T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Vandaag Dorita nog weer ff gestart.
Mooi lopen totdat ze ineens wat te weinig benzine kreeg. Pruttelen en afslaan.
Slecht willen starten. Na een paar minuten weer prima starten en op het gas reageren.
Hmmz...
Na een poosje gebeurde het weer.
Denk ach de tank ontluchting zal wel vuil zijn, tankdop eraf en weer :?
Wellicht te weinig benzine in de tank.
Nog maar eens 5 liter erbij, toen zat er 10 liter in. Dat moet voldoende zijn.
Weer starten zonder dop. Na een poosje gebeurde het weer. Grrr nee toch!
Deze carb was echt heel erg smerig van binnen. Er zal toch niet nog wat rommel achter gebleven zijn?
Boek erbij en denk dat ik wat over het hoofd heb gezien:
Bekijk bijlage 1535224

Nummer 27. Nog een brandstof filter...
Heb al door de foto's gekeken, maar niks van dat ik dat los heb gehad.
Hoop dat dat het is. Hoeft de carb er niet helemaal er achter weg.
En anders de vlotterhoogte wellicht.
Gelukkig zijn het lekker simpele carburateurtjes🥶:+
Dat hadden ze bij Norton beter voor elkaar ,gewoon lekker eenvoudige SU carbs.
 
Nou idd, erg simple carb... |(
Toch nog ff aan het prutsen geweest.
20200820_163240.jpg

Eureka! Vies filter, en merkte dat de vlotternaald ook bleef plakken.
Alles schoongemaakt.
Met een scotchbrite de vlotternaald huis weer mooi schoon gekregen. En bleef niet meer plakken.
Boel weer inelkaar.
Starten en weer mooi lopen.
Na een minuut ofzo zelfde probleem weer.
Maar nu niet of nauwelijks willen starten.
Denk dat er toch nog rommel in de carb is achtergebleven. En nu ergens voor zit waar het niet hoord.
Benzine kraan gecontroleerd. Op pri stromen als een malle.
En in de on stand gestart, kwam ook direct benzine. Daar ligt het niet aan.
Carb er dus maar weer af.
Morgen en overmorgen andere plannen.
Volgende week maar weer verder...
 
T is al weer ff geleden.
Maar toch nog weer ff verder geknooid.
Carb nog een keer door de ultrasoon.
20200824_194145.jpg

Monteren, 1 druk op de knop en Dorita komt tot leven.
Bobine gecontroleerd, waardes kloppen volgens de wph. Enkel de bougie kabel mag wel vervangen worden, schat ik zo.
Komt nog wel.

Autofilter met terugslag klep gespoten.
20200826_200933.jpg


Het werd eens tijd om de olien te verversen.
Maar! Aftapplug was te strak aangedraaid, dus schroefdaad kapot. Setje bestellen, is de zelfde maat als een bougie, M14x1,25.
Gelukkig kan het carterdeksel los, dus handig met schoonmaken.
20200827_201450.jpg

Nadat de boel klaar was kon het nieuwe olie en filter erop.
20200826_202420.jpg


Voorlopig ff klaar. Tussendoor met het span bezig geweest en de SZR. Rodnie staat nu weer op de brug.
 
T is al weer ff geleden.
Maar toch nog weer ff verder geknooid.
Carb nog een keer door de ultrasoon.
Bekijk bijlage 1541708
Monteren, 1 druk op de knop en Dorita komt tot leven.
Bobine gecontroleerd, waardes kloppen volgens de wph. Enkel de bougie kabel mag wel vervangen worden, schat ik zo.
Komt nog wel.

Autofilter met terugslag klep gespoten.
Bekijk bijlage 1541710

Het werd eens tijd om de olien te verversen.
Maar! Aftapplug was te strak aangedraaid, dus schroefdaad kapot. Setje bestellen, is de zelfde maat als een bougie, M14x1,25.
Gelukkig kan het carterdeksel los, dus handig met schoonmaken.
Bekijk bijlage 1541711
Nadat de boel klaar was kon het nieuwe olie en filter erop.
Bekijk bijlage 1541712

Voorlopig ff klaar. Tussendoor met het span bezig geweest en de SZR. Rodnie staat nu weer op de brug.
Staat haar wel die rooie lippenstift slangen🤗
 
😍😍
En al een bod uitgebracht Rob? ;) ,30 tot 35000 is wel erg enthousiast geschat,ergens rond de 20000,- koop je ze wel ,er staan goedkopere exemplaren te koop in de UK,die 9000,- die geboden is daar gaat hij zeker niet voor weg.
 
Laatst bewerkt:
Altijd mooi die dingen!

Ze spreken zichzelf wel tegen

Staat jaren in de verzameling en wordt regelmatig opgestart.

3 regels later

Staat nu enkele jaren stil.
De accu zal vernieuwd moeten worden
 
Hier nog 1 die te koop staat,

En 1 in de USA,
 
Wat opvalt is dat bij de meeste de accu vernieuwd moet worden,en dan zeggen dat hij regelmatig draait.
Ik zou nooit iets kopen wat ik niet heb horen draaien
 
Ik heb het 2 keer gedaan en is beide keren goed uitgepakt, prijs was er ook naar.
Dat zal in dit geval vast niet zo zijn.
 
En al een bod uitgebracht Rob? ;) ,30 tot 35000 is wel erg enthousiast geschat,ergens rond de 20000,- koop je ze wel ,er staan goedkopere exemplaren te koop in de UK,die 9000,- die geboden is daar gaat hij zeker niet voor weg.
Zou wel willen. Maar t valt wat boven het budget uit 😬
 
Wat opvalt is dat bij de meeste de accu vernieuwd moet worden,en dan zeggen dat hij regelmatig draait.
Ik zou nooit iets kopen wat ik niet heb horen draaien
Als het blok niet lopend in de versnelling staat en je duwt de motor vooruit en je hoort daarbij een lichte fluittoon, dan zijn de zijdeksels van het rotorhuis op! Deze tip komt van een ex Nortonman. Het probleem is wel op te lossen, door de deksels te vlakken en te coaten. Bij circa 20.000km kan het blok aardig aan deelrevisie toe zijn.
 
Vandaag was de grote dag voor Dorita!
Vanochtend vroeg naar de RDW in Zwolle voor de keuring.
20201013_073022.jpg


Was mooi optijd. Het hek was zelfs nog dicht.
Papieren afgeven e.d.
Toen mocht ze naar binnen.
20201013_081048.jpg


Ging allemaal mooi relaxed.
En grote blij, Dorita is goed gekeurd!!! *O* *O* *O*

20201013_092752.jpg


En weer thuis de garage in.
Wachten op het kenteken 😁😁😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan