Mercedes Sprinter 312D XXL Motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zegt dat hij op camperkenteken staat, maar op de foto's zie ik geen camperinrichting.
Mocht je hiermee in een controle terecht komen, dan ben je zwaar de sjaak en kan je flink bijbetalen.
Of zie ik iets over het hoofd?
 
Je zegt dat hij op camperkenteken staat, maar op de foto's zie ik geen camperinrichting.
Mocht je hiermee in een controle terecht komen, dan ben je zwaar de sjaak en kan je flink bijbetalen.
Of zie ik iets over het hoofd?


Er zit een volledige camper inrichting in, helaas heb ik niet de juiste foto van de binnen kant, maar daar zit nog een leefgedeelte, 4 personen slaap plaats, tafel, bank, koelkast, 2pits gasfornhuis en een behoorlijk aantal kast ruimte.

Je ziet enkel een foto van een garage, daarboven ziet je al een uitsparing, daar bevind zich het grootste bed!
 
Nog een vraag Patrick, want ik heb serieuze interesse. Volgens RDW mag hij geen ahw trekken. Kan je daar wat meer over vertellen?

Ik denk sowieso dat je qua treingewicht al bijna vrachtwagenrijbewijs nodig hebt. Deze zal incl interieur en lading al aardig richting de 3500 kg gaan? Heb je hem wel eens op de weegbrug gehad?
 
B-E rijbewijs is genoeg, meen dat hij 3000 mag trekken?!!


Dan heb je echt eer serieuze aanhanger nodig!

Bus zelf is tot 3500 kg, dus geen vrachtwagenrijbewijs nodig.
 
Net even gegoogeld, ik kom op 2000 kilo uit wat die mag trekken. Maar staat bij bestelwagens heel slecht omschreven, ik kijk nu voor een transporter staat okk allemaal op leeg!
 
Camperkenteken(oud origineel kenteken aanwezig)

Sinds 10-2014 op mijn naam, en sinds 1-2015 camperkenteken. Sindsien heel veel aan vervangen.

Kampeerwagen voor het RDW is 1 ding.

Maar is hij ook als kampeerwagen geregistreerd bij de belastingdienst ? Pas als hij daar ook als kampeerwagen geregistreerd staat valt hij in het kwart-tarief en dan heb je er pas echt wat aan :)




Maar ik zie ook geen registratie voor de trekhaak. Ik kan me vergissen, maar als dat op papier niet vastgelegd is bij het RDW dan mag je er volgens mij max 750 kg aanhangen ?


G
Massa rijklaar
2780 kg

Massa ledig voertuig
2680 kg

F.1
Technische max. massa voertuig
3500 kg

F.2
Toegestane max. massa voertuig
3500 kg

F.3
Maximum massa samenstel
0 kg

O.1
Aanhangwagen geremd
0 kg

O.2
Aanhangwagen ongeremd
0 kg


Het trekgewicht op het kentekenbewijs | RDW

Overigens is dat vrij makkelijk aan te laten passen bij het RDW.








Net even gegoogeld, ik kom op 2000 kilo uit wat die mag trekken. Maar staat bij bestelwagens heel slecht omschreven, ik kijk nu voor een transporter staat okk allemaal op leeg!

Je hebt ergens gevonden wat een vergelijkbare bus van hetzelfde merk/type/uitvoering zou mogen trekken ?
Goed kans dat vanaf de fabrikant aangegeven is dat dit type/uitvoering idd zoveel mag trekken, dan is het bijzonder weinig moeite om dat ook op het kenteken te laten vermelden.
Maar zolang er 0 op het kenteken geregistreerd staat heb je een probleem met zo'n beste aanhanger erachter.



inderdaad je mag er 2000kg mee trekken als je rijbewijs B-E hebt (3500kg +2000kg =5500kg)

Te kort door de bocht.
Er spelen veel factoren mee. Wat mag de bus (geremd/ongeremd) trekken, wat mag de gemonteerde trekhaak trekken, enz enz. Het rijbewijs is slechts sluitpost.
 
Laatst bewerkt:
Hij is omgekeurd naar camper Kenteken ook voor de belastingdienst, dus alles is besloten.(alle documenten aanwezig)

Wat ik al aangeef om de een of andere reden, staat van transporters ook geen trekgewicht op RDW.(ben ik nu voor aan het kijken)

Overigens op oud kenteken vind je ook niets VS-LT-28.
 
Ik ben zelf eens met mijn Sprinter met aanhanger aangehouden in Duitsland, die tellen het max. totaalgewicht van de aanhanger bij het max. gewicht van de bus op en vragen dan naar de Tacho...
geen Tacho = € 1500 boete....

Dus ik heb nu een Sprinter met Tacho, speciaal voor de ritten die ik naar Duitsland maak met aanhanger achter de bus....

Wat ik maar bedoel, we wonen in Europa, maar de regelgeving is niet in ieder land gelijk.... Dus kijk ook daar goed naar!
 
Hij is omgekeurd naar camper Kenteken ook voor de belastingdienst, dus alles is besloten.(alle documenten aanwezig)

Wat ik al aangeef om de een of andere reden, staat van transporters ook geen trekgewicht op RDW.(ben ik nu voor aan het kijken)

Dat is alvast een voordeel, scheelt toch 75% wegenbelasting :P


Het trekgewicht op kenteken is toch echt nodig maar kost niet zoveel en is niet moeilijk, zeker niet als je de gegevens van de fabrikant kunt aandragen, dan is het echt alleen een formaliteit.

In de scene van de Amerikaanse bussen ( chevrolet G20 e.d. ) ken ik mensen die met wat kopieën van kentekenbewijzen van vergelijkbare bussen bij het RDW langs gingen en zonder problemen een trekgewicht van 2000kg op hun kenteken kregen bijgeschreven.
 
wat hier staat klopt overigens niet
voor de belastingdienst zal je na aanschaf vd bus zelf een verzoek tot kwarttarief in moeten leveren bij de belastingdienst
dit is namelijk persoonsgebonden
maar als de vorige eigenaar dit had dan zal het geen probleem zijn voor de volgende eigenaar , maar het moet wel worden aangevraagd want anders betaal je vol tarief
(dit ter info en kennisgeving)
 
wat hier staat klopt overigens niet
voor de belastingdienst zal je na aanschaf vd bus zelf een verzoek tot kwarttarief in moeten leveren bij de belastingdienst
dit is namelijk persoonsgebonden
maar als de vorige eigenaar dit had dan zal het geen probleem zijn voor de volgende eigenaar , maar het moet wel worden aangevraagd want anders betaal je vol tarief
(dit ter info en kennisgeving)

Nee is niet meer zo.
Tijdje terug ook een camper gekocht en navraag gedaan.
Wanneer er een camperkenteken op zit geld dit ook voor de volgende eigenaar.
Zelf aanvragen voor kwart tarief hoeft niet meer.....gaat tegenwoordig automatisch
 
wat hier staat klopt overigens niet
voor de belastingdienst zal je na aanschaf vd bus zelf een verzoek tot kwarttarief in moeten leveren bij de belastingdienst
dit is namelijk persoonsgebonden
maar als de vorige eigenaar dit had dan zal het geen probleem zijn voor de volgende eigenaar , maar het moet wel worden aangevraagd want anders betaal je vol tarief
(dit ter info en kennisgeving)

Klopt. Maar dat is alleen een kwestie van formuliertje invullen en klaar. Zeker als hij al eerder als kampeerwagen geregistreerd is geweest, dan word dat gewoon overgenomen. Been there, done that, jaartje geleden.

Zorg dat wel dat eea ook echt klopt, mocht je gecontroleerd worden en de kampeerwagen voldoet niet aan de eisen dan word het duur. Maar de eisen zijn niet zo moeilijk, dat lukt makkelijk met zo'n bus. En zoals ik het lees voldoet de bus er prima aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan