Met Benelli naar Luxemburg!

Johannes Stoffels

Die hard MF'er
16 dec 2018
309
245
Nog een klein weekje en dan is het zover, ik vertrek volgende week donderdagochtend vroeg vanuit Amersfoort naar Beaufort in Luxemburg! :)

Naast de motorvakanties met mijn vriendin dit jaar in Nederland, wilde ik toch ook even lekker alleen op pad en dus ga ik een lang weekend kamperen in Beaufort, Luxemburg. Ik zal de eerste dag grotendeels binnendoor slingerend, naar Luxemburg rijden en daar mijn (Decathlon) kamp opslaan op de plaatselijke camping. De volgende dag heb ik een mooie rondrit gepland met heel veel bochten naar La Roche-en-Ardenne. Daarmee kan ik gelijk een stukje van de Ardennen meenemen! Zaterdag ga ik vanuit Beaufort richting Heimbach in de Eiffel zodat de braatworst ook niet wordt overgeslagen :) Als ik zondagochtend dan nog een mooie, kleine rondrit naar Mompach in Luxemburg heb gemaakt, rijd ik binnendoor terug naar Luik om vervolgens via de snelweg weer huiswaarts te gaan :)

Ik zal hier wel wat foto's en een verslagje plaatsen ter inspiratie. Als iemand nog goede tips heeft in die omgeving, laat het me dan vooral weten!

Groeten,

Johannes
 
ik zeg dit is een goede keuze lux b en de arden 👍 maar heimbach en braatwurst ...pffff..vergeet niet je mondkapje
het hele gebied is rustig met verkeer en perfekte wegen wij zijn er vaak te vinden (let op de nieuwe flitspalen)
 
Dag 1: van Amersfoort naar Beaufort (LUX)

Vanochtend om zeven uur uit Amersfoort vertrokken en ik moet zeggen, met twee volle zijkoffers (10 kilo per stuk), een topkoffer die volzat en nog een grote tas met tent etc. merkte ik dat gewicht toch best wel even in het begin. Ik had zelfs het idee dat het voorwiel spontaan omhoog zou gaan haha! Vervolgens over de snelweg naar Eindhoven gekacheld en daar een kleine koffiestop gehad. Vervolgens binnendoor via Weert, Stramproy en Maaseik slingerend door Duitsland, weer Nederland en België richting Luxemburg gereden. Gaandeweg viel het gewicht van de motor me niet meer op en kon ik juist heerlijk sturen en gingen de bochten vanzelf. Wat me opviel aan de staat van het asfalt was dat er zoveel verschillende stukken in zaten (soms nieuw, glad en breed en sommige stukken met gaten, kuilen en groeven). Hij ging er alsnog prima doorheen en de Metzelers geven prima vertrouwen! Het vermogen bij deze motor is voor veel mensen een heikel punt: ik ben deze zomer al twee keer met mijn vriendin een week weggeweest inclusief volle koffers en dat gaat prima. Zo ook de heuvels vandaag, prima koppel en zolang je niet als Rossi de wegen wil bedwingen valt het mij allerzins mee! Ik ben ook absoluut geen snelheidsduivel en voor mij is het vermogen echt helemaal goed!

Ik kwam halverwege de middag aan in Beaufort met een graadje of 29, best warm dus! Tentje opgezet en na een douche goed opgeknapt! Deze camping is aan te raden, al is het hier nu wel echt verschrikkelijk druk en volgens mij is 99% van de mensen die hier staan Nederlands. Gelukkig sta ik zelf op een trekkersveldje waar je zelf je plek kan kiezen en dus niet zo hutjemutje op elkaar staat. Straks lekker koken en nu met een biertje voor de tent.

Hierbij nog drie fotootjes ter illustratie. De mooiere foto's zal ik morgen maken tijdens mijn trip richting de Ardennen!

Groeten,

Johannes
IMG_20200730_065201.jpg
IMG_20200730_153157.jpg
IMG-20200730-WA0002.jpeg
IMG_20200730_120420.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het weer volgen, altijd leuk de reis topics! Zelf ben ik slechts 1 keer in Luxemburg geweest met de motor op vakantie, maar dat was heeel lang geleden.
Wel heel mooi rijden daar. :)
Fijne vakantie!
 
kelere wat was het druk van de week in malmedie en door gereden naar luxb ben ik niet gewend dat het er zo druk is geworden
ben je al eens om het meer van esch sur surre gereden laatste stuk van het meer zijn ze aan de weg aant werken jammer genoeg
die kant van luxb vind ik best mooi te rijden met de moto
 
kelere wat was het druk van de week in malmedie en door gereden naar luxb ben ik niet gewend dat het er zo druk is geworden
ben je al eens om het meer van esch sur surre gereden laatste stuk van het meer zijn ze aan de weg aant werken jammer genoeg
die kant van luxb vind ik best mooi te rijden met de moto
Ik ben daar nog niet geweest, vandaag de Eiffel en morgen de Ardennen. Het verslag komt zo :)
 
Dag 2: van Beaufort (LUX) naar Heimbach (DLD)

Vanochtend om negen uur vertrokken met een afgeslankte motor (alleen topkoffer mee) om via zoveel mogelijk bochten uit te komen in ehhh... Heimbach, Eiffel. Vooraf had ik deze plaats gegoogled als centraal punt in de Eiffel. Dat klopte wel maar er was daadwerkelijk niks te doen in dat gehucht... De route zelf was echt helemaal fantastisch! Glooiende heuvels met mooie uitzichten, strak asfalt met prachtige en veelal overzichtelijke bochten, top dus! Het werd al vrij snel warm, warmer en tenslotte uitgesproken heet. Tegen de tijd dat ik rond half vier weer terugreed door onder andere Trier, gaf de meter daar 36 graden (!!) aan :) Gelukkig reed ik met een doorwaaijasje en had ik de hele dag meer dan genoeg water bij de hand! De Eiffel heeft me per motor absoluut verslaafd gemaakt en ik kijk nu op de camping met een lekker Jupilertje terug op weer een heerlijke dag!

Groeten,

Johannes
IMG_20200731_103421.jpg
IMG_20200731_095014.jpg
IMG_20200731_102642.jpg
 
Ik heb vandaag ook langs de Moezel gereden, en mijn boordthermometer gaf 39 graden aan... maar ik weet dat hij ongeveer 3 graden teveel aangeeft.
Trier kun je beter overslaan, tenzij je de Romeinse gebouwen wilt bekijken.
 
Ik heb vandaag ook langs de Moezel gereden, en mijn boordthermometer gaf 39 graden aan... maar ik weet dat hij ongeveer 3 graden teveel aangeeft.
Trier kun je beter overslaan, tenzij je de Romeinse gebouwen wilt bekijken.
Ik kwam er toevallig doorheen en vond het nu te warm om er een stadswandeling te doen ja! Ach, ben ik er in ieder geval geweest!

P.s. Hoeveelheid motoren onderweg viel mij heel erg mee, of tegen... Herkenbaar?
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er toevallig doorheen en vond het nu te warm om er een stadswandeling te doen ja! Ach, ben ik er in ieder geval geweest!

P.s. Hoeveelheid motoren onderweg viel mij heel erv mee, of tegen... Herkenbaar?
Bijna geen motoren gezien, ook weinig auto's.
Ik zit in een vakantiehuisje langs de Moezel. Ik ben met de motor, vrouw en kind met de auto. Elke dag even een stukje rijden.
 
Bijna geen motoren gezien, ook weinig auto's.
Ik zit in een vakantiehuisje langs de Moezel. Ik ben met de motor, vrouw en kind met de auto. Elke dag even een stukje rijden.
Groot gelijk! Mooie combi vakantie toch zo! Geniet ervan! Op wat voor motor rijd je?
 
Oeps.verkeerde topic 😁
Zo! Respect, heb je in ieder geval meer kilometers gemaakt dan ik vandaag! Navigatie TomTom Go met mijn Interphone headset werkt voor mij ook echt geweldig. Zeker op die slingerwegen fijn om vooraf de echte doordraaiers al te kunnen zien aankomen!
 
Zo! Respect, heb je in ieder geval meer kilometers gemaakt dan ik vandaag! Navigatie TomTom Go met mijn Interphone headset werkt voor mij ook echt geweldig. Zeker op die slingerwegen fijn om vooraf de echte doordraaiers al te kunnen zien aankomen!

Dat is inderdaad een voordeel!
Navi staat nu nog iets te " dicht " op mij waardoor het niet zo handig kijken is.
Moet ik nog aanpassen maar qua Navi is het echt perfect .
 
Dag 3: van Beaufort (LUX) naar La Roche-en-ardenne (BEL)

Na de prachtige dag van gister had ik na een relaxte avond met wat koude biertjes en een goed muziekje erbij vanochtend de wekker gezet om bijtijds op pad te gaan en een lange dag te gaan rijden. Toen ging de wekker. Toen regende het toch best wel hard! Gelukkig zou het om negen uur droog worden, dat verschoof en een lang verhaal kort: om half twaalf hield het hier op met regenen. Dus rustig aan gedaan en om twaalf uit weggereden. Her en der onder de bomen en bij de haarspeldbochten nog wat natte plekken maar verder heerlijk kunnen rijden. Toen reed ik België in en uiteraard moest uitgerekend ik daar weer een friterie tegenkomen (en was het ook lunchtijd). Daar maar dankbaar gebruik van gemaakt en dat was gelijk een goede bodem voor nog veel meer mooi stuurwerk. Prachtige uitzichten, over het algemeen prima asfalt en leuke kleine slaperige dorpjes. Toen ik in La Roche aankwam dacht ik dat ik bij een internationaal motortreffen was aangekomen. Het pleintje stond helemaal vol met de mooiste motoren! Lekker op het terras gezeten en wat mensen zitten kijken. Daarna via de kleinste wegen lekker teruggereden waarbij ik ook nog op een soort provinciale weg reed waar je dus 90 kan rijden en echt heerlijk de bocht in kan hangen van links naar rechts en weer terug :) Ik was rond half zes weer terug en zit nu met de zelfgekookte pasta Bolognese voor mijn tentje voor alweer het laatste avondje. Morgen heb ik mijn plannen iets aangepast en zal ik vanuit hier geheel binnendoor terugrijden. Al met al nog ruim vijf uur genieten zonder pauzes dus dan kan ik mijn dag daar ook wel mee vullen! Hieronder de laatste foto's van vandaag!

Groeten,

Johannes
IMG_20200801_120719.jpg
IMG_20200801_143311.jpg
IMG_20200801_143119.jpg
IMG_20200801_155451.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan