Merk HvW of AliExpress?

Honda-noob

Die hard MF'er
16 apr 2017
292
65
Altena
Titel zegt het al.
Hebben mensen hier ervaring met handvatverwarming van merken als Oxford en chinees spul? Liefst beide.

Oxford HvW is namelijk 65 euro bij TenKate (aangepast, bedankt Panofsky), chinees is 15 euro oid (met zeer veel positieve reviews). Waarin zit hier het verschil?

Wil uiteindelijk een combinatie van HvW en handkappen voor de wind. Wil (nog) geen Gerbings kopen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een jaar of 3 Ali dingetjes van 15 euro. Op een K100 is het lastig monteren maar het werkt perfect. Ik rij het hele jaar door, ook in de pekel/sneeuw/regen geen probleem of storing. Op mijn F650 zitten ze ook, daar rij ik mee in het terrein, ze verdwijnen wel eens onder water of blubber als ik weer eens omkukel. Geen probleem.
Op mijn K1100 heb ik originele BMW HVW en dat werkt niet merkbaar beter. Het bedienen gaat dan met een originele schakelaar en de bedrading gaat dan binnendoor het stuur. Heel sjiek maar een enorme ellende als je iets aan je stuur moet doen.
Op mijn motoren daarvoor (langer dan 15 jaar terug) heb ik altijd met Saito HVW van Louis.de rondgereden. De controlers daarvan waren niet goed waterdicht. Vaak storing.
 
Heb 3 of 4 x hvw van Oxford gehad en nu een paar weken geleden van Ali gekocht ( iets van 12€ ).
Kwam binnen 2 weken.
Montage is simpeler dan Oxford en het werkt perfect.
Heb zelf de indruk dat ze warmer worden, maar dat kan verbeelding zijn.
Heb de soort met links de schakelaar met 2 standen ( én uit ook natuurlijk).
 
Had op de Honda NC750S van m'n vriendin die Chinese dingen met de aan/uit schakelaar (meer een schuif, 3 standen ofzo) op het linkerhandvat. Werden helemaal rondom super warm, geen lelijke losse standen schakelaar op het stuur ofzo. Ik was/ben fan!

Dus ze moeten nu ook nog even op de KTM's komen ;). Goed dat je dit topic bent begonnen, ga ze direct bestellen.
 
Even goed zoeken en je vindt die van Oxford ook voor 65 euro. Heb ze vorige week nog daarvoor gekocht.

Het Chinese spul zal vast niet veel slechter zijn, maar de waterdichtheid en duurzaamheid vertrouwde ik niet op lange termijn. Als mijn fiets niet buiten zou overnachten dan durfde ik het misschien wel aan. Mijn (ruime) ervaring met Chinese import is dat de kwaliteit op den duur onbetrouwbaar is. Leek mij niks om er over 3 jaar achter te komen dat ik weer een nieuwe moet monteren.
 
Ow hier ben ik ook wel geïnteresseerd in....
Kunnen de mensen die tevreden zijn over hun Chinese hvw eens een linkje plaatsen van degene die ze hebben besteld. Of een fotootje als het linkje er niet meer is, dan kan ik zelf de vergelijkbare erbij zoeken :t
 
Mijn (gewone) handvatten waren indertijd versleten.
Bij toeval kwam ik de HVW van Alie tegen en die bleek goedkoper dan de kale handvatten van Yamaha.
Ik dacht toen: Doe eens gek en probeer het. Was idd ca €12.
Nee, ik had er eerst niet veel vertrouwen in. Je snapt niet dat ze 't er voor kunnen maken.

De HVW heb ik er nu al 2 jaar op zitten. Nog steeds tot tevredenheid. Geen storingen mee gehad.
Het enige wat ik als kritiek kan hebben, dat is dat ik mss wat meer regelstanden zou willen hebben. Nu is het 1-2 en uit.
Stand 2 is wel extreem warm!

Zoals hierboven ook gezegd was het effe hobby om de handvatten te monteren.
Bijv. de achterkant open snijden om de stuurgewichten te kunnen monteren.
Maar voor die paar centen héél tevreden!!

Edit 1: Even toevoegen.....................
Nee, er zit geen schakeling op voor lage accu-spanning.
Voor test had ik HVW voor een tijdje op stand 2 staan bij stationair draaien. O, ja ook de lampen stonden aan.
Op een gegeven moment sloeg de motor af. Kon daarna niet meer starten. Accu gaf het op.
Moet dan ook vermelden dat accu niet lang daarna vervangen moest worden. Was dus al niet best meer. Opladen bij stationair is natuurlijk ook nihil.

Nu ik dit weet, houd ik 't in de gaten. Bij gewoon gebruik in het verkeer is er niets aan de hand!

Edit 2: Oxford voor €65 klopt. Effe in google en dan is 1e optie bij tenkateshop.com.
Voorlopig doet die van Alie het bij mij nog wel effe oke!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Oxfords en ben daar niet uiterst tevreden over. Om te beginnen met het goede nieuws: de controller vind ik perfect. Schakelt vanzelf uit als de accuspanning te laag wordt, dus geen relais nodig. Ook de standen voldoen voor mij prima.

De grips is een ander verhaal, die gaan bij mij maar zo'n 40.000 km (en dan schat ik het denk ik ruim in) mee. Daarna is het rubberachtige spul aan het einde van de levensduur; het wordt plakkerig en gaat afgeven. Warm worden doet het nog wel.

Motor staat wel altijd buiten, daar kan het ook aan liggen.
 
Het kan ook een dikke 30 zijn hoor. Ik heb mijn motor niet om hem tentoon te stellen, maar om te gebruiken :+
 
Heb zelf altijd Oxford gehad, ideaal door de controller die zichzelf uitschakelt als de spanning te laag word en meerdere standen zodat je altijd wel een fijne stand hebt. Wil nu eigenlijk verwarmde handvatten met eigen (comfortabele) handvatten maar kan maar bar weinig vinden met meerdere standen, alieexpress staat vol met die dingen met 1 of 2 standen voor maar 3 á 4 euro(!) maar ik hoef geen geroosterde handen. Maar misschien valt het ook nog wel mee met eigen handvatten, voor de prijs kan je het eigenlijk niet laten, misschien gewoon maar proberen.. :9
 
Ok duidelijk. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch dan maar die Ali HvW ga bestellen, met handkappen. Zal dan wel erop letten hoeveel stroom die gaat trekken en dat beetje in de gaten houden.

Technische vraag: kan dit voorkomen worden door er een relais tussen te plaatsen die de HvW uitschakelt bij lage accuspanning? Of is bijvoorbeeld voor een paar euro een voltmeter ergens op je tellerset/stuur inbouwen ook een handige optie? Om in de gaten te houden wat de spanning is.
 
Volgens mij is daar geen kant en klare oplossing voor, ik ken het in ieder geval niet.Waarschijnlijk is het voldoende om een relais te laten schakelen door bijvoorbeeld de koplamp. Als je dan je contact uit zet gaat de hvv ook uit.

Als je niet alleen hele korte ritjes rijdt waardoor de accu de kans niet krijgt om op te laden moet dat werken. Als je je accu dan toch leeg krijgt heb je of een dynamo die het allemaal maar net aankan, of elders een probleem.
 
Als je een beetje handig met electronica bent kan je een schakeling maken die de stroom afschakelt bij een te lage spanning.
Mss is er zelfs wel zo'n schakeling k+K te koop. Ikzelf ga er iig NIETS aan doen.
HvW natuurlijk wel zodanig aansluiten dat die over het contact gaat! Loopt de motor niet dan is HvW ook uit.

Tijdens gewoon rijden is er mij nog niet een probleem geweest met lage accu-spanning. Zo erg is het dus allemaal niet.
Het is dus niet zo dat als je voor een stoplicht staat, dat dan je spanning al te laag gaat komen.
Het is niet meer dan een aandachts-puntje!!
 
Ok duidelijk. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch dan maar die Ali HvW ga bestellen, met handkappen. Zal dan wel erop letten hoeveel stroom die gaat trekken en dat beetje in de gaten houden.

Technische vraag: kan dit voorkomen worden door er een relais tussen te plaatsen die de HvW uitschakelt bij lage accuspanning? Of is bijvoorbeeld voor een paar euro een voltmeter ergens op je tellerset/stuur inbouwen ook een handige optie? Om in de gaten te houden wat de spanning is.

Welke ga je op Ali bestellen?
 
Die van mij (Ali variant) zijn twee jaar en 50.000 km meegegaan zonder problemen. Een schuiver op de snelweg hebben ze niet overleefd (deel weg gesleten) maar ze deden het nog steeds.
 
.
C76ED2B7-9A98-4640-AFD7-60E4D6BE7BB1.jpeg

Deze zijn traploos instelbaar en kosten minder dan 8 euro op Ali
Even los van de prijs is dit misschien wel de mooiste bediening die ik tot nu gezien heb.
Veel mooier dan zo’n Oxford kastje op je stuur. Ik zat eigenlijk te denken aan Koso Apollo handvaten, die zijn ook wel subtiel
 
Dit ziet er goed uit. Hoe is de werking en levenduur van dit setje?
Wordt je handvat hier smaller van? Heb nogal brede handen en niet heel veel ruimte over.

Voor een euro of 8 is dit best te proberen denk ik. Kunnen hier ook handvaten met een grotere diameter op? Die van de honda zouden wat dikker kunnen ivm de maat van de handen en meer comfort.

De verwarming van Koso ziet er ook subtiel uit inderdaad. Lijkt veel meer op een "origineel" geleverd systeem dan met een apart kastje.
 
Hoor graag hoe ze bevallen.
Ik heb er geen ervaring mee, ook niet met de handvaten van Koso trouwens.
Blijf het bij Ali Express altijd bijzonder vinden, hoe een bepaald product onder een heleboel verschillende merknamen verkocht wordt.
Terwijl het er op lijkt dat het allemaal één en hetzelfde artikel is.
Deze handvaten worden verkocht onder merknaam Ysmotogo, Vodool, Sikeo en vast nog wel wat meer namen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vorige model van Ali (met het wisselschakelaartje links) op de F650 gehad. Over de werking van de HVV geen klachten. Maar het rondsel voor de gaskabel werkte niet goed. Ik heb in vijfduizend kilometer twee gaskabels gebroken. Geen idee wat het probleem was maar na het terugzetten van het originele gashendel is er geen kabel meer gebroken.
 
Volgens mij is het allemaal 1 pot nat. Ze lijken tenminste verdacht veel op elkaar. Heb destijds ook gewoon de goedkoopste besteld van eBay.
Ik vind zo snel nu deze. Maar mocht iemand nog verschil weten tussen de chinezen dan hoor ik het ook graag ;)

En anders zoeken op eBay op 'motorcycle heated grips', linker menu 'wereldwijd' selecteren, rechtboven sorteren op 'Prijs + verzendkosten: laagste bovenaan'. (optioneel, helemaal rechtsonder de zoekresultaten even de resultaten per pagina op 200 zetten). Nou... lekker scrollen door die pagina's heen! :+
 
Ik heb het vorige model van Ali (met het wisselschakelaartje links) op de F650 gehad. Over de werking van de HVV geen klachten. Maar het rondsel voor de gaskabel werkte niet goed. Ik heb in vijfduizend kilometer twee gaskabels gebroken. Geen idee wat het probleem was maar na het terugzetten van het originele gashendel is er geen kabel meer gebroken.
Nu je dat zegt, kan ik me nog wel iets van herinneren...................:?
Ik heb daar ook wel effe mee zitten klooien. Weet niet meer precies, maar wel dat ik aan het wegslijpen ben geweest voor goede loop van de gashendel.
Bij mij zit de Alie-HVW nu ca 20.000km op de motor gemonteerd. Nergens last van. Gas werkt als origineel.
Niet vaak koude handen daarom HVW mss maar 500km gebruikt.

Trouwens wat de foto van 'hehe' laat zien, ziet er wel heel goed uit. Beter dan standen-schakelaartje wat er bij mij op zit...................:t
 
40.000 km... Dat zijn dan 5 beurtjes en 4 bandenwissels. Had iemand het hier nog over handschoenen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan