Met autorijbewijs motorrijden, waar?

Motochick

Rookie
10 okt 2004
26
0
Amsterdam
Zijn er landen in Europa waar je met je autorijbewijs mag motorrijden? Van de zomer rijden mijn vriend en ik naar Spanje (hij rijdt - ik achterop), het lijkt me wel zo leuk om een keertje zelf te rijden, maar helaas heb ik geen geld voor lessen.

Ik meen gehoord te hebben dat het mag in Belgie, maar of dat waar is?
 
Schijnt alleen te kunnen als je Belg bent en dan slechts tot 125 cc.
Maar zoek even met search op het forum en je vindt er hele discussies over.
Succes.
 
Op een trike...... mag je wel met je B'tje rijden. Ook in NL.

full
 
Legaal is het niet, maar volgens mij kun je op een eiland als Kreta rustig een motor meekrijgen als je er om vraagt. Hekel puntje is wel dat de verzekering niks dekt als er iets mis gaat. Kortom, je kunt dan net zo goed in Nederland op de motor van je vriend een rondje rijden...
 
Geen geld ervoor :? voor 34 euro les je al een uurtje.. En een fiets huren én daarbij ook nog nog eens alle risico's lopen (onverzekerd) lijkt me niet verstandig/goedkoper.

Komop pak je blokfluit en ga bij de AH muziek maken, kun je zo lessen :)
 
SUERDOM IDEE. Motorrijden is iets wat je moet leren en dat doe je niet zomaar even. Trouwens op Kreta krijg je ook niet zomaar een motor mee, dat zijn indianenverhalen.
 
In Ivoorkust of Nepal zal het niet echt een probleem zijn. Motorrijden moet je gewoon leren door te lessen en examens te doen, zelfs daarna is het alleen maar leren.
 
In veel Zuid Europeese landen krijg je vaak wel een motor mee met je autorijbewijs. Alleen is het zo dat de verzekering niks dekt als er wat gebeurt.

Dus verstandig is het niet :N
 
Leren rijden kun je alleen als veel kilometers maakt, dus eerst zul je moeten lessen en dan pas proberen alleen te rijden.

Veel jongelui rijden zich dood door te denken dat het allemaal wel kan, eerst een 100k rijden en dan kun je zeggen dat je het kan anders zijn de gevolgen voor jezelf.

Ik denk dus in dat als je dit wil doen gewoon je vriend een motor laten huren in doodstil of een andere angstaanjagende plaats en jij kan rijden, SUCCES!! :N
 
Gemiddeld heb je tegenwoordig 25 lessen nodig voor je rijbewijs.(sommigen iets minder, velen heel veel meer. En jij wilt zonder enige ervaring de weg op??????. Ben je niet goed wijs of zo?? En dan zeker ook eerst een paar lekkere glaasje wijn om je moed in te drinken!! stomme %#*&%#!!!!

( ja sorry hoor, maar word hier zo ontzettend kwaad om)
 
Geen geld ervoor :? voor 34 euro les je al een uurtje.. En een fiets huren én daarbij ook nog nog eens alle risico's lopen (onverzekerd) lijkt me niet verstandig/goedkoper.

Komop pak je blokfluit en ga bij de AH muziek maken, kun je zo lessen :)

Hallo! 1 les is 34 euro ja, maar ik zal wel meer dan 1 les nodig hebben, plus daarna nog 2 examens, dat kan ik echt niet betalen.

@enig-ma: Ik vraag niet of het verstandig is, ik vraag waar het mag. Dus graag een beetje on-topic blijven als je wilt. Geldt ook voor de rest van de moraalridders.
 
Laatst bewerkt:
Hallo! 1 les is 34 euro ja, maar ik zal wel meer dan 1 les nodig hebben, plus daarna nog 2 examens, dat kan ik echt niet betalen.

@enig-ma: Ik vraag niet of het verstandig is, ik vraag waar het mag. Dus graag een beetje on-topic blijven als je wilt. Geldt ook voor de rest van de moraalridders.
Lol, grote mond, kleine hersenen?

Het is ronduit onverantwoord als je niet kan motorrijden zoals jij!
Punt :)
 
Geldt ook voor de rest van de moraalridders.
Ti's gewoon een dom idee, wees blij dat er MF-ers zijn die je voor eea willen behoeden. Ga anders met je vriend oefenen op een industrieterrein.....BTW enig idee wat Europa tegenwoordig inhoud? ze proberen eenheid te scheppen dus je vraag is zowiezo al een beetje vreemd.
 
SUERDOM IDEE. Motorrijden is iets wat je moet leren en dat doe je niet zomaar even. Trouwens op Kreta krijg je ook niet zomaar een motor mee, dat zijn indianenverhalen.


nee hoor, ik heb daar ook 2 jaar achter elkaar een motor gehuurd zonder rijbewijs, dus dat zijn geen indianenverhalen.
mssr alle risico's zijn inderdaad voor jezelf. en ze moeten je ook niet aanhouden.
 
Hallo! 1 les is 34 euro ja, maar ik zal wel meer dan 1 les nodig hebben, plus daarna nog 2 examens, dat kan ik echt niet betalen.

@enig-ma: Ik vraag niet of het verstandig is, ik vraag waar het mag. Dus graag een beetje on-topic blijven als je wilt. Geldt ook voor de rest van de moraalridders.


als je het geld niet hebt om te lessen lijkt het me niet verstandig om het risico te nemen onverzekerd en onkundig te gaan rijden.

zelfs als je wel verzekerd zou zijn.... motorrijden kun je niet en je bent zo je eigen risico kwijt. zou dat geld toch echt liever aan lessen uitgeven.


maar goed, negeer dit maar, je wil immers geen advies
 
Hallo! 1 les is 34 euro ja, maar ik zal wel meer dan 1 les nodig hebben, plus daarna nog 2 examens, dat kan ik echt niet betalen.

@enig-ma: Ik vraag niet of het verstandig is, ik vraag waar het mag. Dus graag een beetje on-topic blijven als je wilt. Geldt ook voor de rest van de moraalridders.

dat is dan een typisch geval van jammer dan. Maar als je een kind kapot rijd omdat je per ongeluk een dot gas geeft, komt je dat nog veel duurder te staan. ( of boeit dat niet???

Je vraagt of het mag....je zou het niet eens moeten WILLEN !!!!!!!
 
Is toch helemaal niet aan de orde.. :?
Hoezo? Als jij rondrijdt zonder dat je een rijbewijs hebt, ben jij niet verzekerd hoor.. dat bedoelt 'ie denk ik :)
nee hoor, ik heb daar ook 2 jaar achter elkaar een motor gehuurd zonder rijbewijs, dus dat zijn geen indianenverhalen.
mssr alle risico's zijn inderdaad voor jezelf. en ze moeten je ook niet aanhouden.
Misschien is het allemaal goed gegaan, maar ik geloof dus níet dat jij echt kon motorrijden. Je kreeg hem de bocht om misschien, zonder schade ook nog. Maar verantwoord? Nee, echt niet. Als jij iemand op zn muil rijdt, mag jij je hele leven op bijstandniveau leven, en de rest van je loon lappen aan die persoon.. en dat dekt waarschijnlijk de kosten nog maar voor een klein deel.
Het klonk haast alsof je het goed praatte :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan