Met de motor de trein op

Fox junior

Die hard MF'er
20 mei 2013
566
19
België
Hallo allemaal,

Ik heb wat gezocht in andere topics, maar niet veel van gevonden.

We zouden graag met 5 vrienden de trein nemen naar de alpen komende zomer.
Is er iemand die dit al gedaan heeft? En zo ja, is er keuze uit treinen, op welke site vind je deze?
Met andere woorden, is dit goed te doen en/of bestaan deze diensten nog?

Met kleine opzoekingen op het net is er niet zoveel te vinden helaas.
Wel gevallen op de site van urlaubs , maar was met een prijs van 3000 euro precies wat veel... :X

We dachten dusseldorf tot verona te nemen.

Groeten en alvast bedankt voor de komende informatie!
 
Hoezo kom je op 3000?

Als ik op Urlaubs-Express een retour invoer, Düsseldorf- Verona-Dusseldorp met een motor, kom ik op:

Screenshot_20210122-125022.png

Als je dan 721 x 5 doet kom je op 3600 uit, bedoelde je dat?

[Edit] is Verona overigens niet een beetje ver voor de Alpen? Kun je beter naar München gaan denk ik, dan rijd je het laatste stuk de Alpen in.
 
Hoezo kom je op 3000?

Als ik op Urlaubs-Express een retour invoer, Düsseldorf- Verona-Dusseldorp met een motor, kom ik op:

Bekijk bijlage 1587350
Als je dan 721 x 5 doet kom je op 3600 uit, bedoelde je dat?

[Edit] is Verona overigens niet een beetje ver voor de Alpen? Kun je beter naar München gaan denk ik, dan rijd je het laatste stuk de Alpen in.
Inderdaad .. en is nogal veel vinden we persoonlijk..
Zal misschien toch de autobahn worden dan
 
Aanhanger huren....
Ik rijd al jaren met de aanhanger achter de auto om vanaf de bestemming rond te reizen bevalt prima
 
Of motor vooruitsturen en voor €25.- een vliegticket kopen..
Moet je wel ingeënt zijn.. of covid-vrij..
Of heel groot condoom aantrekken...
Had de bagwaan in de jaren 80 ook.... die kunnen nu cashen...

🤣😂🤣😂😂😂
 
Laatst bewerkt:
Aanhanger huren....
Ik rijd al jaren met de aanhanger achter de auto om vanaf de bestemming rond te reizen bevalt prima
Zou best kunnen , maar onze wagen heeft al geen trekhaak ...
+
we zijn met vijf , als je aanhangers huurt (normale) heb je er al rap 2/3 nodig
 
in Amsterdam noord was ook zon gast die een trailer had voor 8 motoren, schamelwagen, wel weer Beeeeh..

(b-e)

van motorzaak..
 
Zou best kunnen , maar onze wagen heeft al geen trekhaak ...
+
we zijn met vijf , als je aanhangers huurt (normale) heb je er al rap 2/3 nodig
2 aanhangertjes huren.
 
Ik heb het wel eens met de auto gedaan, Düsseldorf - Innsbruck. Goed te doen, er reden toen ook een groep motorrijders mee. Het spaart je een overnachting uit, je stapt 's avonds op, en 's morgens ben je op je bestemming. Je moet wel op tijd boeken, wil je een beetje leuke slaapplek hebben. Dwz samen in 1 coupe in plaats van verspreid over de trein.

Stuk minder vermoeiend dan met een aanhanger rijden.

Maar de lijn is intussen misschien opgeheven.
 
Ik heb het wel eens met de auto gedaan, Düsseldorf - Innsbruck. Goed te doen, er reden toen ook een groep motorrijders mee. Het spaart je een overnachting uit, je stapt 's avonds op, en 's morgens ben je op je bestemming. Je moet wel op tijd boeken, wil je een beetje leuke slaapplek hebben. Dwz samen in 1 coupe in plaats van verspreid over de trein.

Stuk minder vermoeiend dan met een aanhanger rijden.

Maar de lijn is intussen misschien opgeheven.
Overnachting euh ik rijd met een A2 1.4 lpg met daktent en aanhanger in een dagje rijden relaxd je bent zo in Italie ..
 
Ik heb het wel eens met de auto gedaan, Düsseldorf - Innsbruck. Goed te doen, er reden toen ook een groep motorrijders mee. Het spaart je een overnachting uit, je stapt 's avonds op, en 's morgens ben je op je bestemming. Je moet wel op tijd boeken, wil je een beetje leuke slaapplek hebben. Dwz samen in 1 coupe in plaats van verspreid over de trein.

Stuk minder vermoeiend dan met een aanhanger rijden.

Maar de lijn is intussen misschien opgeheven.
Rijd nog steeds, vorig jaar naar Innsbruck geweest. Kosten ongeveer 150 pp enkele reis inclusief gereserveerde cabine

Als je eerlijk rekent is er heen rijden ook niet echt goedkoop met benzine, overnachting en eten
Google even op Nightjet
 
Overnachting euh ik rijd met een A2 1.4 lpg met daktent en aanhanger in een dagje rijden relaxd je bent zo in Italie ..

Inderdaad ja.
Mijn vriendin en ik gaan even bij famillie op bezoek in innsbruck.
Dan rijden we op vrijdag ochtend weg en zijn eind van de middag daar. Geen enkel probleem.
 
Nou draai ik hier wat jaartjes mee maar onderwerp is vaker hier langsgekomen...en uiteraard alle voor en nadelen.

Gemak versus kosten.

Mij lijkt het helemaal niks met de trein, gewoon op de motor stappen en genieten vd aanloop maar je vakantieadres. Zijn wel meer ongemakken in de vakantie zoals slecht weer waar je niet onderuit kunt.

Dan kan je beter de optie kiezen van auto/aanhanger, met pokke weer kun je ‘wat’ ondernemen.
 
Ik ben een jaar of 11 geleden met mijn vrouw met de motor naar Italië geweest. Voor de terugreis hadden we een eigen coupé geboekt bij DB, op de nachttrein van Bolzano naar Düsseldorf. Die lijn is opgeheven dacht ik. Niet mijn idee, maar achteraf wel relaxed.
 
Ik ben een jaar of 11 geleden met mijn vrouw met de motor naar Italië geweest. Voor de terugreis hadden we een eigen coupé geboekt bij DB, op de nachttrein van Bolzano naar Düsseldorf. Die lijn is opgeheven dacht ik. Niet mijn idee, maar achteraf wel relaxed.
Als het een "hut" is waar je kunt slapen zoals op een veerboot, dan zou het best een optie kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan