Mentaliteit van de motorrijder? Teleurstellend..

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.736
3
Voorburg
Ik ben teleurgesteld over de mentaliteit van de hedendaagse motorrijder. Ik stond vandaag een uurlang stil langs de snelweg met een bevroren carburateur en van alle motorrijders die langsreden is er maar ééntje die stopte (met een prachtige Guzzi Centauro)!

Hulde off course, maar ik had wel verwacht dat er beduidend meer motorrijders waren die stopten voor hun mede-motorrijder met pech al is dat maar om een hart onder de riem te steken. Ik heb er toch echt een stuk of 25 langs zien komen, allen hun hoofd strak recht vooruit of wegdraaiend :( :( :( (eikels!), terwijl alle automobilisten je toch zeker aan staan te gapen.

Van mijzelf weet ik dat ik altijd stop voor motorrijders met pech (ik sta zelf vaak genoeg aan de kant te sleutelen, dus ik weet hoe het voelt).

Wie van jullie stopt er wel voor andere motorrijders met pech?

Ik krijg de neiging om een poll te gaan aanmaken...

edit: poll gemaakt
edit2: poll gewijzigd, klote komma´s
 
Laatst bewerkt:
Ik ben teleurgesteld over de mentaliteit van de hedendaagse motorrijder. Ik stond vandaag een uurlang stil langs de snelweg met een bevroren carburateur en van alle motorrijders die langsreden is er maar ééntje die stopte (met een prachtige Guzzi Centauro)!

Hulde off course, maar ik had wel verwacht dat er beduidend meer motorrijders waren die stopten voor hun mede-motorrijder met pech al is dat maar om een hart onder de riem te steken. Ik heb er toch echt een stuk of 25 langs zien komen, allen hun hoofd strak recht vooruit of wegdraaiend :( :( :( (eikels!), terwijl alle automobilisten je toch zeker aan staan te gapen.

Van mijzelf weet ik dat ik altijd stop voor motorrijders met pech (ik sta zelf vaak genoeg aan de kant te sleutelen, dus ik weet hoe het voelt).

Wie van jullie stopt er wel voor andere motorrijders met pech?

Ik krijg de neiging om een poll te gaan aanmaken...

Nou tijdelijk even niet op 2 wielen over de snelweg, als ik straks weer een sportmotor heb, dan wel. Maar ik stop zeker wel als ik zie dat er problemen zijn, helaas zie je het soms net te laat, en ben je minstens 300 meter verder voor je de vluchtstrook op kan, maargoed, stukkie terugrijden kan je dan doen, wel gevaarlijk ;)

Had ik je gezien, dan was ik wel eventjes gestopt.
 
Tuurlijk stop ik voor een mede-motorrijder.
Je kunt op zijn minst vragen wat er aan de hand is.
En als ik kan helpen doe ik het zekers.
Ik sta er wel van te kijken dat zoveel motorrijders doorreden.
Misschien dachten ze dat je ff aan het bellen was ofzo :?
 
Van mijzelf weet ik dat ik altijd stop voor motorrijders met pech (ik sta zelf vaak genoeg aan de kant te sleutelen, dus ik weet hoe het voelt).

Aj, zeker Honda CB hé?,
maar ik zou (als ik tijd hebben zou) wel even stoppen denk ik, alleen ben ik niet zo heel erg goed in probleem oplossen (beter in problemen maken) ach, ik heb er toch nog wel een klein beetje verstand van.

Heeft die ene motorrijder je nog kunnen helpen dan?

En was dit ook met je CB of met die andere motor.
 
Laatst bewerkt:
Aj, zeker Honda CB hé?,
maar ik zou (als ik tijd hebben zou) wel even stoppen denk ik, alleen ben ik niet zo heel erg goed in probleem oplossen (beter in problemen maken) ach, ik heb er toch nog wel een klein beetje verstand van.

Heeft die ene motorrijder je nog kunnen helpen dan?

En was dit ook met je CB of met die andere motor.

Al ben je a-technisch, als jij een GSM bij je hebt, en het \'slachtoffer\' niet, dan kan je altijd even een telefoontje voor \'m plegen dat bijv. de ANWB langs komt zodat ie weer verder op weg kan. Je kan vast altijd wel tot hulp zijn.

Er was laatst nog een topic over \'zou je iemand mee achterop nemen die pech heeft\'. Dat zou ik dus weer niet doen, tenzij het een mooie vrouw is zonder relatie :)


edit
P.S. Frits, als jij een mooie rondborstige vrouw was met lang glanzend haar en een Yamaha R6, dan hadden ze alle 25 gestopt. Denk dat het toch komt door je oude barrel })
 
Laatst bewerkt:
Nee, het was niet met m´n CB. Ok daar sta ik wel de meeste tijd mee langs de snelweg of andere wegen hoor.

Nee de motorrijder heeft met niet kunnen helpen, maar daar gaat het eigenlijk ook niet om. Het is gewoon interesse tonen en eventueel een handje helpen, of GSM uitlenen of zo.
 
Op zaterdag 08 december 2001 16:18 schreef JK het volgende:edit
P.S. Frits, als jij een mooie rondborstige vrouw was met lang glanzend haar en een Yamaha R6, dan hadden ze alle 25 gestopt. Denk dat het toch komt door je oude barrel })

En door het ontbreken van vrouwelijkheid, grote borsten en glanzend haar.
 
Nee de motorrijder heeft met niet kunnen helpen, maar daar gaat het eigenlijk ook niet om. Het is gewoon interesse tonen en eventueel een handje helpen, of GSM uitlenen of zo.

Het gaat om het princiepe ja.

En waar blijft die poll?
 
Op zaterdag 08 december 2001 16:18 schreef JK het volgende:
edit
P.S. Frits, als jij een mooie rondborstige vrouw was met lang glanzend haar en een Yamaha R6, dan hadden ze alle 25 gestopt. Denk dat het toch komt door je oude barrel })

Dan zou ik ook niet stil hebben gestaan met een bevroren carb. ;)
 
ik was denkik ook wel gestopt als daar mogenlijkheid toe was.
alhoewel ik atechnisch ben (om motorische gebied dan) wie weet
 
Ben een paar keer gestopt voor mede motorrijders die langs de kant stonden, iedere keer was het hetzelfde liedje, ANWB gebeld met mobieltje enz, en een enkeling die me wat wazig aankeek :?

Maar goed, af en toe kan het dus nog wel nuttig zijn om te stoppen. Zal het onthouden. :]
 
ik was denkik ook wel gestopt als daar mogenlijkheid toe was.
alhoewel ik atechnisch ben (om motorische gebied dan) wie weet

Dan konden jullie samen hijgen tegen de carburateur in de hoop dat ie dan niet meer bevroren zou zijn ;)

Ik ben benieuwd of mijn XR nou last kan krijgen van een bevroren carb :) Toen ik van de week er nog op reed was het niet koud, maar nu is het net tegen het vriespunt aan (zonder rijwind).
Dat wordt flink glijden vannacht als het zou gaan regenen.
 
ik heb het wel een x gehad beroren cabs
of altans een deel hij bleef een beetj ehalf suterend loopen op 3 cily (teminste zo klonk het)
rustig verder gereden had me brommer net.
ik weer boost dacht barrel gekocht te hebben
 
mijn optie staat er niet tussen!!! is steek altijd vragend mijn duim op, krijg ik een duim terug dan rijd ik door, anders als ik duim naar beneden krijg, of een ander stopteken, dan ga ik helpen (voor zover ik dat kan)...
 
mijn optie staat er niet tussen!!! is steek altijd vragend mijn duim op, krijg ik een duim terug dan rijd ik door, anders als ik duim naar beneden krijg, of een ander stopteken, dan ga ik helpen (voor zover ik dat kan)...

Das taal die helaas niet iedereen kent ;) En als je op de snelweg voorbij knalt met 140-160 dan is het vaak echt al te laat :(
 
Op de snelweg zou\'k ook echt niet stoppen als\'k nog een motor had.

1) 99% kans dat ik uiterst links zou vlammen en je veel te laat zie om nog veilig naar die pechstrook te manuvreren voor\'k je voorbij ben

2) je hebt aan mij echt niks, totaal geen verstand van motoren

3) meestal geen tijd (meestal woon-werk op de baan)

Wanneer stop\'k wel? Als\'k je ruim op tijd zie stilstaan + je niet meer op de motor zit maar ernaast staat en er ietwat bijstaat alsof je pech hebt + een gsm bij heb.
 
Geen ervaring mee, dus zou niet weten wat ik zou doen. Heb de ballen verstand van motortechniek ed, dus ook al stop ik, dan is het alleen om je gezelschap te houden terwijl we samen wachten op echte hulp.
 
Op zaterdag 08 december 2001 16:04 schreef Frits Bolkestein het volgende:[/b

Ik stond vandaag een uurlang stil langs de snelweg met een bevroren carburateur


Een bevroren carburateur is na een minuut of 5 weer ontdooit, dus waarom stond je daar een uur???

Hoe ben je nu weggekomen???

Er is hier al een paar keer uitgelegd wat een bevroren carb is, dus hoe is het nu afgelopen???
 
Ik vind trouwens dat er nog weinig echte motorrijders rondrijden...
Tegenwoordig zijn er veel motorrijders die gewoon nen moto willen om op te vallen. En daarbij kopen ze dan direct nen R1 of zo, zonder echt te beseffen wat onder hun kont ligt.
Proberen ze de show te stelen door op een warme avond in de zomer de motor te starten op de manier dat niemand het NIET gehoord heeft. Dan vollen bak het kot opentrekken (lekker met een kooude motor), want gewoon wegrijden met zoeen machine gaat toch niet.
Dacht dat nu wel ging beteren, nu de meeste salonrijders welbinnen blijven. Maar tegenwoordig kan er al geen handje meer van af als je een andere motorrijder tegenkomt. Dat vond ik vroeger altijd zeer leuk. Alshet koud werd, blijven doorrijden om de echte motorrijders te zien.
Maar ja, who I\'m I.
Misschien en te enthousiaste motorfreak... :)

NUx
 
ik stop bijna altijd voor een biker met pech.
alleen is soms niet altijd meteen duidelijk of hij/zij ook echt pech heeft.
ben ook al een paar keer gestopt toen ik met de auto was.
geeft je toch altijd weer een fijn gevoel als je iemand kunt helpen.



jr
 
Ik had mijn nieuwe(gebruikte) Yosh onder m\'n brommer geschroefd :] ; maar duidelijk wat te haastig dus na een paar straten lag hij al van de bocht. Aangezien de beugel om de demper nog vast zat kon ik niet meer rijden. Het was rond 17.00 uur en diverse motorrijders kwamen voorbij maar niemand stopte! |( Ineens herinnerde ik mijn kostbare Aldi alles-in-1 gereedschapsdingetje en kreeg het toch nog voor elkaar. Aan alle motorrijders die mij hebben laten prutsen :j
 
Al ben je a-technisch, als jij een GSM bij je hebt, en het \'slachtoffer\' niet, dan kan je altijd even een telefoontje voor \'m plegen dat bijv. de ANWB langs komt zodat ie weer verder op weg kan. Je kan vast altijd wel tot hulp zijn.

Ben ik het helemaal mee eens, ik heb altijd mijn GSM bij me dus op die manier kan ik misschien toch nog helpen, want van motors weet ik inderdaad erg weinig af. Een andere motorrijder probeer je toch altijd te helpen? :]
 
Das taal die helaas niet iedereen kent ;) En als je op de snelweg voorbij knalt met 140-160 dan is het vaak echt al te laat :(

ach ik kijk goed in de berm (voor flitspalen en zo), dus meestal zie ik dat wel (ben al twee keer gestopt, ze hadden geen GSM).

die taal is toch wel bekend, als het niet goed is steken ze in ieder geval geen duim op...
 
Voor zo\'n oud pisding gaat ik niet stoppen,voor zijn ritje knoop de eigenaar hem aan elkaar met plakband om een rondje te tuffen en dan........dagggggg ga maar lopen.

Voor vers spul is het andere koek....dan stop ik wel :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan