Mentaliteit van de motorrijder? Teleurstellend..

ik reed gisteren met de auto vanuit rotterdam naar amsterdam en zag toen ook 2 motorrijders lopen. Wilde nog even naar de vluchtstrook, maar zag toen dat ze op 200 meter van een tankstation liepen. Het was niet veilig voor me om te gaan stoppen dus ik ben maar lekker doorgetuft.

Daarna nog wel even de vluchtstrook aangedaan, omdat tijdens het rijden de motor niets meer deed. Rustig met 160 rollend naar de vluchtstrook tussen druk verkeer door en toen kwam ik erachter dat mijn vriendin tijdens het kloten aan de radio de sleutel had omgedraaid. Snel weer gestart en door.

Je voelt je trouwens niet echt prettig op de vluchtstrook als er nog wat vrachtwagens voorbij komen zoefen en jij zit te kutten met de auto.
 
Voor zo\'n oud pisding gaat ik niet stoppen,voor zijn ritje knoop de eigenaar hem aan elkaar met plakband om een rondje te tuffen en dan........dagggggg ga maar lopen.

Voor vers spul is het andere koek....dan stop ik wel :z

:j :( |(

Wilde vanmorgen nog stoppen. Bestuurder kwam echter net terug lopen met een tankje benzine. Hij had het tankstation net niet gehaald.
 
laatst nog gestopt voor een motorrijder in de berm...

verstoort keek hij op toen ik vroeg of ik hem kon helpen. :?

stond de mafkees te bellen |(
 
laatst nog gestopt voor een motorrijder in de berm...

verstoort keek hij op toen ik vroeg of ik hem kon helpen. :?

stond de mafkees te bellen |(

Ken ik. Op m\'n werk heeft nu iemand van de afdeling een CBR600F, \'97 model ofzo, mooi ding, ik zie \'m bij z\'n motor staan, wil ff praatje maken, vraag of ie 25kw is of vol vermogen, zegt ie \'nee\' (over of ie 25kw was). Nou verder viel er weinig te vragen, liet ie z\'n telefoon zien dat ie aan het bellen was. Met z\'n helm op ;) Je zet je telefoon toch niet aan onder het bellen ?
Je bent toch je concentratie kwijt op de weg. Maargoed ze moesten die GSM\'s eens afschaffen onderweg. Van de week toen ik in de auto zat, voor de gein eens gekeken hoeveel mensen er bellen, nou het is echt een rage, voor me, achter me, naast me. Ik was de enige die niet aan het bellen was.
 
Op maandag 10 december 2001 13:52 schreef JK het volgende:Ken ik. Op m\'n werk heeft nu iemand van de afdeling een CBR600F, \'97 model ofzo, mooi ding, ik zie \'m bij z\'n motor staan, wil ff praatje maken, vraag of ie 25kw is of vol vermogen, zegt ie \'nee\' (over of ie 25kw was). Nou verder viel er weinig te vragen, liet ie z\'n telefoon zien dat ie aan het bellen was. Met z\'n helm op ;) Je zet je telefoon toch niet aan onder het bellen ?
Je bent toch je concentratie kwijt op de weg. Maargoed ze moesten die GSM\'s eens afschaffen onderweg. Van de week toen ik in de auto zat, voor de gein eens gekeken hoeveel mensen er bellen, nou het is echt een rage, voor me, achter me, naast me. Ik was de enige die niet aan het bellen was.
Helemaal mee eens; ik zet m\'n telefoon ook altijd uit onder het bellen. })
 
ik stop ook altijd.. en hoop ook dat andere mensen dat bij mij doen (tot nu toe nog niet nodig gelukkig)

laatst ben ik nog gestopt, een motorrijder met pech (afrit rijssen A1) stonden in no time 4 andere motorrijders bij om te helpen

ik heb alleen het probleem dat ik niet echt technisch ben op motorgebied, ik heb wel altijd een telefoon bij me dus... anwb bellen kan ik altijd voor je doen
 
Tuurlijk even kijken of ik wat kan doen. Ben dan wel niet zo technisch maar bellen of naar een praatpaal rijden kan altijd.
\"Motoren en Toerisme\" verkoopt een zogenaamde pechsjaal die je aan je stuur kan hangen zodat duidelijk te zien is dat je pech hebt. Alleen hoeveel Nederlanders die sjaal kennen...
 
daar heb ik heel andere ervaringen mee, had laatst pech met de motor en ik had dat nauwelijks geconstateerd of er stond al iemand naast me om te helpen. Later stopte er nog iemand en ze kregen hem weer aan de praat ook!

Nou petje af :]
 
hoi nanda,
ik heb net op je site zitten kijken en kloten, maar niets doet het bij mij. Kan ook zijn omdat ik veel aan het neerladen ben, maar het duurt ook erg lang.
 
\"Motoren en Toerisme\" verkoopt een zogenaamde pechsjaal die je aan je stuur kan hangen zodat duidelijk te zien is dat je pech hebt. Alleen hoeveel Nederlanders die sjaal kennen...

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat ding er uit ziet :? Iemand een plaatje ?
 
JA natuurlijk, tenzij ik al iemand met een GSM aan de gang zie. Met mijn twee linkerhanden schiet dat toch weinig op. Kan alleen helpen door mijn GSM aan te bieden of wat peut te halen.

Ik rij toch recreatief dus waarom niet ?
 
Afhankelijk van de situatie aldaar.

Als ik links rijd, en ik zie het te laat, en mijn snelheid ligt weer eens een beetje hoog, dan kan ik niet stoppen. Kan het wel, en veilig, dan stop ik ook. Al 2x gehad dat anwb al onderweg was, maar wel vriendelijk geantwoord.

Aangezien 200 van mijn dagelijkse 230 km snelweg zijn (en daarvan 50% zonder snelheidsbegrenzing) is het me tot nu toe vaker gebeurd dat ik het te laat zag als op tijd.

Maar in principe stop ik :)
 
\"Motoren en Toerisme\" verkoopt een zogenaamde pechsjaal die je aan je stuur kan hangen zodat duidelijk te zien is dat je pech hebt. Alleen hoeveel Nederlanders die sjaal kennen...

Wordt \"Motoren en Toerisme\" veel verkocht? Volgens mij niet, schiet niet erg op als maar 25 man zo\'n sjaaltje heeft.

Maar ook ik stop, als het kan. Zeker bij een ongeluk, even kijken of ik kan helpen (EHBO) is het niet nodig dan meteen weer door.
Dit voorjaar nog een jongen met een GPZ550 uit de berm geplukt. Toen we eraan kwamen was het net gebeurd. Hij had net de half gesloopte motor overeind gezet. Zal de adrenaline geweest zijn, want we hadden drie man nodig om het wrak in de berm tegen de lantaarnpaal te zetten. Wat was er gebeurd? Hij had net een paar dagen z\'n motor en wist het benzinekraantje nog niet te vinden en is in de berm terecht gekomen (op een kaarsrechte weg). In plaats van rustig de berm uit te sturen heeft hij naar een lantaarnpaal gekeken en is gaan remmen. Was een behoorlijke klap, het armatuur lag beneden en het voorwiel zat naast het blok. Gelukkig had die jongen alleen een deuk in zijn ego en een gat in z\'n begroting.
 
Ik heb werkelijk geen idee hoe dat ding er uit ziet :? Iemand een plaatje ?

Kan helaas geen plaatje vinden. Het is een lange witte sjaal (meter of 3) met op beide uiteinden \'pechsjaal M&T\' of zoiets. Je kunt hem aan je stuur binden en dan wappert hij zodat het het duidelijk is dat je pech hebt. Helaas zijn er NL (denk ik) niet zo heel veel mensen die weten wat dat ding is. Motoren & Toerisme is een Belgisch blad, misschien dat het in Belgenland wel werkt?
 
Een paar vrienden hier uit ht baskische waren van de zomer de weg kwijt op de motor rond Rotterdam.
Minstens 8 motoren reden voorbij zonder op hun signalen te reageren :? , uiteindelijk stopte een vrouw(!) op een CBR en stuurde ze de juiste richting op.
Lekkere indruk hebben ze nu van de nederlandse motorrijder.... :(
 
Kan helaas geen plaatje vinden. Het is een lange witte sjaal (meter of 3) met op beide uiteinden \'pechsjaal M&T\' of zoiets. Je kunt hem aan je stuur binden en dan wappert hij zodat het het duidelijk is dat je pech hebt. Helaas zijn er NL (denk ik) niet zo heel veel mensen die weten wat dat ding is. Motoren & Toerisme is een Belgisch blad, misschien dat het in Belgenland wel werkt?

Ik weet althans van die sjaal af.
Eender welke witte sjaal zal werken btw hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan