Met de motor naar Noorwegen! Routetips??

RedHeat

MF'er
20 feb 2003
42
0
Amsterdam
Zoals in de titel al stond, vertrek ik in Augustus met mn maat naar
Noorwegen.
Zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan en die kunnen aanraden welke
wegen we niet mogen missen??
Plaatjes zijn uiteraard ook welkom!!
Groeten,
RedHeat!! :+

gewoon rijden met die hap kaart meenemen kan je kijken waar je bent uit gekomen .
Ben vorig jaar naar het noorden gereden via zweden ( boot naar turk u ) in finland via west kust finland en rovanjami ( zal wel fout geschreven zijn ) naar het noorden .
Ben niet naar noordkaap geweest maar iets naar het oosten het meest noordelijkste dorp op het ECHTE vasteland van europa Gamvik .
Heel stuk over gravel wegen in aanleg super gaaf je hebt echt het idee dat je in the middle of now where bent super gewoon.
toen via alta narvik naar de lofoten?! naar henningsvear toeristen plaatsje waar veel noren komen kijken naar hoe het vroeger was.
toen via solvear?! naar BODO met bootje daarna via E6 naar trondheim toen richting zweden aan gehouden in amal overnacht van gotenborg?! naar denemarken naar HUIS was maar 7850 KM viel best mee in 19 dagen .

Mzzl muppet

ff zoekfunctie gebruiken, ik zou persoonlijk het fjordengebeid in de buurt van Bergen aandoen.

ff zoekfunctie gebruiken, ik zou persoonlijk het fjordengebeid in de buurt van Bergen aandoen.
:^

Ben er zelf overigens nooit geweest maar wel veel over gelezen en gehoord. Maar naar het noorden is het wat minder interessant. Fjordengebied heeft heel veel te bieden.

wat heb jij met st-enroute dan? ook al eens meegeweest?
Ja ik ben twee keer met stichting EnRoute meegeweest. Altijd goed georganiseerd, routes worden van te voren nagereden. Dat kan je van veel andere organisaties bv Vrij-Uit niet zeggen. (toen Vrij-Uit nog onder de ANWB viel was het beter)
Maar ja Stichting En-Route is voor en door motorrijders ze rijden dan ook zelf elke keer weer mee.

Leuk, ik ga zelf altijd mee en een familie lid van mij zit in het bestuur ;)
ben dus wel benieuwd wie jij bent haha.

grt

Echt leuk met de motor op reis, wij zijn nog naar Portugal geweest met de motor en niets geboekt van voordien je kan rijden waar je wil. Wij zijn van het noorden direct vertrokken naar Algarve omdat het niets anders deed dan regenen in het noorden. Prachtig was de doorreis in Frankrijk en Spanje.
Hadden ook een tent mee in geval wij geen hotels tegenkwamen.
Tof, ik wens jullie veel succes ik deed dat ook graag maar jammer genoeg door ons werk kunnen wij daar voorlopig niet meer van genieten.
Turkije met de motor is ook prachtig maar zeker Noorwegen je kan daar vrij kamperen. Nog niet geweest maar mijn vader is busschauffeur en zit veel in Noorwegen.

Noorwegen.
Groeten,

Hangt voor een groot stuk af waar jullie precies naar toe willen rijden.
Blijf je in het Zuiden (de fjorden) dan zijn zo goed als alle wegen een plezier om te berijden. Een verslag van onze reis in het Zuiden vind je hier:
http://users.pandora.be/lucsa.1/noorwegen/noorwegen.htm

veel plezier ginder.

Noorwegen.
Groeten,

nou, advies over een route heb ik niet (this allemaal mooi daarzo :+ )
maar keb wel een advies over kleding,weet niet hoe je gaat (leer of textiel)
maar het kan rete koud zijn in de hooglanden en echt niet alleen 'snachts

nou, advies over een route heb ik niet (this allemaal mooi daarzo :+ )
maar keb wel een advies over kleding,weet niet hoe je gaat (leer of textiel)
maar het kan rete koud zijn in de hooglanden en echt niet alleen 'snachts
Een sneeuwbuitje in augustus moet een beetje motorrijder toch wel tegen kunnen? :)

En dan heb ik het niet eens over het noorden.

Allemaal bedankt voor de handige tips.
Ik was van plan om in het leer te gaan en hopelijk valt het dan mee qua
temperatuur!! Dan maar mn lange onderbroek mee!!
Helaas heb ik maar een week en zal ik dus een kortere route nemen, misschien
in een later stadium als ik wat meer tijd heb de lange route!
Heb een gevoel dat ik er wel uit ga komen.
Thx RedHeat.. :]

Terug
Bovenaan Onderaan