Mensen die ook tering veel lessen hebben gehad?

Tevreden over aantal lessen/ examens

  • ja!

    Stemmen: 3 25,0%
  • nee!

    Stemmen: 9 75,0%
  • gemiddeld

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Ik had voornamelijk ontzettend veel ervaring in de binnenstad, maar ik reed nooit op de ringweg en snelwegen, want ik had een motor met een brommerplaatje :P . Ik ben ook de eerste twee keer gezakt op incidenten op de snelweg - mijn BVtjes en stadsrijden was uitstekend - en ik werd nerveus van het ambivalente oordeel van de examinatoren. Alsof ze hun beslissing lieten afhangen van of ze geneukt hadden die morgen of niet.

Daarom was ik blij met een "oude"examinator O-)
Die n..ken niet meer :X
 
ik heb voor mijn motorrijbewijs nooit rijlessen gehad, kwam van de zundapp op de motor moest 1 keer heen en weer rijden en kreeg een oefen vergunning van de politie en mocht toen in mijn woonplaats oefenen met L-plaatje op mijn motor, was toen een suzuki GT 380, heb toen mijn rijbewijs aangevraagd en ben toen in 1 keer geslaagd, dit ging toen zo 22 jaar geleden.
Helaas ging mijn autorijbewijs niet zo makkelijk ben toen 3 keer gezakt, de 4de keer geslaagd, terwijl ik slechter reed dan de 2de keer volgens mijn instructeur, dus zo zie je maar soms ben je echt aan de goden overgeleverd.
 
[me]Orpheus heeft iets van 10 lessen gehad...
[/me]


Maar dan wel lessen van 4 uur. B|

Bij mekaar zo'n 42 uur. Wel ineens geslaagd, dat wel.

In mijn ervaring is halve dagen lessen zoals ik dat gedaan heb niet echt optimaal. Ten eerste raak je vermoeid waardoor je later in de les weinig meer oppikt en fouten gaat maken. Vaak gingen dingen aan het begin van de nieuwe les beter als aan het eind van de vorige. Ten tweede moest ik in mijn geval steeds halverwege van les partner wissen omdat ik meestal de enige was die halve dagen lestte. Hierdoor was ik veel tijd kwijt met van en naar het start terrein rijden, wachten tot de nieuwe lespartner op de motor zat, warm gereden was, oefeningetjes gedaan had, etc. Bijzondere verrichtingen heb ik daardoor érg veel geoefend. Met examen ging ik daar dan wel fluitend doorheen. Dat dan weer wel.

Misschien dat het voor iemand met meer aanleg dan ik wel praktisch is, die halve dagen. Maar voor een prutser als mij kost het daardoor wel meer tijd.
 
@ Orpheus,

wie heeft eigenlijk bepaald dat jij en het baksteentje modder mogen vreten?

(serieuze vraag)


:r
 
Auto: 18 lessen en in 1x geslaagd 8-)
Motor: nooit les gehad of afgereden: mijn BE rijbewijs in Amerika over laten zetten in auto-motor (Nederlands is toch handig) en vervolgens weer overgezet in NL naar A-B-E })
 
auto: 24 lessen, in één keer geslaagd
motor: 32 lessen, in drie keer geslaagd
De twee keer dat ik zakte waren achter af gezien wel mijn fout. Maar op dat moment voelt het alsof je genaaid wordt.
 
Auto: 24 lessen 1 x geslaagd
Motor: 12 lessen 1 x geslaagd

Wel veel schakelbrommer gereden. Eerst 50 cc, toen 70cc toen 110cc 6-bak onder een MT5. Toch is het denk ik een heel groot voordeel als je in je je jeugd schakelbrommer hebt gereden. Bovendien had ik al 5 jaar m'n rijbewijs voor ik motor ging rijden, rij +- 60.000 km per jaar voor m'n werk dus die ervaring is ook weer meegenomen. Maar garanties zijn het uiteraard niet !! :}
 
Ik denk dat we wel verschil moeten maken tussen de volgende twee situaties:

1) Je bent reeds in bezit van rijbewijs B en je gaat rijbewijs A proberen te halen
2) Je hebt nog geen enkel rijbewijs en je wilt rijbewijs A gaan halen

Mijn situatie was 1. Ik heb mijn rijbewijs A in 1995 gehaald. Ik had toendertijd een pakket gekocht met 10 lessen inclusief examen. Ik heb er 1 extra les bijgenomen.

Als ik alle reacties lees, lijkt het erop alsof het tegenwoordig moeilijker is je rijbewijs A te halen of veel lezers van dit forum hebben eerst rijbewijs A gehaald en daarna pas rijbewijs B (die ze dan waarschijnlijk wel sneller dan gemiddeld behalen).
 
Vandaag 540 gereden: Amsterdam - Rotterdam - Spijkenisse - Hellevoetsluis - Zierikzee - Terneuzen - Antwerpen - Breda - Utrecht - Amsterdam. Was een goede test voor mijn Wunderlich Ergo zadel...

:]
 
Mijn rijbewijs gehaald op een manier waar je nu alleen maar over kan dromen.
BMW R27 gekocht voor 600 gulden, en met een soort vergunninkje een jaartje rond getuft.
1 les genomen om aan de examenmotor te wennen. In een keer geslaagd.
Kosten 115 oude harde guldens.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik mijn autorijbewijs al had.

Gr,
Henk
 
Ik heb 'ja' gestemd. Ik ben wel heel tevreden. Alle lof voor mijn instructrice hoor! Zonder haar had ik het al lang geleden op moeten geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan