mensen met ervaring mito ombouwen naar supermono?

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
zie titel :P

zijn er mensen die hiet ervaring mee hebben, of er wel eens wat van gehoord hebben? bijvoorbeeld: wat voor blokken komen hiervoor in aanmerking?
ik vind 2takt heel erg lekker rijden, maar na mijn 2de vastloper :( die me bijna het leven koste :( twijfel ik tussen een revisie en een evt supermonoproject. ik heb wel eens wat opgevangen van een XT600 in een mito.

dus mensen, kom op met die ervaringen!

niet doen, teveel werk ;)

i should know.

oja, ik heb het al 1 keer gezien voorbij komen, zag er niet uit. pastte niet fatsoenlijk dus de uitlaat moest door de kappen heen enzo. verder was het luchtgekoeld omdat er blijkbaar niet echt een geschikt watergekoeld blok voor is ofzoiets... gast had een hele uitleg gegeven.

maar als je eraan gaat beginnen kun je iig in rekening houden dat je het komende jaar/2jaar geen motor meer gaat rijden.

Gewoon proberen, zoveel moeite is het nou ook weer niet. leuk blok is bv Yamaha YZF 426 blokje.
Heb zelfs mito's gezien met een TDM 850 blok.
Ook een XR 600 blok past zonder al teveel moeite.

Op internet staat veel informatie. Zal vannacht eens voor je op zoek gaan.

Star twin motors in Loenen hebben het wel eens gedaan. (een xt600 blok) Heb er een in het echt kunnen bewonderen en die zag er netjes afgewerkt uit!

Miischien is om ze eens te bellen?

Is er nog meer info boven water gekomen?

Na mn tweede vastloper speel ik ook met het idee om er een ander blok in te donderen.

Kijk eens op 125ccsportsbikes.com

Daar wordt hier ook driftig over gediscussieerd.
Het wordt ook vaak gedaan met een Appie RS, zijn veel threads over te vinden.

Er worden diverse donor-motoren gebruikt, de enige overeenkomst is dat het allemaal 1 cylinder, 4-tact cross-blokken zijn.

Lijkt me wel bruut project.

Terug
Bovenaan Onderaan