Met 2 wielen ben je toch Wankel. Suzuki RE5

foexie

MF'er
22 jun 2014
181
16
30
Regio Tilburg
Wat gaaf! :t:t:t

Mooi! Welk museum was dat?
Ben in de vakantie ook nog bij een museum in D-land geweest. Technik museum Sinsheim
Heel veel mooi spul gezien, en maar 2 wankels... Idd de Hercules W2000 en een NSU RO80.en 2 opengewerkte motoren, 1 NSU enkele rotor en natuurlijk zon Mazda 13b. Wat ook bij de foto's van jouw staat ;)
Het is dit museum.

Als ik het goed begrepen heb is dit museum ooit met tractoren begonnen. Enkele jaren geleden een auto verzameling gekocht. In 2012 is er een nieuw gebouw geopend. 4 etages vol met oud spul. Een ongelofelijk mooie collectie. In een erg mooi gebied. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.

ROB-E

Die hard MF'er
18 sep 2005
935
124
37
Genemuiden
Gaaf, maar heb net de motor vakantie achter de rug, daar nog wel in de buurt geweest.
Onthouden voor een volgende keer :Y
Ziet er mooi uit :t Thanks!

TeamHeronSuzuki

MF veteraan
2 okt 2006
19.204
306
Bezoek site
Wat gaaf! :t:t:t

Mooi! Welk museum was dat?
Ben in de vakantie ook nog bij een museum in D-land geweest. Technik museum Sinsheim
Heel veel mooi spul gezien, en maar 2 wankels... Idd de Hercules W2000 en een NSU RO80.en 2 opengewerkte motoren, 1 NSU enkele rotor en natuurlijk zon Mazda 13b. Wat ook bij de foto's van jouw staat ;)
Moet je ook nog een keer naar het museum in Speyer gaan, is van dezelfde eigenaar en ook zeer de moeite waard.

ROB-E

Die hard MF'er
18 sep 2005
935
124
37
Genemuiden
Daar ga ik zeker ook nog eens kijken!
Hal3 in Sinsheim was nog in aanbouw/afbouw. Dus moet nog een keer terug.
Ook ff door naar speyer dus, dat ligt niet ver van elkaar af.
Thanks voor de tip! :t

ROB-E

Die hard MF'er
18 sep 2005
935
124
37
Genemuiden
Tadaa! Ultrasoon reiniger op de kop getikt.
Via marktplaats gevonden.
Enkel het verwarmings element had wat zwaarder mogen zijn. Duurt wel ff voordat er temperatuur in zit.
Maar goed, tapwater is best warm. Scheut dreft erbij door en kijken wat ie doet.
Sproeiers in een flesje gedaan, met wat aspen benzine. Maar die waren al wel schoon, zag er nauwelijks rommel vanaf komen.
Na een half uur ofzo zag ik wel resultaat 👍 En rommel onderin de bak.
Ja beste menschen, das olie van 20+ jaar oud wat net teer is...

Vandaag het wederom met warm tapwater en een dikke scheut dasty erbij door.
Zag toch nog een kanaal wat verstopt zat.
(Wat een bijzondere carb...🙄)
Door gestoken, en weer in een warm ultrasoon badje.
Klein uurtje verder, uitspuiten, goed afspoelen (dasty kan erg aggresief zijn)
Weer met perslucht uitspuiten.
En ligt nu te glimmen in een badje WD40
Want WD40 is een vocht verdrijver.
Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet!

Bijlagen

Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.642
1.369
Waar een scheutje Dreft al niet goed voor is*O*,je kan ook je fruit en groente er in mikken zie ik*D
Die carb hebben ze wel onnodig ingewikkeld gemaakt,bij Norton zat er gewoon een simpele carb op,werkt net zo goed.

• Like
Waarderingen: ROB-E