T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Wat ik deed was de carb helemaal uit elkaar halen en de sproeiers schoonmaken met een sproeier ruimer setje,
daar na de kanaaltjes controleren met perslucht,dan weet je of er lucht doorheen kan,en verstopte kanaaltjes met een dun ijzerdraadje doorprikken.
Ik heb nog nooit een Ultrasoonreiniger nodig gehad,die had je vroeger ook niet.:)
Yep, same here!!
Gebruik vaak ook een knopspeld of naald om kleine sproeiertjes door te prikken of na te lopen...
 
Mijn ervaring is dat chemicalien niet echt helpen en het probleem maar gedeeltelijk oplossen.
Goed spoelen, en daarna alles doormaken met een naald/ruimer/ rager en dan doorblazen met perslucht.
Groet
Sebas
 
Heeft de motor eigelijk wel voldoende compressie,met een te lage compressie zal hij ook niet al te gewillig starten.
 
Heb geen goede compressie meter om het te kunnen meten. Dat werkt iets anders dan bij een zuigermotor.
Maar voor mijn gevoel, (kickstarter) heeft de motor prima compressie op alle 3 de punten.
Voel weinig verschil met Rodnie.
Maar goed, das geen wetenschap. 😉
 
Nou RG-Gamma,
Heb eens een normale compressie meter aangesloten.
Dit geeft enkel een indicatie of er compressie is.
Weet zo ff niet wat de RE5 moet hebben.
Maar tegen de 8 bar lijkt me nog niet slecht 😉

 
Klopt klopt klopt, inmiddels heb ik alle sproeiers wel gehad.
En dus gisteren het kanaal schoongemaakt van de gashendel bediende vlinderklep, stom... maar vergeten. (de vacuum bediende is weer 100% open)
Idd met perslucht na doorgeblazen, zag dat er bij de verstuiver/mengsel buis of hoe dat messing dingetje heet (net achter de vlinderklep) Dat daar daar de ontvetter ook weer uit kwam. Vandaar ook de goede hoop dat het weer goed was.
Maar dat is een vrij lang kanaal die de bocht omgaat, dus kan niks zien of het daar ook schoon is.
Blijkbaar niet genoeg, en de wat dikkere benzine (zit een beetje olie in) drukte de laatste pruttel dicht, althands dat denk ik.
Wel is het mij opgevallen dat deze oude olie zooi zich makkelijker laat verwijderen als het een beetje warm is. En tja, beetje ultrasoon apparraat doet dat.
De carb van de eerste wankel is wel door zon bad geweest, eerste start lopen. ;)

Thanks heb die van hbm gezien, maar de carb heeft toch een beste afmeting, wat in dat mandje moet passen.
Dus kijk rustig eens rond.
Nou de grootste van HBM past de complete motor wel in :Y
240 liter daar kan je zelf ook nog in badderen:+
https://www.hbm-machines.com/produc...b/hbm-industrile-240-liter-ultrasoon-reinigerJe kan ook op Aliexpress kijken,die zijn heel wat goedkoper.
https://nl.aliexpress.com/item/30L-...?spm=a2g0o.productlist.0.0.32c7249fK8Pmrc&s=p
 
Laatst bewerkt:
Nou de grootste van HBM past de complete motor wel in :Y
240 liter daar kan je zelf ook nog in badderen:+
https://www.hbm-machines.com/produc...b/hbm-industrile-240-liter-ultrasoon-reinigerJe kan ook op Aliexpress kijken,die zijn heel wat goedkoper.
https://nl.aliexpress.com/item/30L-...?spm=a2g0o.productlist.0.0.32c7249fK8Pmrc&s=p

Vet! Beter gezegd, ontvetter! Daar moet ik met me lichaam niet in gaan liggen!
Straks word ik ook zon mager victoria secret model 😜
Heeft dat ding ook een koel functie, das wel lekker bij erg warm weer 🤣
 
Al aardig wat spullen via Ali besteld, tot nu toe steeds goed gegaan.
Ja hoor ome Ali heeft prima spul. Mits je de tijd neemt om de advertentie te lezen, i.p.v. plaatjes kijken 😉

Btw vergeet de site/app dat wish heet.
Dat is echt het afvoerputje van ome Ali 😉
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag in een museum met oude auto's. Ik zag een oude auto staan, en moest meteen aan dit topic denken.
Bijgevoegd enkele foto's ter vermaak.
 

Bijlagen

  • 20190826_165917.jpg
    20190826_165917.jpg
    180,4 KB · Weergaven: 14
  • 20190826_165950.jpg
    20190826_165950.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 18
  • 20190826_165909.jpg
    20190826_165909.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 15
In ditzelfde museum kwam ik ook nog een motorfiets tegen met een wankel motor. Als we de tekst mogen geloven is het de eerste motor fiets met een wankelmotor
 

Bijlagen

  • 20190826_165458.jpg
    20190826_165458.jpg
    168,1 KB · Weergaven: 30
  • 20190826_165512.jpg
    20190826_165512.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 23
  • 20190826_165548.jpg
    20190826_165548.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 22
  • 20190826_165537.jpg
    20190826_165537.jpg
    125,2 KB · Weergaven: 25
Ik was vandaag in een museum met oude auto's. Ik zag een oude auto staan, en moest meteen aan dit topic denken.
Bijgevoegd enkele foto's ter vermaak.
Wat gaaf! :t:t:t

In ditzelfde museum kwam ik ook nog een motorfiets tegen met een wankel motor. Als we de tekst mogen geloven is het de eerste motor fiets met een wankelmotor

Mooi! Welk museum was dat?
Ben in de vakantie ook nog bij een museum in D-land geweest. Technik museum Sinsheim
Heel veel mooi spul gezien, en maar 2 wankels... Idd de Hercules W2000 en een NSU RO80.en 2 opengewerkte motoren, 1 NSU enkele rotor en natuurlijk zon Mazda 13b. Wat ook bij de foto's van jouw staat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan