen dynamo geen vet op de o ring gesmeerd en de dynamo dus zo een zet gegeven heeft zoals dat vaker gebeurt.

Wat een stel zeg zou acut mijn lidmaatschap opzegen bij de club waar die vent rijd bah bah bah wat een klooi fijool
 
Iemand die over zichzelf zegt dat hij 2 rechterhanden heeft en een "geoefend sleutelaar" is, zou ik nooit en te nimmer met z'n handen aan mijn motor laten komen.

Waarschijnlijk lukte het niet met monteren en heeft hij uit frustratie het ding er maar in geragd. Maar dat kan hij nooit meer toegeven want dan word z'n vrouw boos...


Kijk maar eens in de Aprilia topics, daar zitten heel veel tevreden klanten van Sevior.
 
De stator van de dynamo van mijn Speed Four was al 5 (!) keer doorgebrand toen ik eindelijk zelf naar Sevior ging, op aanraden van een ander forumlid.

Dhr. Hans Belt gaf uitgebreid uitleg over de waarschijnlijke oorzaak en was zo vriendelijk alsof we elkaar al jaren kenden. Er werd koffie met gebak aangeboden en ontspannen gepraat over techniek en andere zaken .

Dat de dynamo weer doorbrandde was het gevolg van een montagefout van mijzelf (een stekker laten zitten die later teveel weerstand opleverde). Maar na de tweede revisie brandde de dynamo weer door, ondanks verwijdering van deze stekker.

Toen ik i.p.v. de dynamo bij mijn derde bezoek de hele motor meebracht, was het probleem onmiddellijk duidelijk voor Hans: slechts 1 van beide koplampen brandde permanent, wat overbelasting van de dynamo veroorzaakte.

In beide laatste gevallen was Hans weer uiterst gastvrij, gaf duidelijke en uitvoerige uitleg en was bovendien extreem coulant. Ook kreeg ik de laatste keer een geweldige eerste editie van de BMW r80GS als leenmotor mee.

Hoe het ook zij, Hans Belt heeft grote vakkennis en doet zijn uiterste best om dergelijke problemen op te lossen. Het was haast een feest om bij hem langs te moeten en de kosten bleven opmerkelijk laag, vooral in vergelijking met wat de eerste 5 keer door een ander bedrijf werd gerekend.
 
En dat bevestigd weer het verhaal dat alle energie die niet door de motor verbruikt wordt, wordt vernietigd (in warmte omgezet dus) in de spanningsregelaar. Blijf dat een hele rare methode vinden die ook niet bijdraagt aan een laag verbruik, maar ik kan er zo onderhand niet meer omheen dat het toch zo werkt. In ieder geval bij een aantal merken/modellen.

Ontkoppel je een koplamp, verwacht je (een fractie) lager verbruik. Resultaat: minder licht, zelfde verbruik en er gaat steeds iets kapot. Dat zou toch beter moeten kunnen.
 
En dat bevestigd weer het verhaal dat alle energie die niet door de motor verbruikt wordt, wordt vernietigd (in warmte omgezet dus) in de spanningsregelaar. Blijf dat een hele rare methode vinden die ook niet bijdraagt aan een laag verbruik, maar ik kan er zo onderhand niet meer omheen dat het toch zo werkt. In ieder geval bij een aantal merken/modellen.

Ontkoppel je een koplamp, verwacht je (een fractie) lager verbruik. Resultaat: minder licht, zelfde verbruik en er gaat steeds iets kapot. Dat zou toch beter moeten kunnen.
Ik zie een gat in de markt, duik erin zou ik zeggen ;)
 
@Roy "R"acing Iets zegt me dat er een hele goede reden is waarom dit ooit op deze manier bedacht is. In een ander topic hebben we het hier met een paar slimmeriken ook al uitgebreid over gehad en ook daar kwamen we er niet echt uit.
Blijft bijzonder: alsof je een auto ontwerpt waarbij het gaspedaal er niet is. Motor levert altijd maximaal vermogen. Wil je zachter, dan trap je continu op de rem. Zoiets :?
Wordt wel erg off topic nu :)
 
Dat lijkt me dan toch ook een slecht ontworpen/te lichte spanningsregelaar?
Wat met al die circuitmotoren waar de verlichting gewoon afgehaald is en die probleemloos rondrijden?
 
En wat jammer dat er ook onder motorrijders zulke irritante, zichzelf zo ontzettend goed voelende zeikerds zijn, die koste wat kost gelijk zullen krijgen. En daar desnoods over liegen of overdrijven. Die lopen nu nog te piepen om zo een goede vent in een kwaad daglicht te stellen.

Ik ken diverse hele goede vakmannen uit de revisie, metaalbewerking en motor wereld die niets meer doen met particulieren om precies bovenstaande reden. Zelf heb ik ook dagelijks te maken met prinsesjes die alles beter weten, de boel slopen, en dan het materiaal de schuld geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan