Merk helm

Paddy78

Rookie
26 feb 2008
2
0
Geneve
Ik ben voor het eerst op zoek naar een helm en heb wel al de vorige topics gelezen maar die gingen voornamelijk over pasvorm en kwaliteit van helmen.
In het wereldje ben ik redelijk nieuw en ik wat merken van helmen betreft ben ik niet goed op de hoogte. Zijn er bepaalde merken die volgens jullie (de kenners *D ) erbovenuit springen of is het een pot nat?

Alvast bedankt
 
Qua veiligheid voldoen ze allemaal aan dezelfde minimus eisen (mits het een goedgekeurde helm betreft uiteraard).

Het grote verschil zit hem vaak in de afwerking. Beter draagcomfort, stillere helm enzo.
 
Pasvorm is belangrijker dan het merk, als een helm niet goed past zal zelfs de beste helm onveilig zijn. Verder moeten allen helmen voldoen aan dezelfde eisen, alleen zal de afwerking en het comfort van een duurdere helm beter zijn. Dus gaan passen en je laten adviseren bij een goede motorkledingzaak :)
 
Ik ben voor het eerst op zoek naar een helm en heb wel al de vorige topics gelezen maar die gingen voornamelijk over pasvorm en kwaliteit van helmen.
In het wereldje ben ik redelijk nieuw en ik wat merken van helmen betreft ben ik niet goed op de hoogte. Zijn er bepaalde merken die volgens jullie (de kenners *D ) erbovenuit springen of is het een pot nat?

Alvast bedankt

Suomy *D

Die was het voor mij omdat, voor mijn hoofd, deze de beste pasvorm had!

Eerst gewoon naar een winkel met een breed aanbod, en dan passen tot je 'jou merk' heb gevonden
 
sowieso zijn er 2 verschillende buitenschalen, polymeren en fiberglass..
Op sich zou fiberglass veiliger moeten zijn, maar de kwaliteit van polymeren is ook goed.
Voor velen is het iets wat tussen de oren zit.

zou echter geen helm van de lidl nemen :)
 
sowieso zijn er 2 verschillende buitenschalen, polymeren en fiberglass..
Op sich zou fiberglass veiliger moeten zijn, maar de kwaliteit van polymeren is ook goed.
Voor velen is het iets wat tussen de oren zit.

zou echter geen helm van de lidl nemen :)
Dat zit ook tussen de oren ;)
 
Mij bevalt shoei erg goed :Y

Maar het is de pasvorm die telt. Had shark, en mijn hoofd is geen shark hoofd. Had erg last van een rooie striem in mijn voorhoofd. Na een weekend Eifel liet het velletje zelfs los. Maat was goed, de helm zat gewoon niet goed. Nu shoei en geen irriterend voorhoofdgevoel meer :)
 
sowieso zijn er 2 verschillende buitenschalen, polymeren en fiberglass..
Op sich zou fiberglass veiliger moeten zijn, maar de kwaliteit van polymeren is ook goed.
Voor velen is het iets wat tussen de oren zit.

zou echter geen helm van de lidl nemen :)

Dan is er nog een optie en dat is carbon,ik heb voor de helft van de prijs een HQ 1 lordship van het merk HJC gekocht nadat ik jaren met een suomy en een shark heb gereden en moet zeggen dat ie mij zeer goed bevalt hij is zeer licht zit perfect is vrij stil en heb minder last van een beslagen vizier dan bij de anderen.
 
Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt voor de snelle en interessante reacties. Ik zal inderdaad maar veel passen en meten. Ik dacht misschien dat bepaalde merken een zodanige reputatie hadden dat die er bovenuit springen. Blijkbaar niet dus, maar ik begrijp inderdaad ook dat ook al is het een goed merk is, dat de pasvorm per persoon veel verschilt.
 
hartstikke bedankt voor de snelle en interessante reacties. Ik zal inderdaad maar veel passen en meten. Ik dacht misschien dat bepaalde merken een zodanige reputatie hadden dat die er bovenuit springen. Blijkbaar niet dus, maar ik begrijp inderdaad ook dat ook al is het een goed merk is, dat de pasvorm per persoon veel verschilt.

Er zijn er ook die er bovenuit springen kwa prijs en kwaliteit en dat zijn shoei en arai maar ze moeten je wel passen dus....
 
Er zijn er ook die er bovenuit springen kwa prijs en kwaliteit en dat zijn shoei en arai maar ze moeten je wel passen dus....
Sorry, dat vind ik onzin, shoei en arai zijn echt niet kwalitatief beter dan andere helmen in dezelfde prijsklasse :N
 
Sorry, dat vind ik onzin, shoei en arai zijn echt niet kwalitatief beter dan andere helmen in dezelfde prijsklasse :N

omdat andere helmen niet in die prijsklasse vallen ;)

voorkeur hier gaat uit naar de multitech van shoei (omdat ie zo lekker zit, fiberglass, pinlock). Wel wat aan de prijs, maargoed, geen spijt van gehad.

carbon helmschaal ben ik nog niet tegengekomen (particuliere markt dan).


En lidl helmen kun je na een maand of twee dagelijks gebruik wegmieteren omdat ze van ellende uit elkaar vallen ;) (Dat is de duurzaamheid die ik hier mis en wel heb bij mn multitech)
 
http://www.hjc-europe.com/hjc_eng/hq1.php (HJC Europe | Moto Helmets - Moto Accessories - Motorcycle) het is toch een echte carbon *D
 
omdat andere helmen niet in die prijsklasse vallen ;)
Misschien moet je dan eens wat verder kijken, bijvoorbeeld Schuberth of BMW.
voorkeur hier gaat uit naar de multitech van shoei (omdat ie zo lekker zit, fiberglass, pinlock). Wel wat aan de prijs, maargoed, geen spijt van gehad.

carbon helmschaal ben ik nog niet tegengekomen (particuliere markt dan).
Schuberth S1 Carbon ...
 
Jopa en Airoh hebben ook goeie helmen, en zijn toch relatief goedkoop.

www.jopa.nl staat het complete assortiment op, ook van de andere merken die de importeur voert :)
 
het blijft toch wat andere ook zeggen ,,, het moet goed zitten-passen. ff niet op merk blind staren. maar met passen van verschillende merken ,merk je duidelijk verschil.dat is bij ieder persoon weer anders. maar bepaald details en afwerking gaat arai stapje verder . daar is de prijs ook na~~ heb zelf arai.. super helm
 
Terug
Bovenaan Onderaan