T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Trouwens hier nog ff wat foto's van Rotarystock. Was op het circuit in Lelystad.
Georaniseerd door de Mazda RX7 club.
Alle wankels waren welkom 👍

Een leuk zelfbouw motorfiets, met Sachs wankel.
Norton Commander 👌
Natuurlijk dat mooie zijspan 👌
En z'n maatje met een solo RE5 waar 130.000km op de teller staat.
Blok zelf nog nooit los geweest 👌
 

Bijlagen

  • 20190707_124050.jpg
    20190707_124050.jpg
    272,2 KB · Weergaven: 23
  • 20190707_134218.jpg
    20190707_134218.jpg
    274,1 KB · Weergaven: 26
  • 20190707_143700.jpg
    20190707_143700.jpg
    240,4 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Trouwens hier nog ff wat foto's van Rotarystock. Was op het circuit in Lelystad.
Georaniseerd door de Mazda RX7 club.
Alle wankels waren welkom 👍

Een leuk zelfbouw motorfiets, met Sachs wankel.
Norton Commander 👌
Natuurlijk dat mooie zijspan 👌
En z'n maatje met een solo RE5 waar 130.000km op de teller staat.
Blok zelf nog nooit los geweest 👌
Leuk ding die Sachs!
 
Nou... RG-Gamma, nog steeds niet echt...

Nieuwe kabel van startrelais naar motor er op gemaakt, gaat weer rond als een nieuwe. Luchtfiter eruit gehaald nogmaals starten. Niks noppes nada.
Toen de remmenreiniger erbij gepakt.
Nog een keer, ja er kwam leven in 👍
Maar niet zonder startpilot/remmen reiniger.
Dorita maar weer naar binnen, en weer de carb eraf. Denk toch dat ik wat vergeten ben schoon te maken.
Dus moet maar door een ultrasoon badje.
Blij dat ze het doet, maar nog niet tevreden 😉

 

Bijlagen

  • 20190817_113911.jpg
    20190817_113911.jpg
    139,8 KB · Weergaven: 16
  • 20190817_120321.jpg
    20190817_120321.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 11
  • 20190817_124402.jpg
    20190817_124402.jpg
    180,3 KB · Weergaven: 14
  • 20190817_154354.jpg
    20190817_154354.jpg
    211,4 KB · Weergaven: 12
Nou er zit leven in :Y zal inderdaad een kwestie van de carb nog een keer goed kuisen zijn.
Ze hebben toentertijd niet bezuinigd op het aantal sproeiers :)
 
Deze heefttie al zeker een jaar te koop staan, jammer van de prijs anders was het lijkt mij best een leuk project geweest.
Dan moet je bij jezelf als eigenaar toch denken misschien vraag ik wel een te hoog bedrag,ik denk dat rond de 2500,-
meer een mooie prijs zou zijn,wil je deze in topstaat maken gaat het vele duizenden euro,s kosten.
Aan de andere kant zijn de prijzen al aardig richting die van 2 takten aan het gaan.
 
Heb deze ook gezien. Staat idd al lang te koop. Zeker met zon prijs...
Veel te duur,
voor een motor dat op de zeebodem ofzo heeft gelegen. Wat ziet die er slecht uit! Op de foto's al 😬😲
 
Hmmz, toch nog ff met de carb bezig geweest, en zag idd nog een sproeier (1 van de 1000 die er in zitten 🙄) Die verstopt was. Getracht schoon te maken. Kanaal met wat chemicalien en perslucht doorgeblazen. Jawel! De eerste klep bleek ook open te zijn 💪 Ofwel de eerste gasklep krijgt nu wel benzine!
Dus carb weer inelkaar er weer achter knooien (word er zowaar handig mee 😋)
Dorita weer naar buiten, en starten.
Niks noppes nada ☹
Met een beetje remmen reiniger wel aanslaan. En wat blauwe rook, dus er komt toch wel wat benzine, maar niet genoeg. Verdorie! Had goede hoop dat het nu wel zou gaan lukken.
Wil t ding graag horen lopen!
Binnenkort maar eens rondneuzen voor een ultrasoon reiniger, om zelf te kopen. (Waar deze carb ook in past...)
Dat is dus toch de beste oplossing.
Zit toch nog ergens pruttel in wat ik niet kan zien...
En heb meerdere carb fietsen en andere zooi.
Zon ding is dus handig. En kan ik door prutsen als ik thuis ben 👍
 

Bijlagen

  • 20190822_205832.jpg
    20190822_205832.jpg
    218,2 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Een ultrasoon is handig, maar lange dunne kanaaltjes met slechte spoeling daar geeft ook een ultrasoonbadje niet vanzelfsprekend een goed resultaat!
Het beste is dus om toch sproeiers e.d. zoveel mogelijk te demonteren.
Zoals je er nu naar kijkt is; trial-and-error prullen tot hij het doet,
Je kan ook andersom denken en dat ding gewoon helemaal zuiver maken zo goed als je kan dan heb je de grootste kans dat hij het doet en niet binnen de kortste keren weer een ander probleem geeft .... ;)
 
Wat ik deed was de carb helemaal uit elkaar halen en de sproeiers schoonmaken met een sproeier ruimer setje,
daar na de kanaaltjes controleren met perslucht,dan weet je of er lucht doorheen kan,en verstopte kanaaltjes met een dun ijzerdraadje doorprikken.
Ik heb nog nooit een Ultrasoonreiniger nodig gehad,die had je vroeger ook niet.:)
Mocht je wel een reiniger willen,
 
Klopt klopt klopt, inmiddels heb ik alle sproeiers wel gehad.
En dus gisteren het kanaal schoongemaakt van de gashendel bediende vlinderklep, stom... maar vergeten. (de vacuum bediende is weer 100% open)
Idd met perslucht na doorgeblazen, zag dat er bij de verstuiver/mengsel buis of hoe dat messing dingetje heet (net achter de vlinderklep) Dat daar daar de ontvetter ook weer uit kwam. Vandaar ook de goede hoop dat het weer goed was.
Maar dat is een vrij lang kanaal die de bocht omgaat, dus kan niks zien of het daar ook schoon is.
Blijkbaar niet genoeg, en de wat dikkere benzine (zit een beetje olie in) drukte de laatste pruttel dicht, althands dat denk ik.
Wel is het mij opgevallen dat deze oude olie zooi zich makkelijker laat verwijderen als het een beetje warm is. En tja, beetje ultrasoon apparraat doet dat.
De carb van de eerste wankel is wel door zon bad geweest, eerste start lopen. ;)

Thanks heb die van hbm gezien, maar de carb heeft toch een beste afmeting, wat in dat mandje moet passen.
Dus kijk rustig eens rond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan