Merk wielen 3 delig

hawa

MF'er
21 jun 2009
101
7
Wie kan mij vertellen welk merk (aftermarket?) wielen dit zijn?
Het zijn 3 delige wielen net als de Marvic/Akront uit de Ducatis en Bimotas uit eind jaren 80 begin jaren 90. Ze zijn 17" (3,5 voor en 6.00 achter) super licht maar geen magnesium volgens mij.(hart) verkoper vertelde mij Astralite maar dat geloof ik niet gezien mijn weten Astralite alleen de comstar achtige wielen heeft gemaakt.
Opname van de schijven voor is 64mm en 5 gaats (Suzuki gsx-r ?)
Asdiameter voor is 15mm en achter 25mm. Ik weet niet of de vraag bij de brikken thuis hoort maar vermoed dat ze meer dan 20 jaar oud zijn..
Ben benieuwd of iemand mij er iets meer over kan vertellen.

Gr.Harry
1585494415567916861103995543870.jpg
 
Pvm heb ik in het verleden ook gehad en lijken er idd wel iets op maar dit zijn zeker geen pvm wielen. ( bij pvm staat het merk op de spaak maar op deze staat helemaal niets.. Pvm is in vergelijk met deze ook loeizwaar)
 
Ze zijn zeker mooi. Dit type velgen wordt ook onder auto's en zijspannen gebruikt. Je kan de breedte en offset variëren. Ik geloof dat het van Beringer was. Er is ook nog een Duitse zijspanbouwer die ze levert. Maar dan blijven de naven nog een raadsel. Bijzonder dat er geen merk of logo ingegoten is.
 
Op mijn zijspan zitten idd ook 3 delige wielen volgens zelfde principe ( van ezs) maar ook die zijn loeizwaar in vergelijk met deze.
Het voorwiel weegt slechts 3 kg en 150 gram met de lagers gemonteerd en het achterwiel 4 kg en 200 gram met lagers en kettingwiel meenemer/drager..
 
Dit zijn de pvm wielen die ik vorig jaar weer heb verkocht en waren voor een cbr900 uit 92 maar waren loeizwaar in vergelijk met deze
 

Bijlagen

  • image-14-09-2018_12-56-47.jpg
    image-14-09-2018_12-56-47.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 10
  • image-14-09-2018_12-56-58.jpg
    image-14-09-2018_12-56-58.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
En dit zijn Marvic Akront uit Ducati superlight van 92. Met magnesium hart en aluminium velgranden.
Zijn ook licht maar niet zo licht als velgen boven in toic waar ik graag merk van achterhaal..
 

Bijlagen

  • 15855014364321869806940149633372.jpg
    15855014364321869806940149633372.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 5
BBS zijn wel deelbare wielen maar voor autos. Wanneer ik google op BBS motorvelgen komt rr niets bovendrijven dus wellicht ander merk? Ik denk zelf wanneer ik de maten van assen en schijfopnames meet het meest in de Suzuki (gsxr) hoek maar ben niet 100% zeker van die maten.
 
Ik weet dat BBS meestal koekblikvelgen zijn. ;)
Dit zijn BBS Phoenix velgen voor een Fireblade, lijkt er wel wat op.

BBS Phoenix.jpg
 
Om nog eens een merk te noemen: Antera.

De aluminium gietwielen van Antera hebben ook drie (sterker) gebogen spaken en 6 bouten voor kettingwiel. Echter staan die bekend als zwaar zover ik weet.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet.. helaas zit er nog geen overtuigend merk tussen de tips.. maar wel allemaal mooie wielen die worden genoemd😁
 
Het is zo dat een beetje fabriek ? toch wel trots is op hun product .?

Als de spaken magnesium zijn dan is een goede afscherming van de elementen erg belangrijk. Misschien dat daarom het reliëf? logo eraf geschuurd is.
 
Als de spaken magnesium zijn dan is een goede afscherming van de elementen erg belangrijk. Misschien dat daarom het reliëf? logo eraf geschuurd is.
Het is geen magnesiuum maar ze zijn zo licht omdat alles flinterdun is..magnesium ben ik bekend mee en doe zelf ook al jaren cracktesten (penetrant test)wanneer je in de naaf kijkt zue je wel dat het geen magnesium is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Zou goed kunnen hoor, maar wel vreemd dat het hart totaal afwijkt van wat ik kan vinden op het www
Fischer vind ik allleen in de open 3 spaak net als op de eerste gsx-r 1985/1988 (slabby 18")
 
Het is geen magnesiuum maar ze zijn zo licht omdat alles flinterdun is..magnesium ben ik bekend mee en doe zelf ook al jaren cracktesten (penetrant test)wanneer je in de naaf kijkt zue je wel dat het geen magnesium is.

Komt op een ander forum een jaren negentig race triumph voorbij.. wat denk je.. zelfde wiel! Saxon roept er daar één..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan