T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Op de voorgrond ligt een Comotor, daarachter een Suzuki blok
A4B50007-F935-475D-AD7B-60B57293F9A6.jpeg
 
Vandaag weer eens met Rodnie bezig geweest.
De gaskabels er eens afhalen. Deze zijn versleten, in iedergeval loopt het erg stroef. (Die van Dorita ook maar iets minder)
En wat zit dat toch lastig in elkaar.
Carb er weer af.
Maar het is gelukt. Pakket is met de post mee.
En worden ze nagemaakt.
Ook de koppelings kabel.
Dorita krijgt ook nog een set nieuwe :Y

20200718_141712.jpg
 
Heb je daar foto's van? Ben wel benieuwd :Y
Heeft deels in de Kicxstart gestaan. Het ding rijdt met een viercilinder erin. Vanwege een kenteken is er als basis uitgegaan van een Bandit 1200. Daar zitten alle componenten voor de toekomst aangekneed zoals eenzijdige achterwielophanging via een parallel constructie en de voorvork is ook vervangen door een eenzijdige toestand. Zal hem eens om foto's vragen.
 
Nog een wist je datje:
Er zit dus verschil in de uitlaten bij de wankels.
De eerste hebben een ietwat grotere diameter aan het eind en produceren ook meer lawaai. Dat verschil heb ik wel gehoord. Maar is me nu pas opgevallen.
Usa:
20200718_165814.jpg


Euro/NL:
20200718_165827.jpg


Nu kan je aan de frame en bloknummers zien dat Rodnie 1 van de vroege serie is.
Maar ze zijn allebij van 1975.
Toch een grappig detail.
 
Ik heb de eer gehad om de eerste van Veen te zien toen nog op RAI in de jaren 70,dat was ook gelijk de laatste keer dat ik er 1 gezien heb.
Maakte wel indruk met z,n groen/zwarte uiterlijk en het is ook geen klein fietsje,en voor jaren 70 motoren zag hij er futuristisch uit.
 
Tja als mijn naam B Gates,Elon Musk was geweest had ik ook geen probleem met die prijs gehad,de Staats wil ook maar niet lukken,en
ik wil toch wel een dak boven m,n hoofd houden dus
zal het een droom blijven vrees ik.😉
 
Tja zon stofzuiger (kuch) Hercules W2000 heb ik ook al eens na gekeken. Maar dat word hem voorlopig niet.
Zon van Veen al helemaal niet.
Wel een miniatuurtje gekocht 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan