Met de motor naar tjechie

Als je via Dresden Tsjechie inrijdt en de binnenwegen opakt kom je vanzelf allerlei hotelletjes e.d. tegen.

Mijn schoonouders hebben een huis in Tsjechie (Loveckovice) en zelfs daar heb je wel een pensionnetje.

Wbt de wegen, laatste 2 jaar sterk verbeterd en vrij goed onderhouden(daarvoor regelmatig gaten in de weg of in een blinde bocht ineens een hekje om een gat :X )

De koekblikkers daar houden voor wat ik een paar keer heb meegemaakt goed rekening met motorrijders(las net wat anders :? ) en gaan amper de berm in om je voorbij te laten... wel opletten, want dat ze af en toe een beetje de binnenbocht willen nemen klopt helaas...
Verhaal over licht e.d. en vignet voor snelweg goed onthouden, boetes zijn inderdaad niet mals...
De snelheid op sommige stukken binnen bebouwde kom hoger dan 50 die aangegeven worden met wit bord en rode rand kun je aanhouden, geen enkel probleem.

Ben zelf woensdag net weer terug uit Tsjechie( met gezinnetje in koekblik) maar de Blade gaat zeer zeker weer een keer mee die kant op. Heel veel mooie bochten in het noorden met goed asfalt. Vriendelijke mensen, en vergeet niet een Tsjechisch woordenboekje mee te nemen(liefst met fonetische uitspraak erbij zodat je niet struikelt over: š en nog wat van die letters :+ )
 
tjechie is en mooi motorvriendelijk land, polen btw ook. meeste mensen gaan keurig op de vluchtstrook rijden als ze zien dat er een motor aankomt op de provinciale wegen.

vignet voor de tjechiese snelweg hebbie niet nodig voor de motor is daarvan vrijgesteld.

en zoals al eerder aan gegeven:

www.pensiondebergiep.cz is van ex ss coureur koos vd berg en vrouw lief.

goed adres al twee ker tot volle tevredenheid bij wezen pitten
 
Of de Golf 2 was voorzien van een getunede G60/VR6 motor of
je woont in Zuid-Duitsland.

:+

gemiddelde snelheid 160Km/h
Ik heb een Golf 2 gehad die een top had van 220Km/h dus het zou moeten kunnen, moet je wel 's nachts rijden...

Dat zou met de K100 ook geen probleem zijn maar of het prettig is is nog een tweede.
 
zijn er nog mensen die naar brno gaan ik rij de 22juli weg en ben daar de 24 dus lekker op het gemakje msn is marcel4stroke@live.nl
 
Mijn ouders hebben ook een huis in Sonov (Noord Bohemen) vlak bij het stadje Broumov.
Ze gaan er een motor vriendelijke camping beginnen. www.campingsonov.eu
Op dit moment zijn ze daar.
Misschien als tussenstop naar de gp van Brno?

Groetjes Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan