Met de bouw v/e T500 caferacer de winter door..

Gijs Vijs

MF veteraan
28 dec 2005
7.238
1.677
De titel zegt het al. *O*
Gijs heeft de komende tijd weer wat te freubelen. :9
Een vriend van mij heeft twee Suzukis T500. Eentje is een K van 1973. Die zit echter zonder geldige verblijfsvergunning. Die moet dus ff wachten op zn beurt. Komt goed, gaat geheel origineel worden tzt.
Das dus deze:
full

Hier issie al voorzien van de koplamp, spatters en piepen van de andere soes:
een N uit 1975. Die is geheel legitiem en die gaan we transformeren in een heuse tweetakt kroegracer. :+
De eigenaar heeft er zelf geen tijd voor. (die mompelde iets over werken) _O-

Wat ik zelf leuk vind aan dit gebeuren, is dat ik dus de bouwer ben in opdracht.

De komende twee jaar onder de pannen, Gijs blij en mn vriend straks ook blij. Als hij klaar is met werken, kan hij ff een lekker stukje gaan vijzen op zn caferacert. :+
 
Vanmiddag al ouderwetes aan het slopen geslagen.
Altijd een feest :N wat je daarbij aan Beun de Haas kreaties tegenkomt. '(
Vooral bij het transplanteren van de koplamp. Daar gaat nogt wel ff werk inzitten.
De rode Soes staat er nu zo bij:
full


Ik heb al even via de uitlaatpoorten naar binnen geloerd, ziet er goed uit. Hij liep ook vrijwel direkt en heeft een bult compressie. En ook niet verkeerd, de bak is oke. *O* *O*

Morgen ga ik de boel verder uit elkaar halen. Gasfabrieken verwijderen en de petten ff lichten.
Daarna spaakjes doorslijpen en naven polijsten. De eigenaar heeft nog knappe lichtmetalen velgen liggen. Dus dat gaat in combinatie met rvs spaken nog mooi worden.


Latuuuurrr...



:W
 
Leuk winterklusje :Y :9~ :Y :9~

Ga het weer volgen

Maarre ( van de andere soes: een N uit 1975.) Moet een M zijn........

R---1971
J--- 1972
K--- 1973
L--- 1974
M--- 1975
A--- 1976
B--- 1977
C--- 1978

Dan heb je de "blauwe platen" wel gehad :P

Veel plezier :W :W
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik: het is een M! :(



_O- _O-



Helemaal gelijk Erik. :Y Slip of the pen.... :$

Verder maakt het niet zo veel uit, aangezien je hem straks niet meer herkent. (toch?)
Komt een racerzitje op en een aluminium tank! :}
 
Laatst bewerkt:
Het plan is om de originele zijkapjes te gaan gebruiken...
Plaatje! :+
full

Aangezien de weekmakers hier reeds enige tijd geleden vertrokken zijn, is deze niet zo heel goed meer... ;)
Dat wordt dus ff zoeken.


:W
 
Laatst bewerkt:
De titel zegt het al. *O*
Gijs heeft de komende tijd weer wat te freubelen. :9
Een vriend van mij heeft twee Suzukis T500. Eentje is een K van 1973. Die zit echter zonder geldige verblijfsvergunning. Die moet dus ff wachten op zn beurt. Komt goed, gaat geheel origineel worden tzt.
Das dus deze:
[afbeelding]
Hier issie al voorzien van de koplamp, spatters en piepen van de andere soes:
een N uit 1975. Die is geheel legitiem en die gaan we transformeren in een heuse tweetakt kroegracer. :+
De eigenaar heeft er zelf geen tijd voor. (die mompelde iets over werken) _O-

Wat ik zelf leuk vind aan dit gebeuren, is dat ik dus de bouwer ben in opdracht.

De komende twee jaar onder de pannen, Gijs blij en mn vriend straks ook blij. Als hij klaar is met werken, kan hij ff een lekker stukje gaan vijzen op zn caferacert. :+


Nou Dep.............. :+ zou die tank ff in de gaten blijven houden :Y
 
Het plan is om de originele zijkapjes te gaan gebruiken...
Plaatje! :+
[afbeelding]
Aangezien de weekmakers hier reeds enige tijd geleden vertrokken zijn, is deze niet zo heel goed meer... ;)
Dat wordt dus ff zoeken.


:W

Ff kijken of het materiaal iets te maken heeft met ABS :Y
Waarschijnlijk wel en dan kun je alles weer in elkaar freubelen/smelten met M.E.K. en kan je als toevoeging gebruiken : lego-blokjes/weggooi roerstaafjes van de koffie en zo .....enz. Wordt als het ware een soort lijm-papje voor ABS-kunststof en er is ook een afzonderlijk MF-topic van *O*
 
I know. :Y
Het hele kapje is krokant en knapperig!
Maar de andere kant heb ik niet gefotografeerd. '(
Waar de bevestiging zit, zit een gat, waar je schoonmoeder zonder bukken doorheen kan... :+
Het hele ding stort in elkaar van ellende.... ;(

Maar we vinden wel een andere, hoop ik! :Y

:W
 
Laatst bewerkt:
~
I know. :Y
Het hele kapje is krokant en knapperig!
Maar de andere kant heb ik niet gefotografeerd. '(
Waar de bevestiging zit, zit een gat, waar je schoonmoeder zonder bukken doorheen kan... :+
Het hele ding stort in elkaar van ellende.... ;(

Maar we vinden wel een andere, hoop ik! :Y

:W[/quot

het zijn vaak allemaal puzzels ;( heb hem daarom van polyester gemaakt, is steviger en een nette is haast niet te vinden :N
 
\
I know. :Y
Het hele kapje is krokant en knapperig!
Maar de andere kant heb ik niet gefotografeerd. '(
Waar de bevestiging zit, zit een gat, waar je schoonmoeder zonder bukken doorheen kan... :+
Het hele ding stort in elkaar van ellende.... ;(

Maar we vinden wel een andere, hoop ik! :Y

:W[/quot

het zijn vaak allemaal puzzels ;( heb hem daarom van polyester gemaakt, is steviger en een nette is haast niet te vinden :N

Elk nadeel hep z' voordeel :+ De 500 heeft maar 1 tupperware kapje *O*

O ja.........Gijs, als de opdrachtgever het goed vind natuurlijk, zou een copie onderdelenboek kopen bij Marcel V :Y Werkt geweldig als je naar een bepaald onderdeel zoekt wat orgineel moet zijn :W
 
Laatst bewerkt:
I know. :Y
Het hele kapje is krokant en knapperig!
Maar de andere kant heb ik niet gefotografeerd. '(
Waar de bevestiging zit, zit een gat, waar je schoonmoeder zonder bukken doorheen kan... :+
Het hele ding stort in elkaar van ellende.... ;(

Maar we vinden wel een andere, hoop ik! :Y

:W

Ik wist niet dat jij m'n schoonmoeder kende :X
 
Misschien had ik in de eerste post dit ff moeten posten:
full

Het onderdelenboek is van Deppie. ;)

Verder gaat het niet helemaal zo als het zou moeten. Waar heb ik dat eerder gehoord? _O-
Het demonteren ging best voorspoedig, totdat ik het schakelpedaal wou verwijderen.... :(
De bout zat zo vast, dat ie pas los kwam nadat ik een oude binnenpoot als hefboom gebruikte.
Het pedaaltje zwabbert op de as, maar loskomen, ho maar.
 
Plaatje:
full


Zo te zien is er ook in de lengte geboord voor een spie of zo iets.
Ga eerst nog proberen om met een klein tandwielrukkertje er bij te komen.... :+

Latuuuurrrr....


:W
 
Laatst bewerkt:
De titel zegt het al. *O*
Gijs heeft de komende tijd weer wat te freubelen. :9
Een vriend van mij heeft twee Suzukis T500. Eentje is een K van 1973. Die zit echter zonder geldige verblijfsvergunning. Die moet dus ff wachten op zn beurt. Komt goed, gaat geheel origineel worden tzt.
Das dus deze:
[afbeelding]


*O* *O* die was er in twee kleurstellingen :Y
deez en in het hard roze ( die Dep heeft)
was m'n eerste echte NIEUWE fiets :] :]
toch nog steeds spijt dat ik m'n Norton toen heb ingeruild ;(
 
Ha.....het genieten begint al. Hoe gaat de Vijs dit nu weer oplossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan