Met bepakte super sport GSX R1000 en tent vertrek ik alleen binnen 2 weken naar het zuiden Duitsland Oosterrijk Italie.

pvd2707

NavyPiet
7 jan 2019
57
37
Nijmegen
Facebook
Twitter
Wil aantal dagen op een plek staan en in omgeving toeren, dan verder trekken. mogelijk motor gp races bezoeken Brno, Spielberg, Misano?
Had lekke voorpoot en heb keerring vervangen, nog test rit maken. Vorige week nog met lekke demper naar Ostsee gereden en bij een paar motor vrienden gelogeerd.
Geen vaste plannen, ook een paar dagen zwemmen strand en zon. Natuur en kleine stadjes of dorpen hebben mijn voorkeur. Wil ook wel langs de gehele kust van Italië rijden.
Iemand die ook die richting opgaat wil ik graag mee samen rijden.
 

Bijlagen

  • 20190605_193041.jpg
    20190605_193041.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 33
  • 20190605_162957.jpg
    20190605_162957.jpg
    186,1 KB · Weergaven: 39
  • 20190604_143440.jpg
    20190604_143440.jpg
    245,3 KB · Weergaven: 38
  • 20190606_083207.jpg
    20190606_083207.jpg
    183,7 KB · Weergaven: 36
Weet je wel zeker dat je in de zomer een heel stuk langs de kust van Italië wilt rijden?
Afgelopen augustus reed ik van La Spezia langs de kust naar Menton. Afstand ca 250km, en dan ben ik ook nog stukjes door de bergen gereden.

Jazeker hartstikke leuk.
Maar na 10 badplaatsen met chaotisch verkeer, plots overstekende badgasten op slippertjes en veel stoplichten dan ben je er wel klaar mee.
In Menton rechtsaf de bergen in. Na 10km was het weer heerlijk STIL!!!

Als je door Italië wilt dan kan je beter in de Appenijnen blijven rijden. Super MOOI!!!
Paar jaar terug dwars door de Ital. bergen hele laars doorkruist. Pas bij Napels zag ik voor eerst de zee!
 
...
Maar na 10 badplaatsen met chaotisch verkeer, plots overstekende badgasten op slippertjes en veel stoplichten dan ben je er wel klaar mee.
...

Dank U beste man om de waarheid te zeggen. Wat je nodig hebt zijn rustige wegen waar je niet veel hoeft te stoppen. Mooie vergezichten en mooie bochten. Twee jaar geleden mocht ik in de zomer eens van Menton rijden tot voorbij Nice via de kust. Afschuwelijk verkeer. Volledig motorpak aan. 35 graden celcius. Motor van 105 graden tussen de benen terwijl je door de file heen moet. Ongeduldige idioten overal... Afschuwelijk gewoon. Steden dienen om 's avonds naar toe te gaan met vrienden om een feestje te bouwen en om lekker te eten. Niet om met een 1000cc in te rijden.
 
De bloemenriviera is best mooi.
Mooie kleurtjes van huizen en de bloemen natuurlijk.
Schilderachtig.
Maar is indd druk , pokkedruk en veelal snelheidsbeperkingen die de pret drukken.
Dan kan je beter na het seizoen gaan en zijn de temperaturen nog best goed.
Ik trek in sept door de Appenijnen , naar Brindisi.
Ben benieuwd.
 
De bloemenriviera is best mooi.
Mooie kleurtjes van huizen en de bloemen natuurlijk.

Ik trek in sept door de Appenijnen , naar Brindisi.

Helemaal gelijk!
Bloemenriviera prachtig. Zelfs in hoogseizoen zijn er nog wel enkele mooie stukken tussen de stadjes in.
Maar de badplaatsen zelf is veelal crime vanwege de drukte.

Jij wilt door de Appenijnen. Dat is idd een veel betere optie!
Toch ga je uiteindelijk naar Brindisi. Vanaf Foggia is het al een stuk minder mooi in die kuststreek.
Ja, ik heb ze allemaal gedaan. Bari, Brindisi, Otranto is allemaal een beetje Mwah!
Puglia heeft niet zo'n enerverend landschap. Veel olijfbomen, licht heuvelachtig, maar verder aardig kaal.
Highlights in Puglia zijn natuurlijk wel de Trulli-huisjes rondom Alberobello. Ook Lecce is zeker nog wel mooi. Tarranto: WEGBLIJVEN daar!

De Thyrreense kant is vele malen mooier!
Ik denk aan Napels, Sorrento, Amalfi, Maratea, Vibo Valentina met Tropea en de Aspromonte-bergen.
Tot aan Sicilië blijft het overal mooi!

Doe er je voordeel mee!
 
Ff mijn route nagekeken.
Tarranto kom ik niet.
Wel in Foggia , vanaf daar volg ik de kust om dan tenslotte in te schepen in Brindisi.
Dit is mijn route .
Italië.PNG
 
Weet je wel zeker dat je in de zomer een heel stuk langs de kust van Italië wilt rijden?
Afgelopen augustus reed ik van La Spezia langs de kust naar Menton. Afstand ca 250km, en dan ben ik ook nog stukjes door de bergen gereden.

Jazeker hartstikke leuk.
Maar na 10 badplaatsen met chaotisch verkeer, plots overstekende badgasten op slippertjes en veel stoplichten dan ben je er wel klaar mee.
In Menton rechtsaf de bergen in. Na 10km was het weer heerlijk STIL!!!

Als je door Italië wilt dan kan je beter in de Appenijnen blijven rijden. Super MOOI!!!
Paar jaar terug dwars door de Ital. bergen hele laars doorkruist. Pas bij Napels zag ik voor eerst de zee!
Klopt wat je zegt. Heb in 2018 in Ventimiglia 2 dagen in een hotel gezeten. tripje in de buurt via Menton naar Monaco. Mooie omgeving maar niet leuk rijden. Wandeling rond de haven in Monaco. Ik geniet ook meer van natuur en kleine dorpjes.
bij de Italiaanse en Franse grens.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan