Merken combi en pasvorm

Francis

MF veteraan
1 sep 2008
1.338
14
IJsselstein
Ik heb onlangs de bekende 200,- probiker combi aangepast en deze zat erg strak om mijn duitse helm, dit was een maatje 58. Zojuist bij motordealer een Dainese aangepast ook in maatje 58 en deze zat perfect, echter is de prijs fors. Welke andere merken komen overeen qua pasvorm? Ik wil namelijk de combi bij FCMoto gaan bestellen, dit scheelt gewoon forse knaken.
 
Ik heb onlangs de bekende 200,- probiker combi aangepast en deze zat erg strak om mijn duitse helm, dit was een maatje 58. Zojuist bij motordealer een Dainese aangepast ook in maatje 58 en deze zat perfect, echter is de prijs fors. Welke andere merken komen overeen qua pasvorm? Ik wil namelijk de combi bij FCMoto gaan bestellen, dit scheelt gewoon forse knaken.

je moet m ook niet over je helm doen |(

tip van de dag: doe je helm pas op nadat je je pak aanhebt (eventueel handschoenen uitlaten)
 
oke even on topic: het is lastig te zeggen welke pakken welke pasvorm hebben, het is namelijk ook verschillend per model van 1 merk, ook is het verschillend per persoon. Het welbekende antwoord op jou vraag luid dan ook: passen, en als je twijfelt niet doen
hopelijk heb ik je geholpen
 
Ik zit ook te kutten met leren combi's en overals. Kennelijk heb ik kortere benen vergeleken met mijn bovenlijf dit dan ten op zichte van andere mensen.. Want die pakken knellen allemaal mijn ballen af, zo heb ik probiker, vanucci en buse al geprobeerd en ook verschillende maten gepast maar die worden alleen maar breder rondom mijn buik,borst en schouders maar de ballen blijven geplet :X
 
morgen naar termaat.. ik zag op de site dat ze meer dan 500 pakken hadden dus er moet vast een tussenzitten voor mensen met een laag hangende zak :+
 
oke even on topic: het is lastig te zeggen welke pakken welke pasvorm hebben, het is namelijk ook verschillend per model van 1 merk, ook is het verschillend per persoon. Het welbekende antwoord op jou vraag luid dan ook: passen, en als je twijfelt niet doen
hopelijk heb ik je geholpen
Dat is vanzelfsprekend dat passen het beste is, echter wil ik niet zo'n hufter zijn die ergens een pak past en vervolgens via internet ga bestellen.
Vandaan ook mijn vraag of er pakken zijn die qua pasform gelijkwaardig zijn aan Dainese.
 
Ik heb afgelopen najaar een nieuwe combi gekocht van evolution. Kon de jas in maat 58 en de broek in maat 56 krijgen. Met andere merken kon dat niet overal als ik het goed heb. Heb nu mijn 2e evo pak en ben er erg tvreden mee.
 
Ik ben zelf gebouwd als een soort koel-vriescombinatie met welvaartsbuik. Voor mij viel de Büse combi erg goed!
 
Gewoon die Dainese combi kopen!! Als die goed zit, en je onderhoud het pak netjes, gaat 'ie jaren mee (de mijne iig al zo'n 10 jaar, dat zie ik een Probiker pak niet doen).
 
ja oke ik deel die mening, van mij mag een pak sowieso minimaal 500 euro kosten..

veiligheid voor alles.. al wil het niet zeggen dat een duur pak altijd veiliger is.. de lidl pakken zijn immers ook goedgekeurd
 
maar dat zal ook wel een prijsverschil zijn ofniet ? :X
Dainese jack kost ongeveer 450 euro, broek 350. Losse backprotector zo'n 130 euro. Tja, het kost wel wat, maar ben 's een keer onderuitgegaan, op m'n schouder geland en het heeft me goed beschermd!

O, nog een tip: ga evt. is een keer naar Termaat in Nijmegen. 't Is wat verder weg, maar ze hebben meerdere goede merken op voorraad en vaak ook nog leuke kortingen (klik ff op de link, kun je zien welke merken).
 
Laatst bewerkt:
Nu weet ik nog steeds niet wat een duitse helm is :o
google?


en combi pakken zijn leuk, maar ik ben blijkbaar van boven breder dan dat ik van onder lang ben
(niet verkeerd opvatten aub ;) )

dus hem mijn broek en jas gewoon apart gekocht, wel van hetzelfde merk, dus goed aanritsbaar
is wellicht ook een optie?
 
@ Sander_R

Probeer berik eens, die zit bij je ballen iets ruimer t.o.v. bij de buik.

Excuses voor het niet kunnen quoten op mijn mobiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan