Met aanhanger op pad..waar parkeren?

Voor ritten op asfalt ben ik tot nu toe altijd gewoon op de motor naar de bestemming gereden.
Voor offroad ritten met mijn motor op offroad banden die ik niet kapot wil rijden op asfalt, gebruik ik mijn motolug.
Die vouw ik op plaats van bestemming even op en leg ik achterin de auto.
 
Goeie vraag van TS. Als ik met mijn enduro de TET in de Pyreneeën wil rijden, dan lijkt het me handig om hem op een aanhangertje te zetten en in 1 dag 1423 km naar Céret over de Autoroute du Soleil te rijden.
Op mijn enduro is dat stuk snelweg geen doen. Sowieso moet ik dan ter hoogte van Montpellier olie verversen.
Maar wie ga je in Céret lastigvallen met een auto voor de deur?
 
Ik ga regelmatig met de aanhanger op pad om een rondje te maken in de Eifel. Ik kijk gewoon op Google maps. Duitsland is dan wel vervelend dat je geen streetview hebt maar dan zet je hem op satelliet en dan kun je ook wel zien of je hem kwijt kunt. Bij een kerk of zo is altijd wel een plek of een braakliggend terrein. Ik ga alleen maar doordeweeks die kant op dus dan kan het ook bij een café of restaurant. Je doet daar een drankje of een hapje lult wat met de eigenaar en is altijd wel ok.

Als ik ver weg ga maak ik vooraf afspraken met de eigenaar van het hotel waar ik slaap op de eerste en laatse nacht.

Voor @freon hier een voorbeeld van streetview voor jouw locatie.

Het is dus allemaal niet zo lastig.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220226-171635_Maps.jpg
    Screenshot_20220226-171635_Maps.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
De Z900 gaat tegenwoordig ook op de aanhanger mee. Ik sta meestal op campings en daar is het vaak geen probleem om de aanhanger te parkeren. Lijkt me dat je in het voor- en naseizoen je auto en aanhanger een weekje zou kunnen laten staan daar. Wellicht kun je aan de uitbater van hotel/B&B/camping vragen of je ergens een auto+aanhanger kwijt kan. Bij de zg. motorhotels etc. kan het vrijwel altijd, vaak genoeg gezien.
 
Goeie vraag van TS. Als ik met mijn enduro de TET in de Pyreneeën wil rijden, dan lijkt het me handig om hem op een aanhangertje te zetten en in 1 dag 1423 km naar Céret over de Autoroute du Soleil te rijden.
Op mijn enduro is dat stuk snelweg geen doen. Sowieso moet ik dan ter hoogte van Montpellier olie verversen.
Maar wie ga je in Céret lastigvallen met een auto voor de deur?
Naar de Pyreneeën is dan ook wel iets anders dan een kut-stukkie naar de Eiffel!
Eerder gemeld plaatsje Brand ligt 15km vanaf Vaals. En dáár begint de Eiffel!

Ik was jaren op een camping in Argelès-Plage. (Perpignan)
Die hebben vlak voor de camping een P-plaats voor bezoekers, maar ook voor wachtenden als camping (nog) vol is.
Daar zou ik de aanhanger zonder zorg parkeren. Vlgs mij is er bij veel campings dezelfde situatie????
 
motolug is dan geweldig, binnen enkele minuten uit elkaar en in de kofferbak, zo heb ik de auto eens een week op een parkeerplaats in de panne gezet en een week met de motor via duinkerke-dover door england. echt een aanrader
 
Terug
Bovenaan Onderaan