Met de motor naar de wadden

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Gutentag leute. Ik ga binnenkort met de motor richting Ameland, dus een klein uurtje op de boot (Holwerd --> Ameland). Volstaat de zijstandaard of is het verstandiger om de brommer vast te sjorren? :/
 
Als je je fiets niet van het dek wil rapen dan zou ik 'm maar even aan een reling o.i.d. vastzetten met een spanband op zo'n veerpond ;)

Afhankelijk van het weer, natuurlijk. Ik heb daar een aantal jaar geleden een motor tegen m'n auto aan gekregen ... die alleen op de middenbok stond
 
Laatst bewerkt:
Is er ook parkeerplek waar je de motor kan zetten als je naar zoeen eiland gaat?

Ik ga naar Texel voor twee dagen en vraag me af of het wel zin heeft om mn motor mee de boot op te zetten. Motor heeft alleen een Jiffy.
 
Jiffy is i.h.a. wel stabieler (groter oppervlak). Maar dan is wel de voorwaarde dat de motor niet vooruit van de jiffy rolt (versnelling, touwtje om je rem, ...). En het kan aan de kus rustig zijn, maar als je bij de open zee in de buurt komt kan het meer schommelen, dus kijk of je 'm ergens aan vast kan zetten.

Voorkomen is altijd beter dan genezen!
 
neem even wat doeken mee... die kun je over je tank doen..

mensen die daar werken hebben vaak wel spanbandjes..

maar zijn soms niet zo zorgvuldig..

Job
 
Op de boot naar Ameland heb ik de motor nog nooit vast gezet.
Gewoon op de middenbok, geen probleem.

Zo vaak op die boot gezeten, en ik zou niet eens weten of je er gaten
in de vloer hebt om je sjorband aan te haken :?
 
je zult weinig last ervaren, maar bij het aanmeren slaat de boot altijd tegen de "aanmeerpalen ?". kzou dan wel ff bij je motor staan om em eventueel eventjes vast te houden :Y
 
Het was inderdaad niet nodig om de motor vast te sjorren, ging perfect. Rustig weer dus er was weinig beweging. Tijdens aanmeren ging ik inderdaad wel bijna op m'n plaat haha, je tip komt iets te laat :P
 
ik had de laatste keer op de middenbok en een ty wrap om mijn remhendel. ging goed weer was rustig. Tijdens het aan en afmeren was ik bij de motor.

edit: was naar texel
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is hem gelukt *O*

Motorrijder te snel op Ameland
zondag 04 mei 2008 Nes (Ameland)
De politie heeft zaterdagmiddag op de Rijksveerdam op Amelandhet rijbewijs van een 38- jarige motorrijder uit Nes ingevorderd na een forse snelheidsovertreding.

De bestuurder passeerde een controle met de lasergun met 127 kilometer per uur, terwijl op deze weg 60 kilometer per uur is toegestaan. Na een stopteken werd het rijbewijs ingevorderd en tevens werd er proces-verbaal opgemaakt.


Motorrijder te snel op Ameland : Archief • Flitsservice.nl
 
Ja, het is hem gelukt *O*

Motorrijder te snel op Ameland
zondag 04 mei 2008 Nes (Ameland)
De politie heeft zaterdagmiddag op de Rijksveerdam op Amelandhet rijbewijs van een 38- jarige motorrijder uit Nes ingevorderd na een forse snelheidsovertreding.

De bestuurder passeerde een controle met de lasergun met 127 kilometer per uur, terwijl op deze weg 60 kilometer per uur is toegestaan. Na een stopteken werd het rijbewijs ingevorderd en tevens werd er proces-verbaal opgemaakt.


Motorrijder te snel op Ameland : Archief • Flitsservice.nl

Díe hoeft zich in ieder geval niet meer druk te maken over het wél/niet vastzetten van z'n fiets _O-
 
Dat was ik gelukkig niet, ik ben dan wel op Ameland, maar nog steeds samen met mijn rijbewijs haha :P
Ik ben daar ook nog langs gereden vandaag, maar geen fliter gezien. Hij moet ook wel flink doorgetrokken hebben om op dat piepkleine stukkie 127 te halen. Balen voor die gozer met dit weer, zal wel een prijzige 127km/h worden.
 
Is er ook parkeerplek waar je de motor kan zetten als je naar zoeen eiland gaat?

Ik ga naar Texel voor twee dagen en vraag me af of het wel zin heeft om mn motor mee de boot op te zetten. Motor heeft alleen een Jiffy.

op de texelse boot wordt je naar de rechterkant verwezen sta je in n smalle gang,niet tussen de auto,s.de boot schommelt zowat niet,op de jiffy staat hij veilig.mijn motort heeft ook allleen n jiffy.

motor niet meenemen naar texel,zonde man texel heeft heerlijke dijkjes enz.
ik rij er regelmatig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan