T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Ik heb een wat andere volgorde,als eerste een 2takt,wel gevolgd door een wankel omdat het geluid wat weg heeft
van een 2 takt,dan een stoommachine (trein,boot,motor),dan een Diesel (2takt)en als laatste de kleppendingen:Y
Dat vind ik mooi!
Goed weekeinde!!
 
Eens en toch niet.
De RX7 is gewoon.. 😍
De RX8 heb ik vaak naar gekeken, ik houd ervan, die lijnen gekke/kekke deuren.
Super (nu ouderwets) gaaf dashboard en interieur. Ik houd ervan! En ook van de nieuwe Mazda's, wat n mooi spul!!!
Heb de gagage vol en te weinig tijd.
Parkeer hem maar, je afgedankte RX8 😉
Zoek er wel een plekje voor.
RX8 mogen ze bij mij ook op de stoep zetten, graag zelfs!
 
RX2 RX3 RX4 RX7 RX8 RX9 Weet ik veel, zet maar neer :Y;)
Cosmo eunos, die wil ik heul erg graag, 3 rotor af fabriek. Mooi :Y
Zet er maar naast :Y
Of de ultieme wankel.
D4E962B2-3488-49FB-A7E3-CE381FE04AB1.jpeg
 
Ergens terug in dit onderwerp een paar foto's geplaatst van deze Van Veen.
Mytisch! Deze motor. Mooi of niet mooi, zag haar in volledige (zeldzame) kuip.. Sorry een Vetter is vetter...
Ja dikke 2 rotor, dat maakt deze motor bijzonder, en bijzonder duur...
Desalnietteplus, dikke van Veen en orgneel NL!!
Niet te betalen...
Dus houd ik het maar bij de RE5 😋
 
Ergens terug in dit onderwerp een paar foto's geplaatst van deze Van Veen.
Mytisch! Deze motor. Mooi of niet mooi, zag haar in volledige (zeldzame) kuip.. Sorry een Vetter is vetter...
Ja dikke 2 rotor, dat maakt deze motor bijzonder, en bijzonder duur...
Desalnietteplus, dikke van Veen en orgneel NL!!
Niet te betalen...
Dus houd ik het maar bij de RE5 😋
Comoter uit de citroen gs bi rotor... franse meuk... 😜😜😜
Eigenlijk luxemburgs...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn jonge jaren de van Veen gezien op de toen nog bestaande tweewieler RAI,ding was toen net uit,
van Veen had er zelfs een speciale fabriek voor in gebruik,helaas was het geen lang leven beschoren toen
er geen nieuwe wankel blokken meer geleverd werden omdat de productie was stilgelegd,het was in die tijd
al 1 van de duurdere motoren.
 
Jawel de RE5, gedoemd om zijn reputatie, maar zeker niet onbetrouwbaar 😉
Ja dat is het probleem met alle Wankels,het zijn wat dat betreft ook net 2 takten,door geen onderhoud of ondeskundig geknoei
kregen ze een slechte naam.
 
Die was zijn tijd ver vooruit qua vormgeving!
Ja ik geloof dat Jos Schurgers dat ontworpen heeft,nog een wankel die zijn tijd ver vooruit was is de NSU RO80.
Ook een aparte,een concept car door Pininfarina op basis van de RO80,
pmnsu3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wankel tijd!
Het is immers al weer een poosje geleden dat van de Sachs wankels de carbs in een ultrasoonbak hadden gedobberd.
Helaas door de corona is in ons dorp de brommernacht niet door gegaan. Met koning's nacht.
Veel kabaal s'ochtends vroeg door de straten. En tja vroeger aan mee gedaan, dus, vink mooi :Y
Maar niet 1 van de mini wankels gestart zonder uitlaat...
Afijn, t was rustig achter het huis, vond dat het ff doorbroken moest worden (wel met uitlaat natuurlijk)
Na een paar start pogingen kwam de 160cc KM48 mini wankel tot leven. En liep ook mooi startionair :t
 
Laatst bewerkt:
Wankel tijd!
Het is immers al weer een poosje geleden dat van de Sachs wankels de carbs in een ultrasoonbak hadden gedobberd.
Helaas door de corona is in ons dorp de brommernacht niet door gegaan.
Veel kabaal s'ochtends vroeg door de straten. En tja vroeger aan mee gedaan, dus vink mooi :Y
Maar niet 1 van de mini wankels gestart zonder uitlaat...
Afijn, t was rustig achter het huis, vond dat het ff doorbroken moest worden (wel met uitlaat natuurlijk)
Na een paar start pogingen kwam de 160cc KM48 mini wankel tot leven. En liep ook mooi startionair :t
Jaaaaaaaa,het bekende luilakken,s,ochtens vroeg de langslapers:z uit hun nest verdrijven met brommers zonder demper})
 
Terug
Bovenaan Onderaan