Met de GSXR naar Monaco

Gixxer750K6

MF'er
29 apr 2006
33
0
IJmuiden
Ik speel een beetje met het idee om met mijn GSX-R 750 K6 naar Monaco/Nice te rijden. Ik wil heen in 1 dag proberen (hooguit in 2 dagen). Daar 2 dagen of zo blijven en dan weer terug. Heeft iemand ervaring met zo'n soort rit. Dus veel kilometers met een sportmotor in een hele korte tijd?

Zo ja nog tips? Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.
 
Ik speel een beetje met het idee om met mijn GSX-R 750 K6 naar Monaco/Nice te rijden. Ik wil heen in 1 dag proberen (hooguit in 2 dagen). Daar 2 dagen of zo blijven en dan weer terug. Heeft iemand ervaring met zo'n soort rit. Dus veel kilometers met een sportmotor in een hele korte tijd?

Zo ja nog tips? Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.

Zolang je hard genoeg rijdt is het goed te doen ;)
 
Ik speel een beetje met het idee om met mijn GSX-R 750 K6 naar Monaco/Nice te rijden. Ik wil heen in 1 dag proberen (hooguit in 2 dagen). Daar 2 dagen of zo blijven en dan weer terug. Heeft iemand ervaring met zo'n soort rit. Dus veel kilometers met een sportmotor in een hele korte tijd?

Zo ja nog tips? Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.

Geen ervaring met zo'n lange rit, maar ik denk dat je het niet prettig zult vinden.
Vond het nl. met 't koekblik al een rot-eind rijden. Is natuurlijk persoonlijk maar toch. Heb er toen 2 dagen overgedaan. En je rijd eigenlijk continu over de snelweg rechtuit, ook niet bevordelijk voor je bandjes, meestal heb je MPP of dat soort banden en slijt toch ook relatief snel bij hoge snelheden rechtuit.

Kortom ik zou 1 dag niet aanraden. Maak er 2 dagen van.

In elk geval succes en veel plezier.

Oh ja, helaas hebben die fransen ook het incasseren via flitsers ontdekt :( Dus rij ook weer niet te hard, anders kun je wel heel weinig benzine kopen.

En als je avontuur voorbij is, wel even je bevindingen posten he ;)
 
2 weken terug een week getoerd, 3500 Km gereden. Maar die stukken snelweg zijn zoooo saai en lang... En we reden nog wel door Duitsland.

Zelf heb ik een MP3 spelertje aan, erg fijn. Anderhalf a twee uur rijden, dan kwartiertje half uurtje pauze. Maar na een kilometertje of 8 - 9 honderd ben ik wel zo zat.

Misschien een leuk idee om de route napoleon te pakken het laatste stuk, van grenoble naar Nice. Mooie provinciale weg!

Have fun!
 
ik ben al op veel plaatsen in europa geweest met de moto ( toen nog ne TL1000R )
is best te doen , je moet toch om de 200KM. stoppen voor benzine dus ...
wel een goede raad , neem GEEN snelweg want daar is niks te zien !!
en hou er rekening mee dat je naar de duurste plek van europa gaat ! dus daar overnachten is niet aan te raden !!!
 
Ben met een ZX-12R in 1 dag naar St-Tropez gereden. 1300km in 11 uur.
Monaco is een uurtje verder :P
Je komt gebroken aan, maar het kan wel :Y
 
Ben met een ZX-12R in 1 dag naar St-Tropez gereden. 1300km in 11 uur.
Monaco is een uurtje verder :P
Je komt gebroken aan, maar het kan wel :Y

Dank voor de snelle reacties. Ik ga het ook doen omdat ik het een hoog 'avontuursgehalte' vind hebben. En idd moet je op de 200/220 km stoppen voor benzine, dus daar pak je al een pauze

Maar de laatste post....in 11 uur naar St-tropez...Hoe was het met je bandjes?
:) :]
 
Dank voor de snelle reacties. Ik ga het ook doen omdat ik het een hoog 'avontuursgehalte' vind hebben. En idd moet je op de 200/220 km stoppen voor benzine, dus daar pak je al een pauze

Maar de laatste post....in 11 uur naar St-tropez...Hoe was het met je bandjes?
:) :]

Bandjes oke. En gepauzeerd heb ik ook alleen bij het tanken. Eigenlijk niet dus :]
 
Aangezien het voor een lange reis toch wel verstandig is een nieuwe achterband erop te leggen zou ik er een wat meer tourband op leggen als je toch alleen maar rechtuit gaat, kan je terug in nederland weer je sportievere banden laten monteren. Een BT20 oid gaat behoorlijk lang mee en stuurt ook nog eens niet verkeerd.
 
Ik speel een beetje met het idee om met mijn GSX-R 750 K6 naar Monaco/Nice te rijden. Ik wil heen in 1 dag proberen (hooguit in 2 dagen). Daar 2 dagen of zo blijven en dan weer terug. Heeft iemand ervaring met zo'n soort rit. Dus veel kilometers met een sportmotor in een hele korte tijd?

Zo ja nog tips? Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.

Wat is het avontuur in uren snelweg rijden (in één dag lukt alleen met péage, tol snelweg)? Dat terwijl je weet dat naast die snelweg de mooiste stuurwegen liggen?

Gebruik die dagen om fantastisch te rijden in Vogezen, Jura en Alpen. Kom je ook in Monaco en heb je meer lol.
 
Wat is het avontuur in uren snelweg rijden (in één dag lukt alleen met péage, tol snelweg)? Dat terwijl je weet dat naast die snelweg de mooiste stuurwegen liggen?

Gebruik die dagen om fantastisch te rijden in Vogezen, Jura en Alpen. Kom je ook in Monaco en heb je meer lol.

stupid.gif


....maar ja, ieder z'n meug natuurlijk he 8-)
 
Wat is het avontuur in uren snelweg rijden (in één dag lukt alleen met péage, tol snelweg)? Dat terwijl je weet dat naast die snelweg de mooiste stuurwegen liggen?

Gebruik die dagen om fantastisch te rijden in Vogezen, Jura en Alpen. Kom je ook in Monaco en heb je meer lol.

Is ook een punt...het is ook een beetje gebrek aan vakantiedagen :-)
 
Is ook een punt...het is ook een beetje gebrek aan vakantiedagen :-)
kijk ook uit voor de flitsers want 3 weken terug was ik er ook nog maar van luxenburg tot toule ( waar peage begint )ben ik al 4 x gelaserd.
maar is te doen in 1 dag en je bent idd helemaal naar de klootte!!!!

tip als je zo kort gaat bind alleen een tassie met spullen achterop dan kan je nog een beetje verzitten !!!
 
Ik ben regelmatig die richting op geweest met de motor.

Ik zou het in twee dagen doen O-)

http://home.wanadoo.nl/rliewes/ (Hier) kan je overnachten, zelfs een dagje blijven om rond te touren (erg mooi)

en weer knallen *O*
 
Bind gewoon een tas achterop, een rugtas wordt je echt helemaal gestoord van, zo'n eind op je rug.

En 'hier' is een linkje... (hier niet, maar in de originele post wel).

Coole camping niet duur ook...alhoewel..dan ben je er bijna ;-). Niet duur trouwens.

Ja ik zal idd een tas achterop doen ja...zo'n rugtas zal wel tegenvallen
 
2 praktische vragen:

- Hoe hoog is ongeveer de tol richting Nice?
- Wie weet nog een goedkoop hotel in Nice met een goede parkeergelegenheid voor de motor (liefst binnen).
 
2 praktische vragen:

- Hoe hoog is ongeveer de tol richting Nice?
- Wie weet nog een goedkoop hotel in Nice met een goede parkeergelegenheid voor de motor (liefst binnen).
1 :ik ben 4 jaar geleden dwars door frankrijk gereden en als ik het goed voorheb was ik toen ong 120 € kwijt voor heen en weer te rijden :Y
2 :ik weet niet of je daar een goedkoop hotel gaat vinden :N
 
Laatst bewerkt:
Niet hele verhaal gelezen, maar ben zelf op een K1 in 3,5 dag naar de Atlantische Oceaan in Portugal gereden. 1 dag de 1000km gehaald. Viel mee. Met mijn K4 nu zal ik dat niet redden.


Oh en 1 ding... Ga niet tekeer tegen die Fransoos die je aanhoudt! Blijf netjes want je bike gaat aan de ketting en je moet gelijk betalen.

Pluspunten scoor je door Frans te proberen en dan te vragen of ze toevallig Engels of Duits kunnen.
 
Niet hele verhaal gelezen, maar ben zelf op een K1 in 3,5 dag naar de Atlantische Oceaan in Portugal gereden. 1 dag de 1000km gehaald. Viel mee. Met mijn K4 nu zal ik dat niet redden.


Oh en 1 ding... Ga niet tekeer tegen die Fransoos die je aanhoudt! Blijf netjes want je bike gaat aan de ketting en je moet gelijk betalen.

Pluspunten scoor je door Frans te proberen en dan te vragen of ze toevallig Engels of Duits kunnen.
Waarom ga je dat met je K4 niet meer redden dan?
 
voor het overnachten kun je een Etap hotel nemen (of F1) met een closed parking (gaat om 's avonds het hek vd parkeerplaats dicht).
ff zoeken op internet (zijn er honderden op die route). :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan