Met de bouw v/e T500 caferacer de winter door..

Idd! Die steppies zijn technisch gezien een stap terug. Rare jongens, die Japanners! :+

Mbt de zuigers:
Is op de foto slecht te zien, maar er staat enkel een pijl en 0,5 op. Zijn dus eerste overmaat..... :Y
 
Laatst bewerkt:
Je linker zuiger zal toch echt andersom moeten zitten, kijk even waar de zuigerveer slotjes zitten, nu waarschijnlijk aan de voorkant in de uitlaat, ze moeten aan de inlaat kant zitten.
Niets te zien boven de uitlaatpoort ? Schijnbaar loopt ie hiermee niet stuk , heb zelf een cilinder liggen waarbij ze hetzelfde gedaan hadden, deze heeft een flinke inkeping aan de bovenkant van de uitlaat poort gekregen, helemaal uitgeslagen door de zuigerveren . ( sterk spul, suzuki zuigerveren :Y )
De zuigerveetjes zullen dan ook behoorlijk gaan klapperen, valt me op dat je linker zuiger ook behoorlijk zwart is aan de uitlaatkant :?


De stepjes zitten op de achterbrug of aan de achterste bout van de uitlaatophanging. ( De plek Waar die "deuk" boven in de pijp zit ;) )
 
Laatst bewerkt:
nog geintreseerd :?
full


stuur me maar een meeltje O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nav het verkeerd omstaande pijtje nog eens goed gekeken in de linker cilinder.....

En daar is niets verontrustends te zien! *O*

Das fijn, maar snappen doe ik het nog steeds niet. :N

We gaan iig de petten van de blauwe 73-er nog ff lichten om te zien of daar nog standaard zuigers in zitten. Want in dat geval..... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nav het verkeerd omstaande pijtje nog eens goed gekeken in de linker cilinder.....

En daar is niets verontrustends te zien! *O*

Das fijn, maar snappen doe ik het nog steeds niet. :N

We gaan iig de petten van de blauwe 73-er nog ff lichten om te zien of daar nog standaard zuigers in zitten. Want in dat geval..... :Y

Das inderdaad fijn, maar waar ik nou wel erg benieuwd naar ben is of de zuigerveer slotjes bij deze zuiger nou aan de uitlaatkant of aan de inlaatkant zitten :? ik denk toch aan de voorkant en das nie goe :N
 
Laatst bewerkt:
Potten staan hier en blok ligt bij Roel! Dus kan ik dat nu ff niet sjekken...... :N
Maar hoe het nu ook zit, bij de opbouw gaan we gewoon weer normaal doen! :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Zuigerveer slotjes horen altijd aan de achterkant te zitten,en de pijl hoort altijd naar
voren te wijzen ,naar de uitlaatkant dus,maar in iedergeval moeten de slotjes aan de
inlaatkant zitten.
 
Ik snap ook wel, hoe het zou moeten zitten O-)

Het zat echter anders en toch is er niks kapotgelopen, en das op zn minst vreemd te noemen.

Maar vrees niet, Gijs gaat het diepgaand onderzoeken..... :+

Heb een paar plaatjes gemaakt:
full
 



Niks kapot gelopen zeg je :? Niet direct geheel naar de klote maar die inkepingen onder en boven de poort horen daar niet, uitgeslagen door de uiteinden van de zuigerveren, dat bedoelde ik dus met inkepingen boven de poort ;) . Ook de oorzaak van die zwarte zuiger..

Ondanks dit ziet de cilinder er niet slecht uit, zal ook best lopen wanneer je de zuiger weer omdraait maar ik zou dan toch zeker een andere zuiger monteren en alleen dan als de cilinder helemaal rond en cilindrisch is. ( meten is weten :Y )

Beter is natuurlijk om een andere cilinder te gebruiken..
 
Laatst bewerkt:
Harton, mien jong....wat waar is, is waar....ie hebt geliek!!! :Y

Net ff in de andere pot gekeken en idd. |(
Dat gaan we met opboren niet redden.

Vind het trouwens nog knap, dat die veren heel zijn gebleven! Het gekke ding reed er trouwens volgens Roel ook nog behoorlijk mee. :}
 
bijna onmogelijk dat die zuigerveren heel zijn gebleven, dat is sterk spul !
maar leuk dat er weer een bouw van je te volgen is, ik begon al te vrezen wat ik met al die xtra vrije tijd moest doen :D
succes ermee!
 
Is het niet mogelijk om de poort wat te vergroten? Dus dat je geen last meer hebt van de ingeslagen stukken.
Dan hoef je geen nieuwe cilinder te kopen.
 
Als het zo = dat "deze" zuigerveren de zichtbare schade hebben veroorzaakt ben ik benieuwd waar het metaal van de cilinderwand is gebleven zonder verder sporen te hebben achter gelaten :Y

Misschien al een eerdere schade of reparatie daarvan ?
Lijkt me op z'n minst .....dat op de bovenzijde van de zuiger dan meer te zien is/was dan op de getoonde ploaties :Y

Wat me ook opvalt is dat de in/uitlaat & spoelpoorten op de randen erg scherp zijn of lijken :$ Nogmaals het "lijkt" en je kunt het pas goed zien als je er boven op staat :Y
Voor het boren/honen van de "barrels" is precies aangegeven welke afwerk randjes gemaakt moeten worden om het "happen" van de zuigerveren te voorkomen :Y
 
Is het niet mogelijk om de poort wat te vergroten? Dus dat je geen last meer hebt van de ingeslagen stukken.
Dan hoef je geen nieuwe cilinder te kopen.

Nee :N
Als je aan poorten gaat zitten vijlen, moet je wel weten, wat je doet. Ben geen expert, maar uitlaatpoorten zowel naar boven als beneden vergroten lijkt mij niet een slimme aktie. :$
 
Uhmm heb heeeel vroeger in mijn jeugdige overmoed samen met een klasgenoot de poorten van zijn Spartaatje uitgevijld :X In combinatie met eengrotere carb zou ie dan heel hard gaan lopen :Y










Mocht hem daarna nooit ergens meer bij helpen _O-
 
Gewoon die scherpe randen weer netjes maken met een frees :Y ,hier hoef je echt geen andere
cilinder voor te kopen :N ,zal wel niet meevallen want dat Suzuki gietijzer is taaier dan gewapend beton. }) :+
Een andere cilinder vinden zal niet meevallen,een nieuwe zou je gelijk weer moeten
boren naar de eerste overmaat,omdat je anders een onbalans krijgt met de andere cilinder,en een goede gebruikte die toevallig de eerste overmaat heeft en ook nog eens
goed is zal ook niet meevallen.
 
Laatst bewerkt:
:N .... ;)

Zie openingspost! :Y

Sta op het punt de blauwe ff open te peuteren. Moet dr niet aan denken, dat daar nog de standaardmaat zuigerts in zitten.
U hoort nader!!!


latuurrrr....


:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan