T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

We lieten vroeger dat soort deuken er uit halen door een bedrijfje in Rotterdam,die man was echt een tovenaar met metaal,
vaak bleef de lak gewoon zitten en zag je er niets meer van,als je langskwam stopte hij gelijk met dat werk want het was zijn geheim,
hij wachtte ook net zolang tot je weer weg was voordat hij verder ging,ik ben nog geen enkel ander bedrijf of persoon tegen gekomen die
dat ook kan,wel heb je tegenwoordig dat spot repair maar dat zijn kleine deukjes die je er uit kan masseren,echt grote deuken heb ik die er nog niet
uit zien halen.Helaas is hij al vele jaren geleden er mee gestopt,wel had hij een werknemer die het toen had overgenomen,maar die kon het lang niet zo goed
en zat meer in de tegenoverliggende kroeg dan hij wat deed,dat is ook zijn ondergang geworden.
 
Dat is dan wel weer jammer.

Maar deze motor is slecht overgespoten.
Dus de boel gaat nog een x naar de spuiter toe.
Die mag dan zijn magie eropuit oefenen 😉
 
We lieten vroeger dat soort deuken er uit halen door een bedrijfje in Rotterdam,die man was echt een tovenaar met metaal,
vaak bleef de lak gewoon zitten en zag je er niets meer van,als je langskwam stopte hij gelijk met dat werk want het was zijn geheim,
hij wachtte ook net zolang tot je weer weg was voordat hij verder ging,ik ben nog geen enkel ander bedrijf of persoon tegen gekomen die
dat ook kan,wel heb je tegenwoordig dat spot repair maar dat zijn kleine deukjes die je er uit kan masseren,echt grote deuken heb ik die er nog niet
uit zien halen.Helaas is hij al vele jaren geleden er mee gestopt,wel had hij een werknemer die het toen had overgenomen,maar die kon het lang niet zo goed
en zat meer in de tegenoverliggende kroeg dan hij wat deed,dat is ook zijn ondergang geworden.
Heb je het geheim nog ontfutseld in de kroeg?
 
Ik was toch wel nieuwsgierig dus ben een keer toen ik daar moest zijn heel voorzichtig naar binnen geslopen 🤫,
hij was toen net bezig een tank uit te deuken met allerlei stukken metaal gebogen in diverse vormen,helaas
had hij me al snel gezien dus stopte gelijk met uitdeuken.:)
 
Hoppa 82 mijl erbij! Ofwel dikke 130km gereden.
Nieuwe bandjes zijn eindelijk ingereden. En valt me niet tegen hoe ze stuurt.
Blij met de bandenkeuze 👌
Al zag ik nog wel een kleine olie lekkage.
Komt bij het voortandwiel weg.
Zoek ik nog wel uit wat het is.
Als het weer morgen goed is...
Bijvullen en rijden :]
20201107_162818.jpg
20201107_164342.jpg
 
Wel leuk vandaag. Ff een rondje doen. Had een Suzuki dealer in Zwolle beloofd langs te komen als ik er 1 aan de praat zou hebben. Daar aangekomen, mondkapjes zou wel erg geappricieerd worden... Jammer maar vergeten.
Dus via een omweg naar huis, zon klotending ophalen.
Maar ga niet weer de zelfde kant op.
Dus richting Nieuwleusen.
Eenmaal daar aangekomen, en ja het was druk met motorrijders, de RE5 in een hoekje geduwd. Komt er vrijwel meteen een werknemer aanlopen. En zei:
Zag je al aan komen rijden, die RE5 wil ik zien! Leuk gesprek gehad 👍
Ff wat rond snuffelen. Bakkie Thee 👌
En weer verder. Met een omweg naar Rogat. Ook daar zag het zwart van de motorrijders. Hier en daar wat rondkijken, klein busje ketting spray gekocht. Daar was ze wel aan toe. Zit nog een oude ketting op. Dus geen O of X ring.
Merkbaar beter na inspuiten.
Kwam er nog iemand aan die erg geintereseerd was. Idd weer iemand die de 40 alwel voorbij was. Wederom een leuk gesprek.
Toen viel het mij op. Bijna niemand kent deze fiets. Dat vind ik eigenlijk nog veel bijzonder. Dan dat deze bijzondere fiets al is.
Wankel nog wel ff door. En ruik me maar 😂
 
Toen ze nog nieuw te koop waren zag je ze al nauwelijks.
Ik heb er in de jaren 70 niet 1 nieuwe gezien,wel begin jaren 80 een 2ehands die te koop stond bij motorhuis Safe in Rotterdam,toen waren ze al
zeldzaam,de eerst volgende die ik gezien heb was afgelopen jaar,dat was die met zijspan,ik herkende wel het aparte geluid meteen,in de jaren 90 wel
een Norton wankel gezien op de motorbeurs en ook had een oud collega van mij er 1 gekocht,maar die had wel vaker aparte voertuigen,zo
kwam hij ook een keer langs met een DeLorean.
 
Ik heb er in de jaren 70 niet 1 nieuwe gezien,wel begin jaren 80 een 2ehands die te koop stond bij motorhuis Safe in Rotterdam,toen waren ze al
zeldzaam,de eerst volgende die ik gezien heb was afgelopen jaar,dat was die met zijspan,ik herkende wel het aparte geluid meteen,in de jaren 90 wel
een Norton wankel gezien op de motorbeurs en ook had een oud collega van mij er 1 gekocht,maar die had wel vaker aparte voertuigen,zo
kwam hij ook een keer langs met een DeLorean.
Bij Otto Groeneveld in Zwijndrecht stond een nieuwe in de showroom. Otto’s zoon Peter crosste toen op een RM. Die heeft nu een fietsenzaak. Een Amsterdammer, een bekende van mij, had een paar jaar geleden een RE met een dealersticker van Groeneveld op het voorspatbord in de kamer staan. Eens vragen aan wie hij die motor doorverkocht heeft.
 
Sorry sorry! Nog geen 1 gemaakt met het mooie zadel.
Al ben ik wel van plan om hier en daar te passen en meten. Want dat andere zadel moet nog opnieuw bekleed worden.

Zoals de meesten wel weten heb ik ook nog een SZR660 die aangekleed en wat verbouwd is tot een OVER.
Nee, geen echte, maar mooi gelukt. (Al vind ik het zelf)
En bij wat zoeken bij de vrienden van Alie uit de shenaaitmesteeds, een dempertje besteld. Niet dat ik er bedoelingen mee heb. Maar om in de mancave (kuch... garage... kuch) op te hangen.
Denk voor 34euro doe ik de gok. Met wat verzendkosten erbij 50 euro. Nou ok dan...
Het heeft ff geduurd.
Maar vandaag binnen gekomen.
En, en, en, en, en, en...
Sprakeloos 😳
Keurig verpakt. Dikke kous eromheen. Flink in het plastic, en een keurig doos eromheen.
Maar wat er voor 50 euro inc verzendkosten aan vakwerk is afgeleverd.
Neen! het logo is lazer gebrand, geen sticker! Me bek viel open! Super netjes laswerk. Kon wel een robot zijn geweest.
Echt netjes! Dit had ik niet verwacht.
Zeker niet omdat er ook geen (chinees) merk op staat.
Van binnen en buiten vakwerk.
Over de kwalitijt van het materiaal weet ik niks 😉.
Wellicht vergaat het sneller als ijs in de zon.
Maar toch, echt een stuk vakwerk. Als je het niet weet gaat het makkelijk door voor een hele dure demper. (Nou ja demper.. eindstuk)

Sorry voor het spammen!
Maar was verbaasd 😳
20201118_182616.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan