Merk en sproeier maat

drcoffee

MF'er
30 dec 2013
45
0
Ik heb een CB650SC custom bobber.

Ik heb pod filters geinstalleerd en de gasnaald omhoog gezet.
Nu merk ik boven de 70km/u nog dat ie inhoud.

Ik wil de hoofdsproeier vervangen van maatje 115 naar 130.
Op japparts heb je 3 verschillende sproeiers, volgens mij heb ik gewoon de Keihin rondkop nodig, kan iemand dat bevestigen?

Plaatje, klik!

Daarnaast zit er ook nog een sproeier/naald in voor het middenbereik, zo uit mijn hoofd is dat rond de maat 40, ik denk dat ik die ook moet vervangen, of is dat vaak niet nodig?
 
Toen ik in september met motorvakantie was in de Harz, moest de eigenaar van het vakantiehuis na het zien van mijn motor ook ziijn motorverleden vertellen: eind jaren '70 (hij was van mijn leeftijd) had hij een opgeboorde CB750 met inlaatkelken. Om toch te voorkomen dat er te veel zand in kwam, had hij er dameskousen op bevestigd.
Dit scheen goed te werken. Die ouwe tweekleppers hadden nog geen CVcarbs. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet aan de gasnaalden komen maar alleen eens met grotere sproeiers beginnen.

Naald en mengbuis zijn een team en daar kun je het beste maar niet teveel aankomen is mijn ervaring.
Die filters kunnen behoorlijk wat invloed hebben op je luchtflow, en die ook in dusverre verstoren dat je vermogen (kompleet) weg valt. Er zit nogal wat research in air boxen en dat gooi jij nu zo in de vuilnisbak zeg maar.

CMX 450 Rebel;
Open pijpen erop gebouwd en China shit filters resulteerde in geen topvermogen en hokkie bokkie lopen. Hoofdsproeiers vergroot van 112 naar 130 en klaar. Verder niks. Ja vooruit, effe op de rollenbank om te checken. Perfecte A/F verhouding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan