Met de motor naar het voetbalstadion/wedstrijd (eredivisie)

jw1985

Die hard MF'er
9 mei 2007
679
1
Aangezien ik de laatste tijd voor mijn werk in verschillende stadions kom. Vroeg ik mij af: wie gaat er weleens op de motor naar een wedstrijd en waar? En hoe doe je het met je helm/ kleding etc.?
 
Ik woon redelijk dichtbij stadions..Wanneer ik erheen wil kan ik op de fiets of met de tram.

Maar als er een wedstrijd is kom ik er echt niet in de buurt met mijn motor. Mij teveel risico dat er schade aan komt.
 
risico op schade: Hoog
kom je er mee sneller in de buurt?: Nee niet echt(De Kuip)
Laten ze jou wel door de afzetting?: Nee
Uiteindelijk sta je net zo lang vast als met het koekblik. Niemand laat je ertussen en kans op irritatie, zeker na verlies, is hoog. Wat ik meestal doe, ik parkeerde in de middag al de auto en ging met OV naar de stad. Leuke dag, daarna met OV naar t stadion en na de wedstrijd in je koekblik en niet richting centrum maar direct omdraaien de snelweg op. Beetje omrijden maar beter dan vast staan.

Optie: Je zou de scooter kunne proberen als je in de buurt woont...Laten ze je er wel door als je over t fietspad kachelt
 
Weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie kom je met je helm het stadion niet in.
Moet je afgeven en krijg je bij het verlaten van het stadion terug.

Je moest maar eens je dure helm naar de scheids gooien :(
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie kom je met je helm het stadion niet in.
Moet je afgeven en krijg je bij het verlaten van het stadion terug.

Je moest maar eens je dure helm naar de scheids gooien :(

Of deze dragen als je iemand de dood in schopt?
 
Ik ben al vaak met de motor naar de galgenwaard gegaan, heeft nog nooit iemand aangezeten.

Helm/kleding kan altijd mee naar m'n plek.
 
De oplossing : niet naar voetbal !!!!

full



Beetje zielige gedoe dat voetbalgebeuren... gewoon niet naartoe gaan.

full




full
 
Hahhaha, heb jij bij elk stadion een huis :')

Normaal gesproken probeer ik alleen inhoudelijk te reageren maar voor jou maak ik een uitzondering. Leer lezen zielig mannetje. :r

Er staat stadions. Niet ALLE stadions.

in Rotterdam staan 3 stadions en ik woon dusdanig dat alle 3 de stadions voor mij aan te fietsen zijn.

Dus voor je weer met een zielige reactie komt lees eerst wat er staat en voor het geval het nog niet duidelijk is voor je het gaat over de Kuip, het kasteel en woudenstein.
 
Als je er uit ziet zoals op je avatar mag je best je fiets en kleding bij mij stallen hoor als je bij de Arena moet zijn. Is 5 minuten fietsen hier vandaan, 5 minuten met de bus (rijd om) dus moet te doen zijn........... Ook al je er niet zo uit ziet mag het trouwens hoor.


Maar alle gekheid op een stokje ik heb geen idee hoe dat gaat met een auto naar een stadion want ik ga als ik ga fietsend dus met dit probleem kan ik je niet helpen. Maar is het geen idee om je fiets bij een treinstation in de buurt te zetten kluisje te huren spullen er in proppen en het laatste stukje met de trein, of zoals bij Bijlmer Arena lopend. Persoonlijk wil ik mijn fiets niet bij voetbal supporters in de buurt hebben.
 
Zet hem bij de arena altijd in zo'n fietsenstalling met hek erom heen. Kost me 2.50 volgens mij en kan me helm bij die bewaking achterlaten. Kan eventueel me jas ook achterlaten bij hun.
Het wordt een ander verhaal als je in vol leer pak gaat en je zit de hele wedstrijd vol in de zon met ongeveer 25 graden. Ik heb als ik naar het stadion ga altijd wel zo een "motor spijkerbroek" aan met kevlar enzo en ik kan je vertellen dat dit ook geen pretje is om 1,5 uur daarmee in de volle zon te zitten. Ben dan altijd blij dat ik weer op de motor zit om weer een beetje af te koelen. :]
 
bij de Arena kan je je helm ook ''in beslag'' laten nemen na de toegangscontrole,krijg je een nummertje mee en na de match haal je m weer op
 
Normaal gesproken probeer ik alleen inhoudelijk te reageren maar voor jou maak ik een uitzondering. Leer lezen zielig mannetje. :r

Er staat stadions. Niet ALLE stadions.

in Rotterdam staan 3 stadions en ik woon dusdanig dat alle 3 de stadions voor mij aan te fietsen zijn.

Dus voor je weer met een zielige reactie komt lees eerst wat er staat en voor het geval het nog niet duidelijk is voor je het gaat over de Kuip, het kasteel en woudenstein.
je moet toegeven dat het zonder die kennis een beetje raar leest.. :)
 
Logisch:
Met deze helemaal
[afbeelding]

(vandaag geschoten (met de fotocamera) op de beurs)


Die heb ik weleens door Zeist zien rijden volgens mij.. Heeft die 3 rode x achterlichten??



In Ernum is het altijd goed te doen.. Ik parkeer m met gepaste afstand van de fietsen..
helm word altijd met veel plezier in ontvangst genomen.. :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan