Met de GSXR naar Monaco

ik heb het ook een keer gedaan met mijn broer, naar St. Tropez op een ZXR 750, mijn broer zelfs op een ZXR 400! We hebben er een uurtje of 13 over gedaan. Het is te doen maar je komt inderdaad gebroken aan..
 
Als je weinig dagen hebt, kun je beter met de autoslaaptrein heen en terug gaan: 's avonds op de trein, volgende dag uitgerust knallen in de mooiste wegen die je kunt verzinnen! Ook is een autom met trailer net zo snel (met trailer mag je 130 op de Franse peage), hoewel idd minder avontuurlijk.

Maar het is te doen hoor, heb al paar keer peage naar Zuid Frankrijk/Noord Spanje gereden (toen er nog geen flitsers stonden) maar je bent wel total loss.

Tipje: Zorg dat je voldoende drinkt (zeker als het 35 graden is) en check of je niet per ongeluk op zwarte zaterdag gaat: Dat doe je maar een keer - ook met de motor... Mocht het 35+ graden zijn, check dan goed het asfalt onder je standaard voor je je motor neerzet want hij kan er zo maar in weg zakken bij deze temperaturen... Verder: doe een buff (sjaaltje) om je nek: Het is verbazingwekkend hoeveel vuil de kraag van je t-shirt verzamelt bij zo'n rijkswegrit...

Oh ja - pas op op de terugweg in Belgie: De eerste kilometers na de grensovergang zijn er op sommige trajecten in Belgie heeeeeel lang geen pompstations: Je bent gewaarschuwd!

Plezier! :W
 
...
Oh ja - pas op op de terugweg in Belgie: De eerste kilometers na de grensovergang zijn er op sommige trajecten in Belgie heeeeeel lang geen pompstations: Je bent gewaarschuwd!

Plezier! :W

Idd. Oa de E25 (?) Ben daar ook een paar(!) keer heeeel langzaam moeten gaan rijden om de volgende pomp te halen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan