met de motor door de file

nog nooit last gehad van mensen die me niet hebben gezien...
full
 
Enige klotige vind ik bijvoorbeeld Hoevelaken (A1 vanuit Apeldoorn naar A28 richting Utrecht). Je moet in die klaverbladbocht echt over de vluchtstrook om nog een beetje vooruit te komen...

Vandaag 1 oetl.l die op de linkerbaan naar rechts ging omdat ik er niet langs mocht... De automobilist rechts naast hem zag dat en ging zo'n beetje op de vluchtstrook rijden om me er langs te laten :}

Ik heb ook die safetylights, maar zet de knippers alleen ff aan als ik denk dat ik niet gezien wordt (running lights branden wel altijd - op de laagste stand maar ik denk toch dat het helpt om mijn koplamp als iets afwijkends te identificeren). Dat plus inderdaad niet te hoog snelheidsverschil plus een beetje anticiperen loodst me behoorlijk veilig door de file heen - heb nog geen enkele keer gehad dat ik echt hard in de remmen moest ofzo.
 
Grrr nee ik wil geen geel licht. Ik ben verdorie geen fransman!

Dat blik me niet ziet dat is goed, dan doen ze ook niet raar. Pas nog een "bak-wagentje" die scherp neer links stuurde om ruimte te maken (stapvoetse file) maar vergat dat dan de achterkant eerst helemaal indraaid! Ik zat er bijna tegen! En dan te bekenken dat ik me echt wel door het oorspronkelijke gat had geperst hoor.


Mazzel,


Roland
 
Er is een categorie mensen die hun spiegels goed gebruikt. Die zie je ook regelmatig ruimte maken.

Voor de andere categorie, die spiegels alleen gebruikt om de make-up o.i.d. bij te werken of te druk is met andere zaken zoals bellen, heeft een andere kleur licht totaal geen zin......

Ik ga er in de file van uit dat iedereen in die tweede categorie (doof en blind) thuishoort. Word ik alleen nog aangenaam verrast.....
 
:^

Ik heb zelf op de motor soms liever dat de automobilist z'n weg vervolgt dan mij er langs te laten door een of andere bliksemactie te maken door het stuur om te gooien ofzo.

Als ik zelf in de auto zit, zet ik m'n auto altijd zo dicht mogelijk naar de berm zodat er in het midden van de tweebaansweg altijd genoeg ruimte is om de FJR1300 die daar elke dag rijd genoeg ruimte te geven... Als ik dan een keer niet zit op te letten ( en zeg nou eerlijk: File is hersendodend B| )dan kunnen de motorfiguren er altijd makkelijk langs.... Bespaart een hoop onnodige frustratie voro beide partijen zeg maar 8-) !

Punt is wel dat ik me af en toe achter het autostuur op zit te eten als er weer een of andere motorfiguur met een idioot hoge snelheid door een file flitst. Mensen zien jou niet en jij bent te laat om op een onverwachtse manoevre te reageren... Hoop niet dat ik er ooit eens eentje van een "baantje wisselende" Scania af hoef te schrapen B|
 
Geel licht heeft ook een nadeel ; je ziet minder.
Geel is dus leuk voor in de zomer, maar in de winter zie ik liever toch wat meer ;)
En toch... Ik heb zo'n gele pinlock en dan zie je dus alles ook... Geel... (Duh! :P ) Maar witte dingen zoals strepen enzo zie je met zo'n vizier beter dan met een blank vizier. Wel vind ik het moeilijker om details op het wegdek te onderscheiden. Ik vind het moeilijker om te zien of een weg gewoon nat is, of dat er ook modder op ligt.

:^

Lage versnelling, veel toeren, ook handig als je niet kan remmen en ergens snel tussen uit wil schieten, grootlicht op en knippers aan

En dan nog bijna over je zak gerden worden dagelijks :X
Dus... Met andere woorden... Misschien werkt het toch niet zo goed, op die manier. :X

:P
 
-aangepaste snelheid
-Voorzichtig zijn, altijd uitgaan van het slechtste geval
-Zeker na een vrachtwagen kan iemand komen die je niet gezien heeft.
-en normaal moet alles goed gaan...

licht en uitlaat zijn een goed hulpmiddel, maar geen garantie..
je moet je lot in eigen handen hebben.. :+
 
rij in blik altijd uiterst links

en met motor tjah rustig aan tuffen en als je in de spits rijd gewoon met een paar andere motorrijders mee en dan zorgen dat je niet te ver achter ze rijd anders krijg je weer blikkers die denken dat het nu wel weer kan.

maar wat wel uiterst irritant is als je in een auto rijd in langzaamrijdend verkeer zit dat er een motor pcies rechtsachter je gaat rijden ipv of ertussendoor te gaan of afstand te houden..
zag dit gister dus als motorrijder en snapte die figuur voor me echt niet..
Hij zat er echt veels te kort op plus in die auto ze dode hoek...niet verstandig lijkt me.
 
uiterst links op de linker baan dan he.....

uiterst rechts als ik rechts zit..
maar ja wanneer sta ik nou rechts in de file....ghihi.


ach file rijden kan best leuk zijn zolang een blikker maar kijkt, knippert en dan pas beweegt voordat ie van baan verwisselt. en wel in die volgorde!!
 
Het is een misverstand dat automobilisten je continue moeten zien. Ik geef altijd aan mensen die de motor-door-file kwestie aansnijden (vinden automobisten altijd interessant :? ): sta je links, houd je auto dan uiterst links, wielen tegen de lijn. Sta je niet links, houd dan je auto uiterst rechts. Geniet van de file en passerende motorrijders.
Meer is het niet.
Ben je zo'n sukkel die denkt dat de bestuurders op de ene rijstrook eerder thuis zijn dan jij, en wil je dus persé wisselen, DAN moet je natuurlijk de spiegels gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn.
 
Er is een categorie mensen die hun spiegels goed gebruikt. Die zie je ook regelmatig ruimte maken.

Voor de andere categorie, die spiegels alleen gebruikt om de make-up o.i.d. bij te werken of te druk is met andere zaken zoals bellen, heeft een andere kleur licht totaal geen zin......

Ik ga er in de file van uit dat iedereen in die tweede categorie (doof en blind) thuishoort. Word ik alleen nog aangenaam verrast.....
AMEN!! :}
 
Ik ben een stevige file rijder gemiddeld z'n 40 tot50km p.u. maar dan zijn er nog altijd jokers :+ die kosten wat het kost er toch nog langs proberen te komen, wat ze niet beseffen is dat ze jou dan ook mee nemen in hun kamikaze-poging, met alle gevolgen van dien.

Of je iets kan doen tegen het gezien worden :? ik vraag het me af, rij altijd met licht en parkeerlampen en dan nog maak ik mee dat er een koekblik net voor mij neus in de file zijn deur opengooit en jou dan aan kijkt als of het jou fout is |(

Je zou flitslampen kunnen monteren, help echt, aleen dan wordt je weer aangehouden door een bromsnor.... :(
 
Ik rij ook elke dag door file, overdag alarmlichten aan en groot licht..
's avonds alleen alarm lichten, en altijd wat hoger in de touren zodat mensen me horen...
en aangepaste snelheid natuurlijk O-)
 
Ik pas mijn snelheid gewoon netjes aan bij file rijden.
Meeste automobilisten ervaren deed blijkbaar als prettig,want ze maken veel sneller ruimte voor me.
Ik schuif eerlijk gezegd ook minder snel als zo'n druif met hoge snelheid door de file gaat.
Is een questie van fatsoens normen denk.
Vertoon je sociaal gedrag,krijg je (meestal)dat ook terug.

Ik moet wel bekennen dat mijn Yoshi ook bijdraagt. *D
 
Met de brommert rij ik altijd met gepaste snelheid en met m'n knippertje aan (heb (nog) geen alarm lichtjes). Snap de richtlijn ook niet echt, ik heb graag m'n knippertje aan om toch een beetje extra op te vallen.

Met de auto (zoals vanmorgen, pffffffft, was ik maar met de motor gegaan) let ik zeker niet de hele tijd op motor rijders. Ik ga pas opletten als ik van baan wil wisselen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan