Mensen ervaring met de Super Blackbird?

Is de XX ook geschikt vr kort afstanden. Je weet wel, in de zomer lekker langs de boulevard en een stukje snelweg pakken.

Nee, dan valt hij om :+

Maar ik heb er ook 1 gekocht. :P
zx12 lijkt me te sportief , is me ook te duur, dan zou ik sportief gezien eerder een zx10 doen.
Hayabusa is me te pimp en zit ook wat te sportief.
xj1300.... euh ja, laat maar.
Vond de blackbird dus eigenlijk het enige betaalbare topmodel sport/tour apparaat.
Ga er ook maar gerust van uit dat dat soort fietsen alles goed doet hoor en dat je bij supersports natuurlijk meer actie /geluid enzo hebt.

Maar ik kan niet wachten tot hij dr is :P :P :P lekkah naar duitsland knallen en dan bochtjes...touren ;)
 
Ik rijd sinds twee jaar een Blackbird uit '97. En het is een top fiets!!
Lekker veel koppel en vermogen. Stuurt als een 750 en is uitermate geschikt om lange afstanden mee te rijden. Het blok is oer en oer degelijk, loopt als een naaimachine door de toegepaste balansassen. Het enigste zwakke punten zijn:
-nokkenaskettingspanner (geldt voor meer honda's)
-spanningsregelaar
-vering kan beter (veel blackbirdrijders monteren Hyperpro's veren)

Voor de rest is het het beste compromis tussen ss en toer die je kunt krijgen.
In Motor van ik geloof maart staat een vergelijkingstest van de Blackbird met die nieuwe BMW 4 in lijn. De black verliest het nog maar net op punten, terwijl hij al 8! jaar meeloopt.
 
Heb mijn Super Blackbird 1100XX van juni 2004 ingeruild voor
een BMW K1200S in april 2005.
Oorzaak, een opgedrongen proefrit door de dealer.
De BMW doet het motorisch en rijwieltechnisch op alle fronten beter.
Maak een proefrit en je bent verkocht!! :9 :9 :9 :9
 
Net zoals Superbiker/Ton heb ik mijn Blackbird (2001) ingeruild voor een K1200S. Als het enigzins kan probeer ik mijn motor om de drie jaar in te ruilen, dan krijg je er ook nog een goede prijs voor terug. Honda, net zoals de meeste japanners laten dit segment op dit moment liggen. Ik wilde wachten op de VFR1200, maar dat is nog steeds niets meer dan een gerucht. De Blackbird is nog steeds een fantastische motor maar haalt het gewoon niet meer bij de allernieuwste techniek van de K. Dus net als Ton raad ik je aan om een proefrit te maken op de K1200S, met het grote risico dat je inderdaad verkocht bent :}

Enne... niet voor de zaak gebruiken, hè? *D
 
Laatst bewerkt:
VFR1200 :9~ :9~ :9~
V5 blok 1200CC 190PK :} De VFR800 van een maat van mij heeft met open dempers alleen al een geluidje wat alles in het niets laat. Laat staan deze VFR1200 V5.
Iets om naar uit te kijken, wortd verwacht in 2006

VFR1200 revealed
Honda is to launch a 1200cc V5-engined replacement for the Blackbird. It will be packed full of anti-crash electronics and be capable of cracking 200mph.
Factory insiders say it will be on sale in 2006 and be blessed with the most powerful engine a road bike has ever used - making around 190bhp.
The bike - named the VFR1200 - will feature traction control and the latest development of Honda's combined braking alongside ABS.
Read the full story and see more pictures in the August 18 issue of MCN.
Honda-VFR1200.jpg
 
De reden dat je zo weinig reacties krijgt, is dat de meeste Blackbirdrijders niet (meer) op MF komen. Wij hebben namelijk ons eigen clubje (nu 819 leden), met ons eigen Forum.
Kijk voor meer info op: http://bb.superblackbird.info

Ik heb trouwens ook op de BMW1200 gereden, en vond hem erg tegenvallen. De voorkant gaf mij erg weinig vertrouwen door het ontbrekende gevoel met het wegdek. Ook de pers is van mening dat in een rechtstreeks duel de BB de morele winnaar is. Een onwerp dat ruim 10 jaar ouder is dan de BMW laat het slechts op een paar puntjes liggen t.o.v. de modernste BMW.... (is trouwens wel een prima motor, een waardige ode aan de BB....)
 
heb alleen maar achterop zit ervaring ;( mag zelf niet rijden ben nog maar 14 :P maar weet wel dat het erg snel ging :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan