T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Mooi ,bougies voor de Wankel waren altijd al duur en een tijd lang moeilijk te krijgen.
Ook mooi dat er op het carter NSU wankel staat ,zeker een patent recht wat in handen van NSU was.
 
Ff tussendoor,ik vond dit filmpje toevallig ,gaat over John Britten,moet jou als sleutelaar en liefhebber van bijzondere
motoren ook wel aanspreken,
WOW,dat was simpelweg om kippenvel van te krijgen.. Wat een man, wat een ideeën, wat een uitvoering en vooral, wat een mooie machine. "Gewoon" vooraan meerijden...Eeuwig zonde dat ze vooral in collecties staan ,mooi dat deze eens bereden word. Heel mooi filmpje, met plezier naar gekeken. Jammer dat deze man vroegtijdig is heengegaan.

EDIT : Sorry voor de gedeeltelijke topic-hack..ook de wankel Suzuki is erg bijzonder, mooi project.
 
Laatst bewerkt:
Wat is er precies zo speciaal aan die bougies?
De prijs 😋 Het dikke schroefdraad, ook het puntje zit vlak. Met daaronder de isolator.
Ff een google ploatie 😉
s-l640.jpg

3500273.jpg
 
Dat is wel iets bijzonders inderdaad.
Maar dat is een wankel natuurlijk ook..;)
 
T is ff wat anders, maar ben afgelopen weekeinde nog ff wat aan het knooien geweest met een 'goedkope' druppelladert

 
T is ff wat anders, maar ben afgelopen weekeinde nog ff wat aan het knooien geweest met een 'goedkope' druppelladert


Stoppen de duurdere laders wel met laden als de accu vol is?
Ik heb zo'n dingetje van de Lidl die de hele winter aan staat. :X
 
T is ff wat anders, maar ben afgelopen weekeinde nog ff wat aan het knooien geweest met een 'goedkope' druppelladert

Ja je leest regelmatig dat mensen verbaasd zijn dat hun accu kapot is ondanks of meer waarschijnlijk juist door
dat de accu constant aan de druppellader heeft gehangen en dat maanden lang,zelf heb ik een ctek ladertje werkt super,en
blijft niet constant doorladen.
 
Ik heb van die gele Motobatt accu's, die laad ik nagenoeg nooit op, is ook niet nodig. Soms na de winter even aan de lader.
Helemaal eens!
Als ik een nieuwe accu moet kopen, neem ik ook altijd een Motobatt.
Echt top.. en zo'n onderhoudsvrije kwaliteitsaccu verdient zich gewoon terug. Blijft veel langer goed, en minder omkijken naar.
Zeker handig als je niet het hele jaar door regelmatig rijdt.

Ik laad voor de zekerheid wel af en toe op, zeker in de winter. 1x per 1 a 2 maanden..
 
Helemaal eens!
Als ik een nieuwe accu moet kopen, neem ik ook altijd een Motobatt.
Echt top.. en zo'n onderhoudsvrije kwaliteitsaccu verdient zich gewoon terug. Blijft veel langer goed, en minder omkijken naar.
Zeker handig als je niet het hele jaar door regelmatig rijdt.

Ik laad voor de zekerheid wel af en toe op, zeker in de winter. 1x per 1 a 2 maanden..
Klopt ik had ook een Motobatt in mijn vorige motor,zijn ook nog eens netjes geprijsd,
maar een Yuasa is net zo goed.
 
Praktijk Fazer gekocht in 2008 heeft nog steeds dezelfde accu (onderhoudsvrije gesloten type) als er bij de aankoop in ging. Maar deze motor staat dan ook het langste stil als ik met gezin op vakantie ben. Voor de rest van het jaar wordt deze motor gebruikt.

En bij sommige oudjes die ik heb staan (en minder lang in bezit) de traditionele loodaccu al moeten vervangen.
 
Maar om weer on-topic te komen. Zelf nog nooit een wankelmotorfiets in bezit gehad of zelfs maar horen en zien rijden :/

Dus blij dat er dit soort topics zijn :}
 
Ja dat is Assmann.
Heeft dit bedrijf:
Heul erg mooie technieken daar! Ben er al eens geweest, toen ik de waterpomp kapot had.
Deze meneer had een splinternieuwe op maat gemaakte as, met een 2e handse impellor klaar liggen. En ook een nieuwe bronzen bus. Helemaal top 👌👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan