Met de motor naar Engeland?

Pedro81

MF'er
11 jan 2005
36
0
Medemblik
Van de zomer ben ik van plan om met de motor naar Engeland te gaan. Heeft iemand nog tips of reiservaringen etc.?

Hoe gaat het reizen met de motor op de boot, wat is leuk om heen te gaan, hoe lang (ik dacht zelf aan 10-14 dagen in augustus), kortom, maak me wijzer!

Graag veel reacties! :]
 
geef je 1 tip, rij links anders zit je snel in de problemen :P

mij lijkt het maar nix, links rijden in een onbekend land, denk dat ik me vaak vergis en rechts ga rijden :P En daar moet je dus WEL rechts inhalen he :P
 
ff opletten: het wemelt er van de rotondes. die moet je linksom rijden!! 9~ dat is vreselijk raar de 1e keer. daarna went het wel.

dan nog opletten als je linksaf slaat om een zijstraat in te rijden: blijf dan links rijden, want je hebt de neiging om gelijk naar rechts te duiken :X
 
Neem een setje goede spanbandjes mee voor op de boot je motor vast te zetten, reserve koppleings en remhendle kan makkelijk zijn evenals koppelingskabel voor de kleine vervangingen ondeweg. Verder...waterdichte bagagetassen en veel geld (tis er niet goedkoop)

Veel plezier!!!
 
Doen gewoon :) , Zuid Engeland is heel mooi en met een detailkaart van Michelin groene wegjes op, kan je al een hele mooie tour maken.

Opties zijn in zo'n tijdsbestek legio wil je de kust doen (richting Bath) en echt in Zuiden blijven of ook hogerop richting Oxford etc.?

Kan ook opteren om naar Wales te gaan, staat bij mij ook nog aangekruist.

Bovendien is verblijf zo opgelost B&B (let wel dit is niet super goedkoop).

Schrijf naar de Britse dienst voor toerisme en je krijgt een heerlijk pakket aan info, dan nog een gidsje en een kaart en je kan beginnen plannen.

In London is de metro veel handiger, zou mijn motor er ook niet graag parkeren :X

Zoek es bij Schotland en Wales, je gaat zeker al veel tips vinden.

Have fun!
 
Tip: SEACAT vanaf calais naar Dover nemen... 33min en je bent a/d overkant. Andere TIP: SBK race in BrandsHatch gaan kijken. Echt 'n GEWELDIGE ERVARING!!

Verder heb je London, Canterbury en ze schenken PINTS of GUINESS! :9

Yeah Baby.... véél plezier en wie weet tot in Brands.

*D
 
Als je naar zuid engeland wilt dan kan je ook met de boot gaan, met 35 minuten zit je dan al in engeland en kan je zo langs de kust rijden.
Ben er 2x geweest (±1995) en ik vond het er prachtig. (poole en Wawlish geweest)



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Wij steken jaarlijks de plas over naar de UK.
Heerlijk om ginder te :] .
Links rijden valt best mee, heb wel geen ervaring in bv Londen.
Wij gebruiken steeds de ferry van Calais naar Dover (P&O).
Eind mei gaan we voor enkele dagen terug. 54.50€ heen en terug.
Vooral uitkijken voor de loslopende dieren (bv. The new Forest, Wales,..)
Een aantal reiservaringen vind je op onze site.
 
Ik volg dit topic ook even, vertrek half juni naar Zuid Engeland en wil doorrijden naar Schotland, heb totaal 2 weken de tijd.. moet lukken! *D

veel plezier! :]
 
doen! super mooi in GB! Links rijden stelt echt niks voor en bijna alle koekblikkers geven je voldoende ruimte om in te halen! Is in NL wel anders. Een aanrader is Snowdonia National Park in Wales, hele mooie omgeving.
Veel plezier met :] daar
 
Ik woon in Engeland tussen Gloucester en Bristol (40 minuten van het net genoemde Snowdonia in Wales). Het is idd leuk rijden hier, mensen zijn doorgaans vriendelijk en natuurlijk altijd geweldig mooi weer :+
Tips: Zuid(oost) Wales, Dorset / Cornwall, of naar noorden het Peak District en Lake district en (als je de tijd hebt) Cumbria en Schotland. London omgeving is stuk drukker natuurlijk en mensen op de weg (ringweg M25 b.v.) zijn stuk meer gestresst en minder beleefd (beetje als het verschil tussen Limburg en de Randstad dus, tis uiteindelijk overal hetzelfde).
Laat je niet afschrikken door links rijden, het is zo gewend. Waar ik na al die jaren hier nog wel moeite mee heb is oversteken als voetganger: Ik kijk nog steeds vaak de verkeerde kant op. Maar goed, in NL was dit ook nooit mijn sterkste punt :o

Boot: Ik houd nogal van Hoek van Holland naar Harwich (Stenaline Discovery), in pakweg 4 uur aan de overkant en geen vervelend gerij naar ZeeBrugge of Calais. Harwich ligt dicht bij London / Zuid-oost Engeland. Als je liever naar het noorden gaat vaar dan op Hull vanuit Rotterdan (duurder maar ook langer onderweg en spaart veel km's rijden). Velen houden van de tunnel omdat ze dan "bij de motor kunnen blijven", maar ik vind het juist wel lekker om onderweg even bij dat ding vandaan te zijn (er gebeurt immers toch niets mee op de boot) en bovendien is de tunnel relatief duur voor motorrijders (behalve als dit recent is veranderd). De goedkoopste overtocht was met de Seacat van Dover naar Calais, een krakkemikkige maar wel snelle boot. Kijk desnoods op Internet, gebruik Google, er zijn veel aanbieders/brokers. De AA (wegenwacht) en motorbladen hier hebben ook vaak specials, kan de moeite waard zijn ff uit te vinden of in Nederland de ANWB of KNMV ook van die specials heeft? Ik had vorig jaar b.v. op 2 oversteken bijna 50% korting.
Veel plezier, als je een gele Buell tegenkomt of een bonte Africa Twin in Gloucestershire met iemand van 1.94 m daar op dan ben ik dat hoogstwaarschijnlijk ;)
 
De AA (wegenwacht) en motorbladen hier hebben ook vaak specials, kan de moeite waard zijn ff uit te vinden of in Nederland de ANWB of KNMV ook van die specials heeft? Ik had vorig jaar b.v. op 2 oversteken bijna 50% korting.
Vrienden van mij die de laatste jaren al een paar keer in Engeland hebben rondgetoert gaven me de tip dat je in het ANWB-blad ProMotor vaker goedkope(re) aanbiedingen voor de overtocht met de motor per veerboot kunt vinden.
 
Ben het met veeeel reacties eens, maar het land is echt de moeite waard.
Zuid Engeland is zelfs sub-tropisch en er staan zelfs palmbomen 8-)
Wales is ook schitterend, je moet alleen tol betalen voor de Severnbridge richting Wales (weet ff niet hoeveel) :? . Terug weer niet :?
Dat links rijden valt enorm mee hoor, de eerste keer reed ik even achter wat auto's aan voor het "links-gevoel", maar was snel gewend.
Alleen als je even gestopt bent voor een happie of sappie moet je jezelf even niet laten verleiden tot onze rechtsrijgewoonte :)
De prijzen van één en ander zijn vrij hoog en het eten aldaar is op zijn zachtst gezegd niet echt "haut cuisine" , maar best duur.
Ik kom er ook vaak met de vrachtwagen , maar als het kon zou ik elke week op de UK rijden, werkelijk prachtig.
De oversteek zou ik met de boot maken, shuttle vanaf Calais is geen donder aan.
Mijn favoriet is Europoort Harwich of Hull en/of IJmuiden - NewCastle.
Het verkeer is rustiger dan bij ons en als ze zien dat je "foreign" bent, krijg je lekker de ruimte en een foutje wordt niet afgestraft met de (Nederlands)middelvinger of dergelijks :(
Dat merk je vooral als je in London rondrijdt.
Je wilt wat zien en je weet de weg niet, dus neem je de tijd en merkt dat niemand je probeert op te jagen.
Er zijn wel veel snelheidscontroles, houd dat in de gaten O-)
Als je naar London gaat is het handig een reisdoel te hebben, want London is zoooo verschrikkelijk groot en verdwalen is een makkie :?

Kortom: Engeland is gewoon een echte aanrader: H-E-L-E-M-A-A-L TOP :}
Doen dus en don't worry, gewoon lekker cruisen en genieten

:]
 
geef je 1 tip, rij links anders zit je snel in de problemen :P

mij lijkt het maar nix, links rijden in een onbekend land, denk dat ik me vaak vergis en rechts ga rijden :P En daar moet je dus WEL rechts inhalen he :P

Dus gewoon HARD rijden, dan kun je gewoon rechts blijven,
Net als thuis })
 
Ben het met veeeel reacties eens, maar het land is echt de moeite waard.
Zuid Engeland is zelfs sub-tropisch en er staan zelfs palmbomen 8-)
Wales is ook schitterend, je moet alleen tol betalen voor de Severnbridge richting Wales (weet ff niet hoeveel) :? . Terug weer niet :?
Da's £4.80 op dit moment voor auto's. Terug kost niets ("escape is free" zoals ze hier zeggen... nou ja, aan de Engelse kant wel te verstaan). Maar het mooie is dat heen op de motor ook gratis is 8-) Wij wonen dicht bij de brug (er zijn er twee trouwens), de koffie is altijd bruin (of zwart als het moet) en als Buell eigenaar heb ik een ruim assortiment aan gereedschap, stuur maar een PM als je ons adres wilt weten als eventuele pi(t)sstop. ;)

Cornwall is toppie, ik ga er graag heen want het herinnert me een beetje aan Zuid Afrika waar ik 23 jaar gewoond heb (maar dan zonder het geweld en corruptie).
 
wij zijn met een vriendenclub,4 keer in het zuiden van engeland geweest,east sussex,west sussex,maar vooral -kent- vind ik fantastische!!de mooie bochtige weggetjes en de imposante kastelen,doet het lijken of je nog in de vorige eeuw bent.wij gingen dan met de shuttle [trein onder het kanaal] en dat was heel goed te doen. hoef je ook niet je motor vast te snoeren,gewoon op de zij standaard.enige nadeel is dat je die eentonige weg naar calais moet rijden..voordeel is dat je gelijk in het mooie zuiden aankomt.de mensen zijn er erg gastvrij..en ook tegenover motorrijders is veel respect :} ...en als je gaat..breng dan een bezoek aan het pittoreske-rye- en ook het auto/motor museum in-margate- is erg leuk!!groeten en veel plezier....o-ja 1 nadeel..de benzine is er ook mega duur.... :]
 
Kameraad van mij woont in brighton (scheveningen van engeland).
En wij gaan er ook een paar keer per jaar naartoe. Meestal met de auto of het vliegtuig.
Maar aan de verkeerde kant van de weg rijden vanaf de boot in dover kun je eigenlijk al niet verkeerd doen.
Wel ff opletten is het als je s'morgens weer gaat rijden, dan moet je toch weer ff wennen, maar als je achter andere auto's/motoren aan kunt rijden kun je het al niet verkeerd doen.
Als ze in Engeland met de lampen seinen wil het zeggen dat je voor mag gaan en niet zoals in nederland dat de middelvinger er achteraan komt.
Ik zit elke keer als ik daar kom zonder motor te balen dat ik dat ding niet bij heb. Zijn echt wel mooie wegen daar in de buurt.

Misschien van de zomer toch een keer (heb mijn vakantie toch nog niet geboekt)
 
Ik woon in Engeland tussen Gloucester en Bristol (40 minuten van het net genoemde Snowdonia in Wales). Het is idd leuk rijden hier, mensen zijn doorgaans vriendelijk en natuurlijk altijd geweldig mooi weer


Joh, Ik heb tijdens mijn studie een tijdje in Cinderford gewoond en daar vaak rondgereden op mijn ariel:
symmonsyat_leon_jpg.jpg

Dit moet je dan ook wel kennen...

btw; woon je vlakbij die legerbasis?
 
Ik ga ieder jaar naar Engeland met de motor en de auto.

Ik heb ze allemaal wel gehad Stena, Hoverspeed, P&O/Seafrance.

Van alle opties bevallen mij P&O/Seafrance het beste.

Stena vanuit HvH heeft een heel rot vaarschema en doet er vrij lang over. Hij komt maar 2x per dag vanuit Engeland naar Nederland. Pak je de vroege etour heb je veel kans op mist in de buurt Harwich, en das niet fijn met de motor. Pak je de late boot, dan ben je pas om 0:00 in Nederland.

Hoverspeed is lekker snel, maar duur.
Seafrance is goedkoop, heeft heel goede voorzieningen voor motoren en doet er maar 1,5 uur over. En gaat zowat ieder uur, reserveren met de motor is vaak niet eens nodig.

Het grote voordeel van via Calais rijden vind ik dat er bijna ieder uur een boot gaat, als je er een mist dan pak je gewoon de volgende. Bij Stena moet je dan 8 uur wachten, of zelfs wachten tot de volgende morgen.
Niets is zo gevaarlijk om op de grens van je kunnen te rijden om de boot te moeten halen, zeker in een onbekend land.
 
Oh, ja over auto/motor musea gesproken: in het New Forest (tussen Southhampton en Bournemouth) ligt Beaulieu (spreek uit: "bjoelie" - rare gasten die Engelsen, hebben ze een plaats met een Franse naam, spreken ze hem zo uit |( ).
Ene Lord Montague heeft daar het grootste Britse auto/motor museum. Ben er 2 keer geweest. Ook een groot deel van het landhuis van de Lord kun je bezoeken.
In de 2e Wereldoorlog was er een school voor geheim agenten in gevestigd.

Good luck man in het prachtige Engeland en lekker :] :] :]
 
In hetzelfde New Forest vind je ook nog het motormuseum van Sammy Miller.
Het is gelegen in New Milton.
http://motorcycle.com/mo/mcfrank/sammymuseum.html (motorcycle.com/mo/mcfrank/sammymuseum.html)
Dit gebied bezoeken we reeds zo'n 10tal jaar naéén. Eind mei zijn we er terug naar toe om heerlijk te :] .
 
Nog een tip,
Drink onderweg thee!

Dit kost zo'n 50 pence (klein potje, 2 kopjes)
Probeer dat maar eens in een wegrestaurant op het vasteland!
 
De eenvoudigste manier om een B&B te vinden, is om naar de Tourist Information te gaan, en je wensen kenbaar te maken ivm wat voor soort B&B je zoekt, bijv tv op de kamer eigen parkeerplaats e.d. Wil je reserveren in een volgende plaats waar je misschien die avond of een ander moment wilt gaan overnachten, dan gaan zij dat ook voor je regelen.
Het heeft soms even tijd nodig, zij vragen je dan om op een afgesproken tijdstip weer even terug te komen, en dan krijg je de gegevens die je nodig hebt.
Werkt miz beter als een boekje met alle B&B adressen, want je zoekt je het ongans om er dan ook achter te komen dat ze vol zitten.
Veel plezier in Engeland, het went inderdaad snel links rijden, maar let op als je juist weer terug komt, schijnbaar gebeuren dan de meeste ongelukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan