met de motor naar Schotland

Linda,

Mijn broer heeft een tijdje in Glasgow gewoond en ik heb hem met mr wheelies opgezocht daar. We zijn van Ijmuiden naar Newcastle gegaan. Gereden via het natuurpark naar Edinburgh en zo verder omhoog...
Verder zijn we ook de hooglanden ingeweest. Geweldig rijden daar maar lastig inhalen..
DFDS was voor ons de goedkoopste..

GR
JEDI
 
Heey,

Schotland is echt mooi joh. Ik ben er in augustus geweest. Het is supermooi. De wegen zijn prima en de Schotten weten wel wat doorrijden is. Pfff 150 over landwegetje met een pick up!! En over de wegen die ruw zouden zijn, acht ik vond dat wel meevallen. Wij zijn met de boot Ymuiden -- Newcastle gegaan. Dit was zekers de moeite waard. We hebben op die boot goed kunnen feestuh!! Na 17 uur op de boot geloof ik kwamen we in Newcastle aan. Van Newcastle zijn we langs Eddinbrough naar boven gegaan. Bij Crief lag ons hotel. Vanuit dat hotel hebben zijn we de volgende dag een rit gaan maken richting Fort William. Prachtig landschap daar, met schapen die op de weg lopen. Dus wel opletten daar. Langs de kust gereden daar en toen weer landinwaarts. De laatste dag zijn we over de "1" langs de kust terug gereden naar Newcastle en daarna weer flink feestuh op de boot. Van de kust hebben we niet veel gezien omdat we door pech nog maar net op tijd in Newcastle kunnen komen. In totaal 5 dagen dus! Ik weet zeker dat ik nog een keer terug ga met de motor. Tis echt mooi daar.
Ow ik heb vanuit Nederland zelf de routes uitgestippeld. Dit is goed te doen en het is leuk om vooraf al met de vakantie bezig te zijn. Wij hadden dus niet een route die je in de routerol kon stoppen. Deze routes zijn er wel maar das meestal bij een georganiseerde reis. Je zou kunnen zeggen dat het nadeel is dat je dan de mooie afgelegen weggetjes niet hebt bereden. Om eerlijk te zijn maakt dat niet zoveel uit. Het is overal mooi en met een goede kaart en een beetje voorbereiding kom je ook op hele mooie weggetjes.
In het midden van de weg hebben ze daar van die ijzeren dingen liggen, soort reflectors. Als je met inhalen daar overheen rijdt is dat niet echt fijn.
Zwaaien doen ze daar niet. Ik kwam al vrij snel erachter waarom. Je rijdt links en als je je hand opsteekt moet je van het gas af. Ze hebben er iets op gevonden. Ze geven een hele rare knik met het hoofd. Ziet er niet uit maar ja als je het gewend bent weet je natuurlijk niet beter. Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan toevoegen.
Iig heel veel plezier daar in Schotland. Tis echt :} :} :} :} daar.
Als je de routes wil hebben die wij gereden hebben moet je het maar even melden. Wie weet kan ik ze nog vinden op de PC.
Groetuh
 
8159


Ja tis een helicopterplatform.
 
Jedi en ik zijn er afgelopen zomer ook geweest. En ik moet zeggen dat het een heel mooi gebied is. De wegen zijn over het algemeen goed. je banden slijten wel snel door het grove asfalt. Nog een tip, rijdt niet te dicht achter elkaar. Er liggen vaak losse steentjes op de weg en die kunnen lelijke beschadigingen maken op je lak. Dit ben ik op de harde manier te weten gekomen.

Neem als je in schotland bent zeker een bezoek aan het plaatsje stirling. Heel mooi. Bezoek tevens het neuk café in fort augustus. I kid you not, het heet echt zo. Ik heb zo'n mooie placemat van hun thuis liggen ;) .

ik zou zeggen veel plezier daar, en kijk uit met de t-splitsingen dat je aan de goede kant van de weg gaat rijden.

Doei
 
Hey maar Schotland is heel duur he? waar hebben jullie geslapen dan? bed&breakfast.
Tegen links rijden zie ik ook wel op, maar ja, dat is maar effe wennen, en de Nederlanders hou ik ook niet bij, laat staan de Schotten.......
 
Links rijden valt wonderbaarlijk mee. Tis ff een knop om. Rotondes is lastig en T splitsingen ook. (wat mr. Wheelies zei)
Wij hebben in youth hostels geslapen.. is goed en relatief goedkoop. Zal ik de site voor je opzoeken? Er zitten er meer als 100 in Schotland op hele mooie plaatsen zoals in aviemore en Stirling. Zelfs oude kastelen waar je in kan slapen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan