T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Ja vroeger was er niks georganiseerd,men wist wanneer de tijd daar was en ging gewoon met vrienden door het dorp
knallen zonder uitlaat,en in plaats dat de politie meewerkte was het de kunst die te ontwijken. })
Later werd het bij ons verboden,maar daar trok men zich niets van aan.
 
Eerlijk is eerlijk, ben niet dagelijks te vinden hier.
Maar om toch het topic wat in leven te houden...
Nog ff wachten en vakansiee.
Ja jammer voor mij, voorlopig dus nog niet naar Noorwegen met de motor.
Dus hopelijk straks tijd voor de wankels :Y
Dus bij deze ff een paar foto's.
20200522_195526.jpg

20200522_195657.jpg

Dorita staat er natuurlijk ook.
Mooi tussen het allergaartje.
Benefiets' (op de achtergrond, werkpaard zogenaamd zijspan) en de uiterst milieu vriendelijke rijtuig. Tuig ja! :P
 
Leuke update hoor Rob,maar hoe KAN je dat zadel op die mooie soes laten zitten.B|
ik zeg, eraf en ritueel de fik erin! 🔥🔥
 
Leuke update hoor Rob,maar hoe KAN je dat zadel op die mooie soes laten zitten.B|
ik zeg, eraf en ritueel de fik erin! 🔥🔥
Geef je GROOT gelijk! Lelijk ding!
Heb een zadelpan met schuim liggen van een orginele RE5. Bijna nieuw!
Moet wel overnieuw bekleed worden. Tot die tijd blijft dit lelijke orginele zadel erop totdat ik een kenteken bij haar heb. En probeer ik deze wel te verkopen. Maar misschien ook niet. Dit is een goede zadelpan, dus daar kan ook wat anders op gemaakt worden ;) Toch zuinig zijn op de onderdelen.
Worden voor veel te dure prijzen aangeboden... 😳😕
 
Eerlijk is eerlijk, ben niet dagelijks te vinden hier.
Maar om toch het topic wat in leven te houden...
Nog ff wachten en vakansiee.
Ja jammer voor mij, voorlopig dus nog niet naar Noorwegen met de motor.
Dus hopelijk straks tijd voor de wankels :Y
Dus bij deze ff een paar foto's.
Bekijk bijlage 1503556
Bekijk bijlage 1503557
Dorita staat er natuurlijk ook.
Mooi tussen het allergaartje.
Benefiets' (op de achtergrond, werkpaard zogenaamd zijspan) en de uiterst milieu vriendelijke rijtuig. Tuig ja! :P
Tja een Tesla zo te zien?dus je ben nu CO2 neutraal bezig met de wankels ;)
 
Geef je GROOT gelijk! Lelijk ding!
Heb een zadelpan met schuim liggen van een orginele RE5. Bijna nieuw!
Moet wel overnieuw bekleed worden. Tot die tijd blijft dit lelijke orginele zadel erop totdat ik een kenteken bij haar heb. En probeer ik deze wel te verkopen. Maar misschien ook niet. Dit is een goede zadelpan, dus daar kan ook wat anders op gemaakt worden ;) Toch zuinig zijn op de onderdelen.
Worden voor veel te dure prijzen aangeboden... 😳😕
Is meer een chopper zadel.:Y
Waar is de goede oude tijd gebleven toen je nog wankels en 2 takten kon kopen voor een
appel en een ei,omdat niemand ze wou😭
 
Tja een Tesla zo te zien?dus je ben nu CO2 neutraal bezig met de wankels ;)
Idd zon opgevoerde golfkar.
En nee niks co2 neutraal. Laad dat ding op op het werk op. Jawel uit de kluiten gewassen vliegtuigmotoren hoort bij mijn werk.
Dus gas gestookt is die elektrobak.
En dat is dus ook mijn werk. Groot onderhoud aan energie centrales 😉
Ben en blijf een petrolhead! Maar zon opgevoerde telefoon rijd wel erg prima 😉
Eens gebruik gemaakt van de regelingen die er waren 😉
 
Idd zon opgevoerde golfkar.
En nee niks co2 neutraal. Laad dat ding op op het werk op. Jawel uit de kluiten gewassen vliegtuigmotoren hoort bij mijn werk.
Dus gas gestookt is die elektrobak.
En dat is dus ook mijn werk. Groot onderhoud aan energie centrales 😉
Ben en blijf een petrolhead! Maar zon opgevoerde telefoon rijd wel erg prima 😉
Eens gebruik gemaakt van de regelingen die er waren 😉
Aha turbines dus,vandaar de liefde voor wankels🥰,als het maar roteert
icon2_confused.gif
;)
 
Reed ik vandaag een toeristisch rondje richting Waspik ,en wat kom ik tegen onderweg,een oranje RE5 met zijspan,
normaal zijn ze al zeer zeldzaam,maar met een zijspan ben ik ze nog niet tegengekomen,had er overigens flink de vaart in,
je kon de wankel goed horen werken.:9~
 
Ik kwam twee weken terug een waanzinnig mooi gerestaureerd exemplaar met zijspan tegen, aangepast voor een rijder met beperkte beenfunktie:

y4mR1d_wTW8sgYZk6Ipkf3bpVAm12ZjyOf_0Jhsxn_JTz3M-2N1KNVTTjppxUG9OG9YRZhKJ_Qosa7JBKq4Fowuqk0lYnHApQHEfuXjo6UGVFg7adNjykyIYV54pP4TUB3ILgPxvo10PWWvzgEcj04nhxzuLeLrq-Eu4fd0nFz9Yw0wJtCpjAcjbydJO3LQouqabuoEmAgHoAfyQOSCrkgMmw


y4mP974U1yGZVeMO4o3m3Y3khlt35_scHvHR6ZRVXfi8mna4H6H6KTA8CbLEHmdEv7ZLHgCyzYuTsbEhNGYNRzXfvIOMJqu96BzUS2WKxnNWSUxk2ftfV9hdWYfTRTNce4w7KDmU0E3chBmZiaSbEN3UlE4wOff0EIGVp4FLp74O1Hob-uJYy1DjLZkWAKpJtcLVoouaUHsya4rbGae0byMdg


y4mKTM3SD_HQDC40SMJvfX5XXt6bY9LiUG_6Bb_Ve7L1idm4BUnP4tMjgUeES1N87qjegZvHOIy7bV4EaMZCBYtm0Uq5niVNg4yD2KpyAEjReBurkp8WuDli-ubGcERzAupEbFFZK0u-XnTuT7m--3De2lJOMat_kHyDAT_1TQbf4ObjqMGGbEkVDRAvJSWnIVPDszBB1kM1zuewacoe_Op2g


y4mynecVQhoYTxqDgFpNSQhXqPPrZU5kOHanpSRPWYEW-uFZ9kxKHctlFM0L28BP5jEYhmYQ3zS57qRalSJfDPC1w4L11lJ79cw15zoSyzeFNQElywxfQyo4n4E8Q9hUz1YftU241afrB76qxXKb9G_iMR-wvzNcgDlEfpLGiz8kJ2p-HAqphkisO-qSIrlgrFz6NC-PP5ZOVEGLDI5aCyCig


Het ding glimt zo hard dat je op de laatste foto de reflectie het spatbord ornament van mijn zijspan op de tank ziet.
Was het deze?
 
Naar mijn idee was hij meer oranje,maar ging allemaal nogal snel en zoveel zullen er niet zijn ,dus zou kunnen,er zat wel
ook een windscherm op.
 
Reed ik vandaag een toeristisch rondje richting Waspik ,en wat kom ik tegen onderweg,een oranje RE5 met zijspan,
normaal zijn ze al zeer zeldzaam,maar met een zijspan ben ik ze nog niet tegengekomen,had er overigens flink de vaart in,
je kon de wankel goed horen werken.:9~
Dat zou maarzo Peet kunnen zijn.
Idd bovenstaande foto.
Wel mooi! 1 in het wild gespot 👍👌
 
Dat zou maarzo Peet kunnen zijn.
Idd bovenstaande foto.
Wel mooi! 1 in het wild gespot 👍👌
Ja en dat was al zo,n 100jaar geleden dat ik er 1 rijdend in het wild gezien heb.:Y
Ik herkende hem in eerste instantie aan het aparte geluid,toen zag ik die grote radiateur en wist genoeg,een echte in het wild rijdende wankel😍,
is net zo opwindend als een Tasmaanse tijger spotten:+
Verder eigenlijk weinig wankels in levende lijve zien rijden,wel de Norton F1,maar buiten nu 2 Re,s niet,wenslijstje is ooit nog
eens een van Veen in het wild te zien en/of een Hercules wankel,maar zal wel een wens blijven,wel ooit op de RAI een nieuwe van Veen gezien,
toen was hij net uit.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dat was al zo,n 100jaar geleden dat ik er 1 rijdend in het wild gezien heb.:Y
Ik herkende hem in eerste instantie aan het aparte geluid,toen zag ik die grote radiateur en wist genoeg,een echte in het wild rijdende wankel😍,
is net zo opwindend als een Tasmaanse tijger spotten:+
Verder eigenlijk weinig wankels in levende lijve zien rijden,wel de Norton F1,maar buiten nu 2 Re,s niet,wenslijstje is ooit nog
eens een van Veen in het wild te zien en/of een Hercules wankel,maar zal wel een wens blijven,wel ooit op de RAI een nieuwe van Veen gezien,
toen was hij net uit.
Me2! Enkel de van Veen en Hercules in het echt gezien. Nooit gehoord, laat staan rijdend 😉
Volgend jaar naar exotentreffen.
Wellicht staat er wat. RE5en zowiezo.
(Neen zelf nog nooit geweest, staat op het: "Moet ik eens heen" lijstje)
 
Mag ik een klein beetje opscheppen? Toen ik voor het eerst naar de TT van Assen ging, werd ik achterop meegenomen op een Van Veen. Dat was in 1986. Wat me van die rit van 450 km op een zaterdag het meeste bijgebleven zijn: de tussenacceleratie, veel mensen kijken naar die motor alsof we van Mars kwamen, mijn AGV helm die steeds wilde opstijgen bij 200 gemiddeld en het feit dat de bestuurder vier keer moest tanken. Ach, zei hij. Dat ding zuipt toch. Kan je beter hard rijden, dan heb je er nog wat voor terug.
 
Mag ik een klein beetje opscheppen? Toen ik voor het eerst naar de TT van Assen ging, werd ik achterop meegenomen op een Van Veen. Dat was in 1986. Wat me van die rit van 450 km op een zaterdag het meeste bijgebleven zijn: de tussenacceleratie, veel mensen kijken naar die motor alsof we van Mars kwamen, mijn AGV helm die steeds wilde opstijgen bij 200 gemiddeld en het feit dat de bestuurder vier keer moest tanken. Ach, zei hij. Dat ding zuipt toch. Kan je beter hard rijden, dan heb je er nog wat voor terug.
Ja hij ging door voor 1000cc ,maar vergeleken met een gewone 4 takt moet ja dat verdubbelen,was dus eigenlijk een 2.0L.
 
Mag ik een klein beetje opscheppen? Toen ik voor het eerst naar de TT van Assen ging, werd ik achterop meegenomen op een Van Veen. Dat was in 1986. Wat me van die rit van 450 km op een zaterdag het meeste bijgebleven zijn: de tussenacceleratie, veel mensen kijken naar die motor alsof we van Mars kwamen, mijn AGV helm die steeds wilde opstijgen bij 200 gemiddeld en het feit dat de bestuurder vier keer moest tanken. Ach, zei hij. Dat ding zuipt toch. Kan je beter hard rijden, dan heb je er nog wat voor terug.
Mooi verhaal Kees!
 
Terug
Bovenaan Onderaan